Új üzenet küldése








FUCK SPAM!

csicska spammer geci
2017.04.14. 17:10:11
Dögölj meg kutya. - TCH
E-Mail
TCH
2017.03.26. 23:13:40
Jaaaaaaaaaaaaj... XDDDDDDDDDDDDD
E-Mail
mutantleg
2017.03.25. 21:44:35
fokozzuk avagy laba kel rovat:
http://knowyourmeme.com/photos/1235445-kirby
E-Mail
TCH
2017.03.24. 14:13:32
Úristen... XDDDDDDDDD
E-Mail
mutantleg
2017.03.24. 12:26:55
szimszon rovat:
https://twitter.com/astro_ahoy/status/843344779282804736
E-Mail
TCH
2017.03.20. 23:15:59
Ide is belököm a világ legidiótább klippjét:

http://www.youtube.com/watch?v=7LRCynXVxSU
E-Mail
TCH
2017.03.19. 17:29:21
Kösz a dícséretet.
E-Mail
L4z4
2017.03.18. 19:04:11
Heló! Klassz az oldal, le a kalappal! Imádom az emulátorozást meg minden retró gépet, játékot. Nekem C64 és Amiga volt, aztán jöttek a PC-k.. 486-tól kezdve volt minden. Engem nem zavarnak a pixelek, a lényeg a játszhatóság és hangulat! Commodore Forever! :D
(valami barom spammer Martfűről)
2017.03.08. 12:43:56
Kurwa anyád, te kotontöltelék. - TCH
E-Mail
TCH
2017.03.02. 20:12:41
XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Szerintem úgy, hogy a CHR egy része írható és oda rendereli le a képnek a vektoros részét.
E-Mail
mutantleg
2017.03.02. 17:58:23
Maszek rovat: http://cheezburger.com/5739424768

NES-en eztmeghogy: https://youtu.be/wf7I1FyfhAk?t=8098
E-Mail
TCH
2017.01.31. 21:32:36
Jól gondolod. A felhők fent, azok is a háttérhez tartoznak, de rastersplittel el van vágva a képernyő és csak az van scrollozva. A közepe időnként fel s alá van scrollozva (olyankor megremeg az a narancs háttér) és Light oldalra sose mozog, csak teleportálással, tehát a mozgatása sima char-cycling. A kövek, lövedékek meg sprite-ok.
E-Mail
zuschzero
2017.01.30. 16:27:53
Itt gondolom úgy csinálták meg, hogy a háttér középső része van mozgatva, és ahogy megy közelebb meg ahogy távolodik azok mind különálló képek úgymond.

https://www.youtube.com/watch?v=ZPbwesaAR_0&t=34m49s
E-Mail
TCH
2017.01.19. 21:29:03
Igen, maga a hw bug érdekes, hogy elcrashelteti a vermet, de amúgy a controller, mint kommunikációs port az teljesen normális, hiszen egy sima soros portról beszélünk.

Ezt már láttam, asszem. Jópofa.
E-Mail
zuschzero
2017.01.19. 19:48:41
Így már valamivel érthetőbb.
Mondjuk az felettébb érdekes, hogy pusztán a controller gombjainak lenyomásával bele lehet programozni egy adott játékba.

Itt az ember eredeti SNES-en, valós időben megprogramozott a kontrollerrel egy flappy birdre hajazó dolgot a Super Mario Worldben!
https://www.youtube.com/watch?v=hB6eY73sLV0
E-Mail
TCH
2017.01.19. 18:44:29
Ez nem önmódosító kód volt, hanem a teknőket bevágták a veremlapra ($0100-$01ff) és valami hw bugot kihasználva odaugratták a konzolt.
Azon jót aszaltam, hogy aszongya a fickó, hogy a laptopja a "privacy" jegyében fogant és ezek után windóz van rajta, lol...

A NES mindig is tudott DPCM-et lejátszani és mivel az adat itt kívülről (a kontrollerekről) jött, így megszűnt az adathordozó fizikai korlátja, így simán lehet akadásmentes.

A NES órajele 1.79 MHz, az azt jelenti, hogy 1 790 000 ciklust tud végrehajtani egy másodperc alatt. Egy LDA abs és egy STA abs utasítás együtt 6 ciklus. Ez összesen 298 333 töltés és tárolás egy másodperc alatt. Igaz ennél kevesebb lesz, mert nyilván nem csak ebből a két utasításból áll a program, de a lényeg, hogy a NES minden további nélkül be tudja olvasni azt az kb 52 kB-nyi adatot, amit a kontrolleren keresztül belepumpálnak.
Ami a SNES-t illeti, az 2x gyorsabb órajelen jár, tehát elméletileg nyers erőben 2x akkora. A SNES felbontása 256*224, azaz 57344 byte egy kép és 10 FPS-sel ment a videó, azaz elméletileg 573440 B/s-os átvitelre volna szükség, de mivel a videó delta tömörítésű (csak a változásokat kell letárolni), így ez a szám a valóságban valamivel kevesebb, azaz bele fog férni a SNES "kontroll-átviteli sebességébe". (Főleg mivel kb. 2.5 FPS-nyi (100 ms) delay van a lejátszáson.)
E-Mail
zuschzero
2017.01.18. 18:41:38
Az idei Awesome Games Done Quick eseményen a TASBOT nevű gép először a Super Mario 3-nak küldött controller inputokat, amiből a demo után egy akadozásmentes hangszórót csinált a DPCM channelen keresztül. Ezután következett a Mega Man 1 amivel dettó ugyanezt megcsinálták.
Majd jött SNES-re a Link To The Past, amiből a megfelelő mennyiségű input elküldése után egy video lejátszó lett! És a legvégén élőben, tehát online webkamerás képet közvetítettek egy SNES-en keresztül, amihez az 54khz-es hangot két NES szolgáltatta!

