Új üzenet küldése








FUCK SPAM!

zuschzero
2022.12.01. 21:59:23
Őszintén megmondva, az egész Mega Man történettel nem foglalkoztam sose nagyon, csak felületesen tudom a játékok történetét is, inkább magába a játékélménybe ástam bele magam.
Szóval sajnos nem tudom a választ.
E-Mail
TCH
2022.11.30. 23:27:15
BTW, ezt te biztos jobban tudod: ki az öregebb, Zero, vagy X?
Az egy dolog, hogy Light fejében előbb fogant meg a gondolat és befejezni is előbb fejezte be, mint Wily, viszont ahogy nézem elkezdeni Wily előbb kezdte el fejleszteni Zero-t, mert amíg X az MM7-es után játszódó Power Battle-ben még csak ötlet szintjén létezett Light fejében és csak az eredeti MM sorozat után kezdett dolgozni rajta, addig Zero az MM8 után játszódó második részben a Power Fighters-ben már félkész állapotban dekkol valami dobozban; Bass még be is szól Wily-nek, hogy hogy néz már ki. Ezzel a felállással Zero az öregebb, de lehet te többet tudsz nálam.
E-Mail
TCH
2022.11.27. 16:10:43
Sok jó játék volt, ami eltűnt a süllyesztőben, mert rosszkor jött ki. Nem feltétlenül elavulásra kell gondolni, hanem, hogy abban a korban nem volt rá kereslet. Ha túl hamar jössz ki egy olyan játékkal, ami megelőzi a korát, azzal is meg lehet bukni, pl. Dark Sun Online: Crimson Sands; hány évvel is előzte ez meg a WoW-ot?

VGChartz-on találtam az X3-as eladási adatot. Tudom, hogy nem egy megbízható forrás, de ránézésre ez speciel akár stimmelhet is, főleg, mivel kurwa keveset gyártottak belőle.
E-Mail
zuschzero
2022.11.27. 15:06:57
Érdekes gondolatmenet, lehet benne valami. Úgy tűnik valóban sokat számít a megjelenés ideje, többet mint a játék minősége.
Honnan tudod hogy az X3 mennyire fogyott? Én nem láttam arról adatot a japán Wikipédián.
E-Mail
TCH
2022.11.24. 21:07:20
Pedig az MM2 is nagyon hasonlított az MM1-re, lévén ugyanazt a motort használta, mint az MM1, csak persze egy bővített verziót, szóval annyira látványos különbség azért ott sem volt a két játék között.
Most jó sokat agyaltam ezen, hogy ha az MM1 után az eléggé hasonló, csak kissé jobb játékot adó MM2 sokkal jobban fogyott, akkor az ugyanezt eljátszó MMX2 miért fogyott sokkal rosszabbul. És arra a következtetésre jutottam, hogy a helyzet volt merőben más, amikor az MM2 jött ki és amikor az MMX2: az MM1 után az MM2 még mindig jó időben jött ki a saját korához képest, az MMX1 után viszont az MMX2 már elkésett.

Amikor az MM2 kijött, az még mindig nemhogy versenyképesnek, de ütősnek számított. Gondolj bele: a 8-bites konzolok kora még javában tart, a 16-biteseké meg épphogy csak elkezdődött; a két úttörő, a NEC PC-Engine alig egy éve, a Sega Mega Drive pedig kevesebb, mint két hónapja volt még csak a piacon, amikor az MM2 megjelent, ráadásul az akkor a konzolpiacot elképesztő fölénnyel uraló NES-re. A 16-bites gépekből még alig van, ahogy játék is rájuk.
(Sz*rk: Közben belefutottam, hogy az első 16-bites gép nem a PC-Engine volt (aminek vicces módon egyébként a processzora csak 8-bites volt), hanem a Mattel Intellivision, ami ugyan már 9 évvel korábban kijött, mint a MM2, de 16-bites mivolta dacára egy a NES-nél messze gyengébb gépről beszélünk, szóval a kérdés szempontjából nem oszt és nem szoroz, csak a történelmi hűség kedvéért egészítettem ki.)
De egyébként a homecomputerek piacán is hasonló volt a helyzet: ugyan vannak már 16 - sőt: részben 32 - bites gépek - TI-99-ek, Tutor-ok, Mac-ek, Atari ST-k, Amigák és főleg PC-k - de a PC-n kívül a többi géppel a felhasználóknak csak egy kis része - ill. Tutorral kb. pár japánon kívül senki se - rendelkezik és ennek megfelelően játék is alig van rájuk, a PC-k meg ekkoriban még többnyire csak a 8-bites gépek szintjét (se) tudták hozni, dacára annak, hogy már 32-bites (386) is volt belőlük - egy ekkori PC-s a tíz ujját megnyalta volna egy MM2 szintű platformjátékért...de egyébként az egyéb 16/32-bit géptulajok is, hiába nem használta volna ki a gépüket, mert ami volt, az se nagyon tette, lévén vagy a 8-bites játékokat írkálták át ezekre a gépekre, vagy csak simán csapnivaló módon fejlesztettek rájuk. Ez még mindig a 8-bites gépek ideje volt, amikből Dunát lehetett rekeszteni és ennek megfelelően főleg azokra is fejlesztettek, ezeket viszont a NES - az ilyen játékokhoz szükséges képességekben - magasan verte. A 8-bites homecomputerek tulajai is nagyon örültek volna egy MM2 szintű platformjátéknak. De, ha már itt tartunk, a többi 8-bites konzol tulajai - pl. az egyébként a NES-t technológiailag überelő Master System gamerek - is nagyon megköszönték volna, ha portolják nekik az MM2-őt.
Ez még bőven a 2D-s/pixeles kor volt, ahol egy 8-bites, 25 színű 2D platformer bőven megfelelt eme kor minden elvárásának.

