kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
50 | #112e | ^ | Idézet | Wed, 08 Sep 2010 16:24:20 +02 |
89.134.*.* | *.catv.broadband.hu |
Hogy lehet a chromeba a nyomtatási képet megnézni? |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
415 | #112f | ^ | Idézet | Wed, 08 Sep 2010 18:07:34 +02 |
84.0.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Sehogy. Nincs benne, pedig már két éve könyörögnek érte az userek. Állítólag a Chrome 7-ben debütál majd a print preview. http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Chrome#Release_history A Chrome major version usque 4-5 havonta emelkedik, szóval a GPU gyorsításra, meg a print previewre jövő januárig várni kell. - VAGY - Használd a Chrome 7 dev-et. Mert ugye a 7-es még csak dev fázisban van. |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
477 | #1130 | ^ | Idézet | Wed, 08 Sep 2010 20:58:54 +02 |
89.134.*.* | *.catv.broadband.hu |
Azért remélem a GPU gyorsítás elérhető lesz Atisoknak meg Nvidiásoknak is. Ugyanis az Nvidia követte el nem rég azt a szemétséget, hogy ha bármilyen ATI GPU van a gépedben akkor letiltja a PhysX gyorsítást. Valahol szó volt róla hogy nyílt szabvány lesz, és elérhető lesz ATI kártyákon is. Az AMD dolgozik a saját hardveres fizikai motorjukon, de hát akkor is nagy geciség volt ez, elég nagy felháborodást kavart a gémerek körében. A jövőben azért se veszek GeForce kártyát. :P |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
274 | #1131 | ^ | Idézet | Wed, 08 Sep 2010 22:11:36 +02 |
84.0.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Mármint akkor tiltja le, ha az nVidia kártyán KÍVÜL is volt benne még egy plusz ATI kártya is? (Legalábbis gondolom, lévén, ha nincs nVidia GPU a gépben, akkor nVidia driver sem lesz. :P ) Ez ugyan tényleg nagy geciség, de mi a túrónak két darab videókártya egy gémernek??? |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
145 | #1132 | ^ | Idézet | Thu, 09 Sep 2010 10:19:17 +02 |
89.134.*.* | *.catv.broadband.hu |
Pl. úgy, hogy az egyiket használod fizikai gyorsításra, a másikat meg grafikára. Azon kívül meg az integrált videósok is bebaszhatják a PhysX-et. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
123 | #1133 | ^ | Idézet | Thu, 09 Sep 2010 20:50:58 +02 |
84.0.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Aham. Szóval egy mai pöcés játék már két videókártyát igényel. De jó, hogy én ezekből a lehúzásokból már mind kimaradok. :) |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
639 | #1134 | ^ | Idézet | Thu, 09 Sep 2010 21:05:59 +02 |
89.134.*.* | *.catv.broadband.hu |
Egy is elég. Gondolom azt akarja kivédeni az Nvidia, hogy mondjuk veszel egy alapkategóriás GeForce-ot futtatni a PhysX-et, és egy csúcs ATI-t grafikára. Mert ugye ár/teljesítmény arányban az ATI sokkal jobb, viszont hardveres fizikai motorja nincs. Amúgy meg nem muszáj, csak plusz effekteket ad. A felháborodást az okozta, ha van mondjuk egy integrált videochiped azt hiába tiltod le és használsz Nvidia kártyát nem fog menni a PhysX, mert letiltja a driver. Ha meg az AMD is kifejleszti a saját motorját akkor lesznek olyan játékok amik csak Atival, meg olyanok amik csak Nvidiával tudnak hardveres fizikai gyorsítást. Szabvány rulez :P |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
815 | #1135 | ^ | Idézet | Thu, 09 Sep 2010 22:33:12 +02 |
84.0.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Pécé sux, játssz inkább valamelyik retrogépeddel. ;) Azok ugyanis, ha szabványosnak nem is, de fixnek mindenképpen fixnek mondhatóak, így mindegyik gépen, mindegyik program fut, ellentétben a pécével, ami egy barkácsgeci és nincs két egyforma belőle a földön, így aztán inkompatibilitás rulez. :P Szerinted miért hagytam oda az egész windózos játékipart a gecibe, már vagy hat éve? Mert kurva sok pénzt kell kibaszni azért, hogy szar játékokkal játszhass. :P BTW, próbáltál keresni valami workaroundot, hogy hogy lehet bekapcsolni mégis a "fizikszet"? :P Mer én találtam itt valamit: http://www.overclock.net/graphics-cards-general/452154-guide-how-enable-physx-nvidia-card.html http://www.ngohq.com/news/16560-patch-re-enables-physx-when-ati-card-is-present.html |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
357 | #1136 | ^ | Idézet | Fri, 10 Sep 2010 10:08:08 +02 |
89.134.*.* | *.catv.broadband.hu |
