TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
4296 | #1aa6 | ^ | Idézet | Mon, 05 Mar 2012 17:03:15 +01 |
84.21.*.* | 84.21.*.* |
Ez mi a franc? Valami übergagyi rajzfilm? Ma reggel a tárnoki 10:43-as Érd-felső felé menő vonat pár száz méterrel az állomás elhagyása után lelassult és közvetlenül a Rákóczi Ferenc utcai és a Bagoly utcai kereszteződésnél található átjárónál megállt, eltorlaszolva az utat. Az első kocsiban (bicikliszállító/vezetőfülke) utaztam, így láttam az ablakból, amikor a masiniszták leszálltak. Kiszóltam az ablakon, hogy mi történt és közölték, hogy leszakadt az áramszedő. Megkerestem az utaskísérőt és megkérdeztem, hogy mennyi idő múlva indulunk. Válasz: bizonytalan. Következő vonat nincs, ez miatt a szerelvény miatt a vonal "bedugult". Mindenesetre a jegykezelő hangsúlyozta, hogy "Leszállni csak saját felelősségre lehet, mert a MÁV egy ganyi vasat sem fizet annak aki nyílt pályán leszáll és balesetet szenved." (Mondjuk ez egy fokkal még mindig korrektebb, mint az volt, amikor Albertfalvánál egy teherszerelvény megakadt az állomáson és két órát kellett várakozni, közvetlenül az állomás előtt; leszállni nem engedtek minket, nem nyitották ki az ajtókat, "saját felelősségre" sem, nehogy felszállhassunk valamelyik helyi BKV járatra és usque tíz perc alatt beérjünk Kelenföldre.) Megkérdeztem, hogy ha most visszamegyek Tárnokra, akkor Érd-alsó felé el tudok-e menni. A válasz az volt, hogy nem, mert arrafelé meg a felújítások miatt vágányzár van. Ennek ellenére mégis visszamentem, de mivel közvetlen út nem volt, jókora kerülőt kellett tennem, mert nem akartam a sínek között elgyalogolni az állomáshoz. Mivel a vonat pont a vasúti átjáróban állt meg, leszálláskor volt szerencsém látni a Bagoly utcán feltorlódott kocsioszlopot. Az autósok átkozódva próbáltak megfordulni, miután a pálya felújítását végző munkásoktól megtudták, hogy a sorompó egyhamar nem fog szabaddá válni. A sín mellett, a Harkály utcában összefutottam egy másik csapat munkással, akik szintén pályafelújításon dolgoztak. Ők mesélték, hogy amikor az elhaladó vonatról jókora szikrázás kíséretében leszakadt az áramszedő, kis híján eltalálta az egyiküket. Megmutatták a sínek között heverő eldeformálódott fémhulladékot, ami fénykorában egy V43-as áramszedője volt. Azt mondták, nem látták, hogy bármibe beakadt volna, magától esett le. A tárnoki állomáson rákérdeztem az Érd-alsó felé menő vonatokra és szerencsém volt, ugyanis a felsői vonal "dugulása" miatt a következő vonatot a 12:43-ast elterelték Érd-alsó felé, arra fel lehet szállni. Felszállás után, de indulás előtt, a hangszórón keresztül a masiniszta bemondta, hogy "felsővezeték szakadás miatt" Érd-alsó felé megyünk. Odasétáltam az ajtó előtt ácsorgó utaskísérőhöz és nagyjából a következő párbeszéd zajlott le közöttünk: - Kezit csókolom. Miért mondták be azt, hogy felsővezeték szakadás miatt terelik a forgalmat, amikor egy leszakadt áramszedőjű vonat dugította el a felsői vonalat? - Nem tudom, ha ez így van, akkor maga többet tud mint én. - Onnan jövök, arról a vonatról, ami elakadt. - Hát, minket nem szoktak informálni... Ez végülis teljesen logikus, minek is informálnák az utaskísérőket, még esetleg tudnának válaszolni az utasoknak, hogy mi történik és az hogy nézne már ki, hogy nincs totális bizonytalanság, totális tanácstalanság és totális káosz?! A 12:43-as vonat aztán körülbelül tíz percet várakozott még Tárnokon, további hatot Nagytétényben, de végül beért a Délibe. Így végül sikerült bejutnom a munkahelyemre, igaz, majd három órás késéssel. A főnököm ugyan tudja, hogy mi a vasút és nem csinált belőle ügyet, viszont a munkát meg kell csinálni, úgyhogy ma örülhetek, ha éjfélre hazaesek, nyolc helyett. Lehet, hogy nekem túl magasak az elvárásaim, de közel húszezer forintos havibérletár mellett kissé furcsállom, hogy az áramszedő csak úgy lepotyog a mozdonyról. Papírból volt a csavar, vagy cipőfűzővel kötötték oda? Vagy ráparancsoltak a szerelők, hogy maradjon ott? Persze lehet, hogy a munkások rosszul látták és nem magától esett le; de miben akadhatott volna meg, amikor közel s távol semmi más nem volt a levegőben, csak a vezeték? És ugye azt még nem is említettük, hogy havi húszezer forintért, Tárnok és a Déli pályaudvar között (és visszafelé is) óránként két vonat van...öt perc eltéréssel. 2012 (C) Magyar Álom Vasutak Szlogenünk: "Sínen vagyunk!" |