Ezzel szemben amikor az MMX2 kijött, már nem igazán volt versenyképes. Ha belegondolsz: jócskán benne járunk már a 32-bites korban; az ötödik generáció konzoljainak a fele már kijött az elmúlt két évben, köztük a PS1 is, ami - egyébként ironikus módon az SNES CD bővítője lett volna és ami ráadásul mindössze pár nappal korábban jelent meg, mint az MMX2, magára irányítva a figyelmet és, mint tudjuk - akkora port vert fel, hogy évekre eltakarta az eget, árnyékba borítva vele minden mást a konzolpiacon; csak már az első napokban százezrével kelt el.
És a homecomputerek piacán is megváltoztak a dolgok; ekkorra a PC már jócskán felkapaszkodott technológiailag és minden a Doom és a többi texture mapped 3D játék körül forgott.
Ez már a 3D/TrueColor korszak volt, amikor egy 16-bites, 256 színű 2D platformer már maximum csak a B kategóriában futhatott és érdekelt annyi embert, amennyit (diehard SNES usereket, Mega Man fanokat, platform gamereket) bármilyen jó játék is volt egyébként.

Az MM2-nek egy jóval gyengébb gépekkel és jóval kevesebb játékkal ellátott és főleg jóval kisebb piacon kellett helytállnia, mint az MMX2-nek. Ez lehetett az oka a visszaesésnek.
Ugyaneme okból az egy évvel később megjelent MMX3 még gyengébben teljesített, abból már csak 350e fogyott.
Az MMX1-ből azért mehetett el még 1.16 millió, mert az még pont a 2D/3D kor határán jelent meg, de abban a kb. 3 évben, ami 1992 vége és 1996 eleje közt húzódik, lavinaszerű változások zajlottak az iparban, kezdvén a PowerPC, a Pentium és a Doom megjelenésével, folytatván az 5. generációs konzolok megérkezésével és elterjedésével, a Commodore és más homecomputer cégek csődjével, aztán a winfos95 és vele a PC-k erőszakos térhódításával és végül a 3D gyorsítóchipek piacra kerülésével. Az MMX1 még relatíve időben kijött akkor, amikor az SNES még úgy-ahogy mainstream volt, a másik kettő viszont már elkésett és belecsúszott a 3D-s világba.
A '80-as években egy év nem sokat számított, viszont azokban a bizonyos időkben pont eleget ahhoz, hogy valami technológiailag elavulhasson. Ha az MMX-ek egy évvel korábban jönnek ki, mint ahogy, lehet, hogy az 1-es megdönti az MM2 rekordját, a 2-es pedig szintén 1 millió felett fogyott volna.

