TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
3460 | #4b7a | ^ | Idézet | Thu, 28 Mar 2019 21:58:29 +01 |
188.143.*.* | *.pool.digikabel.hu |
No, a puNES-nél kiderült, hogy a hangkártya nem volt jól beállítva, miután belőttem, megszűnt a lag és a hang is megjött. Fullscreenben viszont az aktív képernyő két szélén átlátszott a desktop, viszont ez sem Qt5 related volt, a 0.103-ban debütált ez a bug is, Qt5 meg volt előtte is, ha opcionálisan is. Mint kiderült valami új OpenGL alapú renderkomponens került be, ezzel voltak bajok, de mint kiderült, csak akkor, ha a kompozitor (esetemben a compton futott). Ezt leboxoltuk privátban, küldött egy egysoros fixet, az is megjavult. A 0.103-ban az OpenBSD support megjelenésével bekerült a autogen.sh-ba is egy bug, mert a non-POSIX [[ operátort használta, de interpreternek a POSIX shell sh volt megadva. (Ez nem akkora gáz, mert csak a buildnél errorozik és ott sem okoz fennakadást, ez csak szépséghiba.) Erre küldtem neki javaslatokat, meg full fixet is, megköszönte, azt mondta tovább debuggolja a hangot, ha van valami szól... (Ezt mondjuk nem értem, mert megy a hang, csak eszközt kellett váltani, de végülis, lehet, hogy tényleg valami hiba van ott.) Viszont az új verzió kb. 5-10%-kal több CPU-t eszik meg. Ez sem Qt5 related, mert a 0.102-ben a CPU usage ekvivalens volt a Qt4 és a Qt5 verziók között. Azt mondta új feature-ök vannak, azok csinálják. Arra még nem válaszolt, hogy mik és hol lehet őket kikapcsolni. Viszont állítása szerint multithreaded lett az egész és hiába eszik többet, jobban el van osztva a CPU-k között. Azt még megkérdem, hogy jó, de egymagos gépen (pl. RaspberryPi) mi lesz? Ettől függetlenül supportból jeles. És maga a Qt5 is jól vizsgázott, a felmerülő problémákból zérónak volt az okozója. (Leszámítva persze a párszáz kByte extra RAM elfogyasztását, meg ugye ez csak a program volt, a betöltött keretrendszer ki tudja mennyit eszik, dehát ez van...) Egyelőre a Qt5 ellen a memory footprintet leszámítva nem sokat tudok felhozni. Ja, és debütált egy új, fasza cheat felület, de még mindig elmarad az FCEUX windózos verzióéjától. Pusztít viszont az agybaj a SNES9x fejlesztőinél. Az 1.58-ig minden háváj volt, most viszont ők is áttértek a szarhúgyfos Python-based meson-ra, amivel már a múltkor is akkorát szoptam, mint egy ordas buzi a Kék Osztrigában... Természetesen ez a fos buildsystem most is orrba szájba szopatott, de végül sikerült megoldani. Csak épp ugye ez a nindzsás geci rohadtul nem csinál checkinstall kompatibilis eredményt, így kézzel kellett összeszedegetnem a fileokat a könyvtárból és megépítenem magamnak a csomagot. Szerencsére csak egy bináris, meg pár ikon volt. Basszák meg ezek a faszok a menzont, a nindzsát, meg ezt az ótvaros szarhúgyfos óriáskígyót is. Már tudom miért hívják pitonnak, mert tövig leszopod a pitont, mire megcsinálod amit akarsz... De ezen felül volt még egy baljós momentum: a GTK3 volt a default a meson opciókban, belém meg egy pillanatra belémfagyott a szar, amikor közölte, hogy GTK3 not found... Szerencsére még át lehet állítani GTK2-re, de kérdés meddig... A VICE írói is meghibbantak és átálltak GTK3-ra... Sajnos pusztít az agybaj a mai fejlesztők között... Sz*rk 2020.11.07.: Nos, mint kiderült, kb. még egy évig lehetett: 2020 július 17.-én csöngettek a GTK2 portnak... Megint igazam volt... :( |