TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
2912 | #4a38 | ^ | Idézet | Sat, 05 Jan 2019 14:21:06 +01 |
84.236.*.* | *.pool.digikabel.hu |
A KERNAL és a BASIC ROM 8192-8192 byte-ot foglalnak, a CHAR ROM vagy az I/O Area 4096-ot, de ezeket ki lehet kapcsolni: lda $01 and #$f8 sta $01A 65528 byte az nem egybefüggő terület, össze vissza van lapozva és úgy jön ki, hogy • 254 byte Zero Page (a $00 és $01 címek a CPU portját rángatják) • 256 byte Stack Page • 512 byte generikus RAM • 1000 byte RAM a karakteres képernyőnek (ha nem karakteres üzemmódban vagy, akkor ezt is használhatod) • 24 byte "padding" (a karakteres képernyő valójában 1024 byte, de mivel 40x25=1000, így 24 byte "parlagon" marad) • 38912 byte RAM a BASIC programoknak (a 38911 úgy jön ki, hogy a BASIC csak akkor tud futni, ha $0800-on (a BASIC RAM első byte-ján) nulla található, tehát egy byte elveszik, de ha már betöltötted a saját programodat, akkor már mindegy, használhatod azt is) • 8192 byte generikus RAM (itt alapesetben a BASIC ROM van, de be lehet RAM-ot is lapozni) • 4096 byte generikus RAM ("Upper RAM") • 4096 byte generikus RAM (Itt alapesetben a karakter ROM van, de be lehet RAM-ot vagy I/O területet is lapozni) • 1000 nibble (az 1k-s Color RAM tartalmazza az attribútumok 3. színét, de ha hi-res módban tolod, akkor a Color RAM-ot is használhatod, hiszen hi-res módban csak két színed van; viszont ez a terület 4-bites RAM-mal bír, tehát nem 1000 byte-od, csak 1000 nibble-d van) • 24 nibble "padding" (a C64 képernyője 40x25 blokkos, így ez is csak 1000 byte (a címtér), marad 24 nibble) • 8186 byte generikus RAM (itt van alapesetben a KERNAL, de ide is lehet RAM-ot lapozni, viszont az utolsó 3 word, azok a megszakítások vektorai: NMI, RESET, IRQ) Na, ha ezeket összeszámolod és a Color RAM-ot kihagyod - hiszen egyrészt csak 4-bites, másrészt meg kevés játék dolgozott hi-res módban - akkor az pontosan 65528 byte. (Ha a Color RAM-ot is beleszámolod, akkor az még 1024 nibble, vagy 512 byte, bár ez azért nem így működik, de mindenesetre akkor összesen 66040 byte-ot tudsz tárolni.) kemi, hidd el, hogy értettem; mondtam, hogy csak szőrszálhasogatás gyanánt írtam, hogy mennyi RAM van a C64-ben. :) Teljesen igazad van, manapság olcsóbb alákúrni vasat, mint megfizetni azt, hogy normálisan lefejlesszék. |