Szerintem. Aztán lehet, hogy nem. :P
E-Mail
zuschzero
2022.11.24. 16:10:20
Túl hasonló volt talán. Szinte mindenen javítottak egy picit, de minőségben nincs nagy különbség az X1 és X2 között, mégis összességében az X2 a jobb játék.
Tehát valószínűleg az volt a gond hogy nem volt elég látványos a javulás mint például az MM1 és MM2 között.
E-Mail
TCH
2022.11.21. 22:08:40
Tudom, hogy tudtad, hiszen mondtad, hogy ott van a japán oldalon. Ez inkább a többieknek szólt, akik olvassák, de esetleg nem találják meg japánul.
Nem lehet, hogy volt valami oka, hogy az X2 ennyire nem kellett nekik az X után? (Túl nehéz volt, túl szomorú volt, nemtommivolt...)
E-Mail
zuschzero
2022.11.21. 16:41:35
Igen, tudtam ezeket. Az első X 1.16 millió, az X2 pedig 430.000 példányban kelt el.
MI A FASZ?!?!
Szégyellje el magát az összes 90-es évekbeli gamer!
E-Mail
TCH
2022.11.20. 14:50:37
Itt van egyébként a japán oldal. Lehet kuglutranszlételni, vagy a "売上本数" stringet keresni. A 7-es 280e példányban kelt el, a 8-as 410e (érdekes), a 9-eshez és 10-eshez nincs infó, ahogy a Bass-hoz (Forte) se...
E-Mail
TCH
2022.11.18. 19:40:54
Hát ez mondjuk elég szomorú, hogy ennyire underground lett a platform, mint műfaj.
Ha egy nap alatt 60k ember tölti le, akkor egy hónap alatt már 1.8M letöltésnél járna, márpedig annyian nem vehették meg, ha idáig az MM2 tartotta a rekordot 1.5-tel. Egy nap alatt elég jó eredmény a 60k, de csak akkor, ha ezt tudja is tartani mondjuk fél évig, de a jelek szerint fél hónapig se tarthatta... Ami elég szomorú, mert szerintem az MM9 telitalálat volt. (Kivéve, hogy kivették a slide-ot és a charged bustert, ezeket nagyon nagy kár volt.) Ehhez képest akkor kb. megvehette a rajongótábor keménymagja.

Köszi ezt a listát, kerestem, hogy az MM1 hány példányban fogyott, de sehol nem találtam. A hatostól tényleg nem rossz a több, mint fél millió, de nem olyan késői az a megjelenés; a NES-t (pontosabban a Famicom-ot) '83-tól 2003-ig gyártották, az MM6 meg '93-as, azaz kb. félidőben jött ki. Nyilván a 8-bit leáldozásával már nem jött ki rá annyi játék, de azért egy jó négy-öt éve még volt a NES-nek, mire a kereskedelmi játékok elapadtak...és közben már a homebrew industry is megszületett rá.
E-Mail
zuschzero
2022.11.18. 18:34:58
@TCH
Sajnos a mai játékosokat nem igazán érdeklik a Mega Man típusú játékok, mindenki Minecraft meg 3D buzi.
A Mega Man 9 megjelenése napján a legtöbbet letöltött játék volt a Wii Channelen 60 ezer példánnyal; ennyit lehet tudni.
Viszont a japán Wikipédián vannak eladási infók majdnem az összes MM játékról:

Mega Man: 810.000 (és ez nem győzte meg eléggé a Capcomot?!)
Mega Man 2: 1.51 millió (ezt tudtuk)
Mega Man 3: 1.08 millió (ezt is tudtuk)
Mega Man 4: 930.000 (wow, majdnem elérte az 1 milliót)
Mega Man 5: 790.000
Mega Man 6: 520.000 (nem rossz egy késői NES megjelenéshez képest)

A Legacy Collection-ök és az első MMX mentek még 1 millió felett.

E-Mail
TCH
2022.11.16. 09:17:07
@1tom:
Köszi. Igazából a ritkaság mellékes, ha "mezei" A500 lett volna, akkor is megpróbáltuk volna megkeresni, csak akkor sokkal nehezebb dolgunk lett volna; a speckó fedő eléggé leszűkítette a kört. :)

@zuschzero:
Igazából ezen csodálkozom egy picit, hogy idáig a 2-es tartotta a rekordot. A 80-as években ha valamiből elment másfélmillió, az egy orbitális durranás volt. Ma viszont az online store-ok világában nem olyan ritka... Ilyen rosszul fogytak az újkori Mega Man-ek? Egy akkora céggel a hátuk mögött, mint a Capcom? Én azt hittem, hogy ezeket a mai letöltögetős világban tízmilliószámra vették meg...