Itt van magáról az eseményről a videó:
http://www.youtube.com/watch?v=Ukq29ePnTqI&t=46m55s

Ezen az oldalon van a technikai magyarázata az egésznek:
http://arstechnica.com/gaming/2017/01/how-a-robot-got-super-mario-64-and-portal-running-on-an-snes/

Illetve még itt egy hacker konferencia ahol a csávó magyarázza és mutatja be hogyan képes a NES valódi, akadozásmentes hangzást előállítani controller inputokkal a Super Mario 3-on keresztül:
https://www.youtube.com/watch?v=tA9nlUtepR4

Nem újdonság, de magában az is érdekes hogy futás közben meg tud változni egy programkód.
Amit viszont nem értek, hogy hogy a francba tud egy NES meg egy SNES processzor ilyen mennyiségű adatot feldolgozni 1 képkocka alatt??
Több ezer controller inputról beszélnek meg írnak 1 képkocka alatt!!
E-Mail
TCH
2017.01.08. 19:28:54
Biztos tippem nekem sincsen, de nekem most úgy néz ki, hogy a kacsa árnyéka sprite-okból van, mert ha háttér lenne, akkor a vertikális scrollnál az is remegne. A talaj pedig a background color rasterspilttes rainbow effektje, azaz a 0. színt cserélgetik N soronként. Ha megfigyeled a talaj csak függőlegesen változik, vízszintesen minden sor végig ugyanolyan, tehát nem veszed rajta észre, ha scrollozva van. A MM1-ben is ilyen csíkos talaj volt, amin nem látszik, ha vízszintesen scrollozódik.
E-Mail
zuschzero
2017.01.08. 18:14:39
Az igaz, hogy nem egyszerre van a kapszuláknál a vízszintes meg a függőleges scroll.

Itt viszont nem tudom elképzelni, hogy lehet az hogy a kacsás gép árnyéka is mozog a talajon, ami már eleve egy háttér. És még lejjebb is ereszkedik ahogy sérül!
http://www.youtube.com/watch?v=v0IcqoI0d78&t=42m23s
E-Mail
TCH
2017.01.06. 16:46:00
Ja, jogos. Sárkánynál pl. jól látszik, hogy a kockák sprite-ok, mert a sárkány lába átlátszik rajtuk a fekete pontokon.

Cossacknál mondjuk egyszerre nincs kétirányú scroll, csak scrolloz két irányba, de sose egyszerre. Meg az MM3-ba is amikor leereszkedik az az izé, ott is csak egy irányba scrolloz egyszerre.
E-Mail
zuschzero
2017.01.06. 15:40:42
TCH:
Szokták egyszerre a kettőt, hiszen MM2-ben a sárkány, MM4-ben az óriás Mettool, MM5-ben a boss amelyiknél van oldalt 2 platform és labdákat dobál, MM6-ban Mr. X és a Dr. Wily csata első 2 fázisa.
Illetve még MM3-ban az első Dr. Wily ütközetnél a második fázisban időnként leereszkedik a földre a kapszula, MM4-ben Cossack szintén leereszkedik mikor megpróbál elkapni.
Igaz, hogy nem csata közben, de miután legyőzöd MM4-ben Wily első gépét, robbanás közben ereszkedik egy kicsit mielőtt elrepülne a kapszulával.
E-Mail
TCH
2017.01.05. 21:39:32
Emailben válaszoltam.
E-Mail
Bibors Attila
2017.01.05. 21:11:01
Üdv. Az oldal tulaját keresném, de nem találtam kontaktot! Hálás lennék egy email címért, hirdetni szeretnénk!
TCH
2017.01.03. 13:24:36
Zero: MM4-ben most nézem, hogy a Cossack lepkéje az egyszerre scrolloz vízszintesen és függőlegesen is. MM-be nem szokták egyszerre a kettőt.
E-Mail
TCH
2017.01.01. 18:31:12
Az ördög BUJJÉK bilgécbe.

A videót nem tudtam megnézni, mert a Flash állandóan összeomlott.
E-Mail