Nagy volt tehát az elvárás, talán pont ezért nagyon sokan is csalódtak. A Microsoft ugyanis egyelőre csak külsős fejlesztőcsapatok készülő játékait mutatta be, az olyan saját készítésű nagyágyúkról, mint a Halo Infinite, vagy a következő Forza Motorsport, egy szó sem esett. Ezen kívül az sem derült ki, hogy a Microsoft által az utóbbi egy-két évben felvásárolt nagy stúdiók (mint az Obsidian vagy a Double Fine) min dolgoznak. Ez önmagában még nem is lenne túl nagy baj, ezekre az ígéretek szerint a jövő hónaptól sort kerítenek majd, azonban a most bemutatott játékok jelentős részéből se láthattunk tényleges játékmenet-felvételt.
Amiből pedig láthattunk, ott sem igazán sikerült kiemelni, hogy mitől lesz ez az egész igazán új generációs, első ránézésre ugyanis grafikában nem sok előrelépést tapasztalni a jelenlegi Xbox One X-hez képest.
Persze, a grafika nem minden. Az új konzol nyilván képes lesz 4K-s felbontással és 60 képkocka/másodperces képfrissítéssel vinni olyan játékokat, amik azonos grafikai színvonal mellett mondjuk csak 30 fps-sel és esetleg alacsonyabb felbontásban futnának a jelenlegi Xbox One X-en. Mindenesetre a rajongók csalódottságát jól jelzi, hogy miután a Microsoft feltette a teljes adást YouTube-ra, a 44 ezer pozitív visszajelzés mellé 34 ezer negatív is érkezett, ami nem egy kifejezetten jó arány.
A vállalat reagált is a szituációra: "Ha nem mondtunk volna előre semmit, úgy gondolom, hogy eléggé más reakciókat kaptunk volna. Tisztán látszik, hogy rosszul kommunikáltuk, hogy mire lehet számítani és ez a mi hibánk. Köszönjük mindenkinek a visszajelzéseket, és biztosíthatlak titeket, hogy tanultunk az esetből" - közölte Aaron Greenberg, az Xbox marketing főnöke.
Talán a leginkább kellemetlen az Assassin's Creed: Valhalla esete volt. Az idei év egyik legnagyobb durranásának ígérkező játékkal kapcsolatban azt mondták, hogy most először láthatunk majd tényleges játékmenet-felvételt belőle, azonban ez nem történt meg. A videóban egyáltalán nincs igazi játékmenet, csak látványos, filmszerű kamerabeállításokkal felvett akció.
Ashraf Ismail, a Valhalla kreatív igazgatója kénytelen volt gyorsan reagálni valamit: "Jogosan számítottatok többre a mai bemutatótól. Nagyon hosszú marketingkampány áll még előttünk a megjelenésig, és mélyen be fogjuk mutatni a játékmenetet, valamint rengeteg információt közlünk majd a játékról. Köszönjük az érdeklődéseteket és a rajongásotokat! Kérünk, legyetek velünk kedvesek és türelmesek, megéri majd!"
A bemutatót követően az Xbox-részleg egy nagyfőnöke, Jason Ronald elmondta például, hogy a The Medium néven készülő játékban olyan dolgokat láthatunk majd, mint korábban még soha.
Ez annak köszönhető, hogy az Xbox Series X-ben a jelenlegi generációval ellentétben nem egy lassú, hagyományos merevlemez kap majd helyet, hanem egy szupergyors SSD. Emiatt a fejlesztőknek nem kell előre betöltenie olyan dolgokat a konzol memóriájába, amire csak később, akár percek múlva lesz csak szükség, hanem másodpercek alatt ki tudják cserélni akár az egész memória tartalmát, ha arra szükség van, ez pedig hatalmas szabadságot ad a játéktervezőknek. Csak éppen a The Medium bemutatkozó videójában ebből sem láthattunk semmit, mert hogy igazából magából a játékból sem láttunk semmit.