Sz*rk: A piac mérete is a sokszorosa az akkorinak: a 2. rész - önálló játékként, eredetileg - csak egyetlen konzolra, a NES-re jött ki, amiből 1988-ban - amikor a MM2 kijött - volt 13 millió Japánban, 10 millió az USA-ban, talán még 2-3 millió a világ többi részén, plusz talán 4-5 millió kalózklón (Dendy, SuperCom, stb.); mondjuk, hogy kb. 30 millió gép volt alkalmas az MM2 futtatására.
Ehhez képest az MM11 szinte mindenütt elérhető: kijött Switch-re (114 milliós piac), PlayStation 4-re (117 milliós piac), xbox1-re (kb. 50 milliós piac), windowsra (kb. 1400 milliós piac) és Amazon Lunára, amin keresztül elérhető macOS-re (kb. 150 milliós piac), iOS-re (1200 milliós piac), Androidra (2700 milliós piac) és Amazon Fire TV-re (kb. 100 milliós piac). Ez egy kb. 5800 milliós piac. Oké, nem teljesen stimmel, mert vannak átfedések, lévén egy embernek többféle platform is lehet a kezében, viszont meg is veheti több platformra, ha mondjuk a gépén, meg a telefonján is játszani szeretne.
Az MM2 1.5 millió példányban kelt el egy kb. 30 milliós piacon, azaz a teljes piac kb. 5%-a vette meg, míg az MM11 1.6 millió példányban kelt el egy kb. 5800 milliós piacon, azaz a teljes piac kb. 0.028%-a vette meg.
És mindezt úgy, hogy az MM2-ért el kellett menned a boltba, ha egyáltalán kapható volt a helyi boltokban, vagy megrendelni valahonnan, ha egyáltalán volt rá lehetőséged, míg az MM11-hez a fotelből sem kell felállnod, csak klik & pay (érted) és már játszhatsz is vele; bárki játszhat vele az egész világról (ha van gépe).
Nem is beszélve a kultuszról, az ismertségről; 1988-ban kb. a NES/Famicom gamerek egy része ismerte Megamanust, akkor még se manga, se anime, se semmi nem volt a játékon kívül, ma meg szinte az egész világ ismeri ezt a francishe-ot, hiszen már 35 éve folyik a csapból is...

Most ezt így végiggondolva, ha az arányokat és a lehetőségeket nézem, akkor szó szerint döbbenetes, hogy eddig az MM2 tartotta ezt a rekordot.

Sz*rk 2: Ja, mielőtt félreértenéd, nem a játékokat hasonlítottam össze (nem is volna értelme), hanem csak az eladások körülményeit. Nem tudom, hogy mennyire lett jó vagy nem jó az MM11, nem játszottam vele. De csodálkozom, hogy ma, az internet korában csak ennyien veszik meg egy ilyen ismert francishe valamelyik - szinte minden platformra elérhető - játékát. Már az MM9 idején is azt hittem, hogy azt a fél világ, de legalábbis többtízmillió ember megvette, amekkora port felvert.

Sz*rk 3: A "mennyien vették meg" nyilván nem ekvivalens a "mennyien játszottak/játszanak velé"-vel. A kalózkodást nem számítottam bele, mert nem is tudom, de nem tudom mennyit "javítana" az arányon. Gondolom, hogy több ember warezolhatta le az MM11-et, mint amennyi kalóz kópia volt anno MM2-ből (kalóz cartridge-ek, kínai/ruszki klónokba beépített kalóz verziók, stb.), viszont utóbbinál még képbe jönnek az emulátorok is, hogy azokban hány ember játszott/játszik vele.
És igen, az emulátorokkal együtt már nyilván nem egy 30 milliós "gépparkról" lesz szó, hanem ugyanúgy egy sokmilliárdosról, de egyrészt az első NES emulátor sok évvel az MM2 után - pontosabban a gyártása/megvehetősége után - született meg, másrészt meg itt az eladásokról és az eddigi eladási rekord megdöntéséről volt szó, amibe a nem eladott darabok nem számítanak bele egyik oldalon sem.
E-Mail
zuschzero
2022.11.15. 19:38:49
A Mega Man 11 megdöntötte a Mega Man 2 34 éves rekordját; 1.6 millióval a sorozat legtöbbet eladott játékává vált!
E-Mail
1tom
2022.11.14. 18:05:45
Gratulálok, hogy sikerült visszaszerezni ezt a ritka Amiga 500-at.
E-Mail
TCH
2022.11.01. 13:23:57
Az archívumban van egy merevlemezkép. Azt kéne felcsatolni és mellé a DJ ISO-t. Akkor felbootol egy winfos98 és lehet indítani. A telepítést DOSBox alól én is próbáltam volna, de valami floppy-t kér, az meg nix...
E-Mail
retroszektor
2022.11.01. 12:17:53
Igen, ez az ami full angol, ezt láttam én is. A Google Fordítót meg hagyjuk inkább.
E-Mail
retroszektor
2022.10.31. 21:54:44
Hú ez csupa angol nyelvű cucc. Majd egy cimbimet megkérem hogy segítsen az angolban mert sajnos olyan sügér vagyok hozzá, hogy az nem emberi. Épp csak makogni tudok angolul pedig azt tanultam. Főleg el vagyok veszve ha ilyen informatikai dolgokról meg magyarázatról van szó külhoni nyelven.
Én 30 vagyok és már érzem a reggeli fájdalmakat felkelésnél... :D Az a jó ha csak 3x törik ki a gerincem, akkor tudom hogy nem aludtam el magam. Aztán irány targoncázni meg komissiózni, de ez már részletkérdés.
Igen, akkor voltam 11. osztályos ha minden igaz.
A synthwave meg synthwave. Szerintem remekül hozza a 80's kultúrát. ;)