A DOS-os korszakban még jó volt a PC-s játékipar, de mostanában kevés olyan játék van ami tényleg jó. Egyre inkább rászoknak arra a fejlesztők, hogy kiadják kurvára félkészen, hogy előbb lehessen belőle sokat kaszálni, (á la GTA4) aztán egy éven keresztül öntik a patcheket. Ez kéne: http://www.tomshardware.com/news/nvidia-physx-ati,5764.html |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
1243 | #1137 | ^ | Idézet | Fri, 10 Sep 2010 21:22:17 +02 |
84.0.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
A pécés játékipar a DOS korszakban is egy halom kula volt, a játékai a többi platformról átemelt, olcsó és hipergagyi konverziók voltak. A DOS-os játékok usque 1993 környékén kezdtek el némi fejlődést felmutatni, de túlnyomórészt így is fos maradt a kínálat a pécé "erőbő' ódom meg, me' erős vagyok meg hüje" filozófiája miatt. Nagyon kevés DOS játék van, amit tényleg DOS alá írtak eredetileg és jó játék is lett. Ha hozzávesszük azokat a konverziókat, amik jól sikerültek, akkor talán egy kicsit jobb a helyzet, de összességében (imho) így is siralmas egy C64-el, Spectrummal, Amigával, Atarival, vagy valamelyik konzollal szemben. A pécé sosem volt játékgép és sosem lesz az. Csatolódó videó: http://www.youtube.com/watch?v=cETl8PhUy_E Hát ezt eddig is lehetett tudni, az egész pécés ipar a politikáról szól. :P Hát ez 2008-ban volt, azóta csak kiadták már ezt a utilityit. :) Valahol itt kell, hogy legyen: http://www.ngohq.com/home.php?page=Files Próba cseresznye. |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
449 | #1138 | ^ | Idézet | Fri, 10 Sep 2010 22:09:19 +02 |
89.134.*.* | *.catv.broadband.hu |
Kerestem már ott is, meg a gúglin is, de nem találtam meg. De mindegy nem olyan fontos, csak gondoltam kibaszok az Nvidiával, hogy nekem is van fizikszem. :P Amúgy meg konzolon se más a helyzet, PS3-ra ugyanúgy winyóra kell telepíteni a játékokat, szóval még béta fázisban kiadhatják, ha elkészül fel lehet patchelni, sokan megveszik, és így a játékosok tesztelőkké válnak, úgy hogy a fejlesztő egy fillért nem fizet nekik, sőt kapja utánuk a pénzt. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
1310 | #1139 | ^ | Idézet | Fri, 10 Sep 2010 22:50:00 +02 |
84.0.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Az nVidiával úgy baszhatsz ki legjobban, ha nem veszed meg a kártyáikat. Amúgy sem érnek szart sem. :) Hát, hogy most mi a helyzet konzolon, az egy merőben más kérdés, mint az, hogy mi volt konzolon akkoriban. De amúgy ebben egyetértünk, a mostani játékok konzolon is szarok, dettó mint a pécések. Az egyetlen differencia, hogy a konzolt megvetted egyszer, oszt utána, amíg írnak rá játékot, azt mind viszi, mert fix a hardware. És egy ilyen konzol életciklusa usque (átlagban) 6 év körül mozog, így 6 év alatt egyszer kiadtad a lóvét a gépre, oszt csumi. Pécét, meg állandóan tuningolni kell, mer' rókabűrke. Egyszóval a pécés ipar sokkal nagyobb átbaszás, mint a konzolos. BTW, a konzolok néha többet is élnek, mint 6 év. http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Video_game_console_timeline A csúcstartó (ofcoz) a NES, pontosabban a Famicom, (mert Japánban tartja a csúcsot) ahol 83 júliusától 2003 szeptemberéig gyártották, vagyis a NES kicsit több mint 20 évig élt. Na AZ tuti befektetés volt, bazdmeg! :))))) Gondolj bele, megvették a gyereknek 83-ban, amikor beiratták a kiscsoportba és húsz év múlva, amikor kijött az egyetemről még létezett a platform! :))))) Mikor produkálja ennek akár a tizedét is valamilyen szaros pécés alaplap, meg videókártya? |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
480 | #113a | ^ | Idézet | Sat, 11 Sep 2010 09:21:37 +02 |
89.134.*.* | *.catv.broadband.hu |
Sőt, a kínaiak még most is gyártják. :) És van ám jó minőségű famiclone is, nem csak az a szar amit nálunk a piacon lehet kapni. Japánban amúgy elég népszerű az RPG maker, meg hasonló motorokkal készített 2D-s játékok, ahhoz meg elég a NES, talán azért futhatott olyan sokáig. Hozzáteszem, a C64 is futott kereken 10 évet (1983-1993) és még 98-ban is gyártottak licensz alapján egy szériát. Akkor még nem volt olyan gyors a fejlődés, és akkoriban mélyen aláásta a konkurenciát. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
370 | #113b | ^ | Idézet | Sat, 11 Sep 2010 14:38:06 +02 |
