saxus írta/wrote:
Egyébként, ha már itt tartunk: a hardver lehetőségei és korlátai jól mutatják a trendeket: a 97-es P1-esem és a 2002-es Thunderbirdem közötti különbség kb. ég és föld. Utána elkezdtek megerősödni a konzolok játékok terén, ezzel magával rántva az egész high end PC piacot. Most ott tartunk, hogy a PS3 és az Xbox 360 hosszú-hosszú évek óta "A platform", amelyre fejleszteni kell és mindent ehhez mérten optimalizálnak. Mivel fix a hw, bővíteni nem lehet, arra kell optimalizálni. Ebből kifolyólag - bár PC-n most már jó ideje szebb, nagyobb felbontású, részletesebb, stb. - felülről le lett limitálva a játékok gépigénye. Ezért van az a nem ritka állapot, hogy egy adott játék következő része jobban fut, mint az előző része. Erre pl. jó példa az Mass Effect 1-2-3 fejlesztése. Mindegyik UE3 engine-el megy, mégis egyre szebb lett, hiszen az évek során folyamatosan optimalizáltak rajta. Pont erről beszélt Cevat Yerli, a Crytek fejese, amikor a Crysis 2-ről kérdezték egy interjúban. Korábban belinkeltem valahol. Amúgy a Crysis 2-nek tényleg szebb a grafikája mint az 1-nek, és kisebb a gépigénye. |