Majd amikor több időm lesz, szépen külön Neked csinálok egy videót, hogy mit csinál az archívumos DJ, mert valószínű, hogy csak én vagyok faß. Műkszik az ISO de valahol elcsúszok a banánhéjon. Viszont mentségemre legyen szólva, bármilyen informatikai trükköt, legyen az bármilyen bonyolult, azt egyszer kell megmutatni, elmagyarázni, onnantól kezdve megjegyzem.
E-Mail
TCH
2022.10.30. 19:13:18
Most akkor képzeld el, hogy én milyen öregnek érzem magam, pedig "csak" 36 vagyok. :(
2009... Ti akkortájt lehettetek középsulisok, kb., nem?

A Synthwave meg újkori találmány; kb. úgy lehet leírni, hogy így képzelték el a 2010-es és 2020-as években, hogy milyenek voltak a zenék a XX. század utolsó negyedében. :)

Nem működik a webarchívban található DJ? Lehet csak CD-ként kéne felcsatolni a lemezképet a DOSBox-nak?
E-Mail
retroszektor
2022.10.30. 16:29:15
Ó és most néztem 2009 körül találtam meg ezt az oldalt. Na, ha eddig nem is, most már tényleg öregnek érzem magam. o.O Bár a korábbi megjegyzéseimet olvasva itt a vendégkönyvben veszett cringe volt az írásmódom. Közben meg megpróbálom kitalálni, hogy a DJ-t hogy tudom működésre bírni.
E-Mail
retroszektor
2022.10.30. 16:16:16
Köszönöm szépen, feltétlen rálesek majd a linkre.
Az viszont biztos, hogy pereg az idő... szélsebesen és észre sem vesszük, majd csak akkor amikor visszanézünk hogy pl "uuhh bakker ez már X éve volt?" Meg amikor rájössz hogy a Shrek film is 21 éves. Mindenesetre páromat is szépen átáztatom a DOS, NES, synthwave szerelemgyerekekkel. Hál' Isten kapható rá mert érintett volt ezekben a témákban fiatalabb korában is, bár nem annyira mint én.
E-Mail
TCH
2022.10.28. 22:51:26
@Flame: Nincs mit.

@retroszektor: Ja, úgy néz ki az, mert megrendelő űrlapok voltak benne. Elsőre ezt sikerült találni. De itt a full verzió: https://archive.org/details/dynamite-joe-patched
Ezt azonban nem tudom ide feltenni, mert ez többszáz MB. Dehát jó helyen van az archive.org-on is, onnan is le lehet szedni.
BTW, nem is mondtad, hogy megnősültél...hogy megy az idő. :(
E-Mail
retrozektor
2022.10.28. 21:09:07
Sziasztok! Először is, még egyszer köszönöm a DJ-t. Másod sorban pedig az istenért nem akar átdobni engem a második pályára pedig megcsináltam többször is. Ez egy shareware verzió? Vagy hogy lehetne ezt a problémát orvosolni?
E-Mail
Flame
2022.10.28. 20:35:47
Úristen, nagyon szépen köszönjük a segítséget! A párom (retroszektor) a Dynamite Joe-nak örül nagyon, ő ajánlotta ezt az oldalt is. Egyébként nagy nehezen, hosszas kutatás után megtaláltam: Turtle Odyssey a játék neve. Ha esetleg lesz valami emlékem a nosztalgialázam közepette, feltétlen felkereslek titeket. :)
E-Mail