188.36.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
A fejlődés akkor is gyors volt. A fejlődés a win95 megjelenésével szűnt meg. Azóta ugyanis ugyanazt a technológiát adják el az embereknek 166-odszorra is, csak mindig húznak rajta egy kicsit. A C64 1982-ben jelent meg és 1994-ben állították le a gyártását, úgyhogy 12 évig ment, nem 10-ig. Azért nem mindegy egy platform esetében, hogy plusz két év, vagy mínusz. :) |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
512 | #113c | ^ | Idézet | Sat, 11 Sep 2010 15:23:23 +02 |
89.134.*.* | *.catv.broadband.hu |
Most nézem az Operában GNOME alatt ha fájlt kér bejön a GNOME fájlmegnyitó dialógusa. Nem kell kézzel beírni. (10.62) Egyébként meg 2004-2005 környékén jutottunk el odáig, hogy már nem lehet tovább húzni az órajelet, mert már nem engedi a félvezető technika, ezért elkezdték ugyanazt másolni egy lapon belül így jöttek létre a több magos processzorok. Van annál sokkal hatékonyabb technológia, (szerves anyag) de ahogy mondod az M$/Intel miatt megragadtunk itt. szerk: KDE4 alatt is van fájlmegnyitó dialógus. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
3266 | #113d | ^ | Idézet | Sat, 11 Sep 2010 16:54:57 +02 |
188.36.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Kis kitérő: ?m=0&o=4050&c=1 Az itt található vlc-wrapper scriptet lefrissítettem. #!/bin/sh user="username" xhost local:$user ; su -c "/usr/bin/vlc \"$@\"" $user Hát nálam KDE3 van, itt nemigazán akar bejönni a dialógus. Vagy kell valami, amivel be lehet rántani a qt3-at, vagy fel kell raknom a qt4-et. A szerves anyagnál is hatékonyabbak lennének az optikai technológiák. Pl.holografikus tároló, már van: http://en.wikipedia.org/wiki/Holographic_data_storage csak ugye, egyes cégek fizetnek a fejlesztőiknek, jó kemény, vaskos összegeket, hogy Úristen ki ne adjátok, még el kell sütnünk ugyanezt a 80-as évekből ittmaradt technológiát egy párezerszer... Némi szemezgetés a fenti cikkből: köbcentinként több tíz Terabyte, egy olvasatra ~1 Mbites átvitel (sajnos nem írják, hogy egy másodperc alatt hányszor olvas, de egy négy éves leírásban ~25-30 MByte/sec-ről írogattak...), 200 milliszekundumos fájlhozzáférés, legalább 50 éves élettartam és mindez már létezik közel egy évtizede, de egyes cégek, (gondolom lehet tudni, hogy kik), még mindig a 30 éves technológiák csöpögtetéséből akarnak megélni. De létezik egy ideje már az optikai processzor fogalma is: http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_computing, csak az intel ezt is be akarja nyúlni, mintha ő találta volna fel a spanyolviaszt: http://www.pcadvisor.co.uk/news/index.cfm?newsid=10201 Mondjuk bánom is én már, csak haladjunk tovább, mert még mindig ugyanazt adják el, mint 1985-ben (x86). Az intel egyébként a cikk szerint 50-szeres sebességnövekedést ért el, na a fotontechnológia ennél többet is tud (imho). Sz*rk: Némi hekkelgetés, meg kutakodás után kiderült, hogy ha felteszem a KDE4 néhány komponensét (~180 MB, elég vaskos, de nem kell belehalni), akkor van az Operának normális fájldialógusa. Úgyhogy félig visszaszívom, miszerint basztak volna normális fájldialógust csinálni és módosítom arra, hogy basztak QT3-hoz normális fájldialógust csinálni. Ez már nem akkora égés, lévén a KDE3 már átadta a stafétát, de mivel hivatalos támogatása még van, így azért lehetett volna egy normális QT3 dialógust is adni. :P Amennyiben nem így van, mert igenis van QT3 filedialog Opera alá, csak én vagyok balfasz, akkor rúgjatok alám. :P Mindenesetre, most QT4/KDE4 komponensekkel üzemel, kicsit csicsás lett az Opera, de kibírható. Az egyetlen dolog, amitől hirtelen ki akartam tépni a hajam, hogy ez a "ZOKKSZIGÉN" stílus összebassza az input mezőket, ilyen kerekített szélű fehér gecire, ami szerintem ronda és giccses, ráadásul a betűk is fosadékul jelennek meg benne. De aztán eszembe jutott, hogy az Operának van saját stíluslapja, ami felül tudja írni a default, illetve a webhely stílust: input, textarea { background-color: #fce2b6; border: 1px solid #777777; }Voila! Már is jó! :) Ez egy plusz pont az Operának. Szisztem nyúz, a wendégkönyv kicsit ápgrédelve lett. Az üzenetszöveg innentől 16k maximum, a kódblokknak is van kerete és mondjuk ez rajtam kívül senkit nem érint, de végre vettem a fáradságot és kitakarítottam az ékezetes karaktereket a sztringekből. :P |