kemi, nézem az RC2.DLL forrását és benne a tábla generálását:Procedure Gen_Table(KeyVal: Int64);
var
i: Integer;
k: Cardinal;
gb: Byte;
bTable: Array[0..255] of Boolean;
Begin
For i := 0 To 255 Do bTable[i] := False;
RandSeed := Random(KeyVal);
i := 0;
Repeat
k := Random($FFFFFFFF);
gb := k And 255;
If NOT bTable[gb] Then Begin
bTable[gb] := True;
_table[i] := gb;
Inc(i);
End;
Until i > 255;
End; Ezt így emelted át az RC3-ba, hogy véletlenszerűen generálja az indexeket és nézi, hogy az az index volt-e már generálva és ha igen, akkor generál másikat? Mert szerintem ez nagyon nem jó így. (Persze jobban tenném, ha csöndben maradnék, mert ez az én saram...de már 21 éve követtem el; még fiatal voltam és kellett a pénz pillanatnyilag jó ötletnek látszott . :P Ja igen, tévedtem: a 2.00-ás verziót is én írtam még meg eredetileg Delphiben (meg is találtam most a forrkódot), de te csináltál belőle C++/Qt5 portot.) Szóval, ez baromi lassan generálódik így le; IMHO jobb lenne, ha ehelyett lenne egy 256 elemű tömb, amiben szépen sorban szerepelnek a számok 0-tól 255-ig és utána csak simán cserélgetve keverné össze őket az algoritmus:int i;
uint8_t ri, tmp;
for (i = 0; i < 256; ++i)
{
ri = rng_fuggveny() & 0xff;
tmp = table[i];
table[i] = table[ri];
table[ri] = tmp;
} Ez sokkal gyorsabb lenne és a hatékonyság szempontjából mindegy, hogy hogy van kialakítva a véletlenszerű sorrend a replacer táblában. Mit szólsz?
Ja, másik kérdés: thread-safe módon csináltad meg, azaz a táblát is beleraktad egy struct-ba, vagy class-ba? Csak mert az eredetiben én sajnos globális változót használtam, ami nem thread-safe, hiszen mindenki ugyanazt a táblát piszkálná... |