RTm (statz) | #25, Alfasz (13) |
958 | #0929 | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 12:33:24 +01 |
195.199.*.* | *.klauzalu-hmvhely.sulinet.hu |
Sziasztok! Két, egymással nem összefüggő kérdésem lenne: 1. Minden próbálkozásom ellenére nem tudok hangot varázsolni egy gépre. Integrált AC97-es hangkártya. Az előző jól működő konfiguráció szerint "C-media AC97 Audio Device" Letöltöttem, feltettem, semmi. Azt írja, hogy az illesztőprogi ok, de el kell indítani. A rejtett eszközöknél nem találtam hangeszközt. Az eszközkezelő nem jelez hibát, de a hangbeállításnál minden inaktív. Nem találkoztam még ilyennel. Ötlet? Ja! Az Aida nem ismeri fel az alaplapot, de 'ASROCK Prescott 800' jelzés van rajta, a BIOS-a pedig: 'P4VT8+ v1.50' Segítség!! 2. Imperium Galactica 1.: Megszereztem végre egy SZTE-s sráctól Hallelujja! Az XP-t nem szereti. Olvastam néhány okosságot, hogy hogyan kéne indítani (DOSx vagymi)de hang nincs - ez nem az előző gép. Ezen a gépen jó a hang. Van valakinek tuti megoldása? Előre is köszi az infókat! Minden jót mindenkinek! M. |
RTm (statz) | #25, Alfasz (13) |
94 | #092a | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 12:51:40 +01 |
195.199.*.* | *.klauzalu-hmvhely.sulinet.hu |
Ja, és még valami a hangproblémához (1. kérdésem): A BIOSban engedélyezve van az Onboard AC97. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
1926 | #092b | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 17:02:52 +01 |
84.0.*.* | *.pool.t-online.hu |
1. Ha van más hangkártya is a gépben, akkor összeakadt. Ha nincs, akkor sztem csak le van némítva nálad valami. :P 2. Xp alatt a büdös életben nem fog neked működni natíve az IG1. :P Tölts le egy DOSBoxot és rakd fel. Utána hozz létre a két CD-nek egy mappát, pl a C meghajtón (pl "IG1CD" néven), aztán a két CD-t másold át magadnak vinyóra, ugyanabba a mappába. Aztán hozz létre a C maghajtón egy másik mappát (pl "DOSGAMES" néven). Utána a DOSBox könyvtárában nyisd meg a "dosbox.conf" fájlt egy notepaddal és menj le a legaljára, oda ahol az van, hogy "[autoexec]". Alá be kéne írni a következő sorokat: (Ezek a sorok feltételezik, hogy a mappákat a C meghajtón oda raktad, ahova mondtam, de rakhatod máshova is, csak akkor itt is át kell írni.) mount d: c:\IG1CD -t cdrom mount c: c:\DOSGAMES c: Ha ezeket bemásoltad, mentsd el, majd indítsd el a DOSBoxot. A DOSBox promptban írd be a következőket: d: install Ezután telepítsd fel a játékot. Alapból a "C:\IMPERIUM" könyvtárat ajánlja fel neked a játék. Ez ugye a virtuálisan csatolt C meghajtót jelenti, azaz a valóságban ez "C:\DOSGAMES\IMPERIUM" lesz. De az emuláció szempontjából ez téged nem érint. Kattints, hogy hangkártya detektálása. - Ha hallod, hogy a spiné benyögi, hogy "Kapicsány, dikk vagyok a másnapos. Üdvözlöm a bádogteknőn.", akkor oké. - Ha nincs hang és nem is hagyja abba a detektálást kb 5-10 másodperc után, akkor kattints egyet az egérrel, hogy abbahagyja. Ez esetben egyelőre nincs hangod. Na, ezután kattints a "kilépés és mentés" (vagy hasonló :P) gombra. Ha nem volt hangod, akkor gyere vissza ide és szólj. Ha volt hangod, akkor ennyi volt. A játékot a DOSBox elindítása után a következő sorokkal tudod elindítani: c: cd imperium imperium Ha gáz van, gyere vissza és szólj. |
RTm (statz) | #25, Alfasz (13) |
207 | #092c | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 18:10:36 +01 |
78.92.*.* | *.pool.t-online.hu |
Köszönöm szépen TCH! Ahogy tudom kipróbálom a leírtakat, és értesítelek. A hibás hangról: nincs másik kártya, és lehalkítva sincs, mivel minden hanggal kapcsolatos beállítási lehetőség inaktív :'( |
RTm (statz) | #25, Alfasz (13) |
210 | #092d | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 18:49:41 +01 |
78.92.*.* | *.pool.t-online.hu |
Kedves TCH! Addig jutottam, hogy átírtam a "dosbox.conf" file-t, elindítottam az install-t, ami el is indult, van hang, de! Inaktív a 'játék installálása' gomb :'( Teendő? Köszi! |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
103 | #092e | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 18:56:20 +01 |
81.183.*.* | *.ip.adsl.hu |
Az csak akkor lehet, ha már telepítve van. CD-romként mountoltad fel azt ahonnan az installt futtattad? |
RTm (statz) | #25, Alfasz (13) |
210 | #092f | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 19:12:58 +01 |
78.92.*.* | *.pool.t-online.hu |
Kedves TCH! Addig jutottam, hogy átírtam a "dosbox.conf" file-t, elindítottam az install-t, ami el is indult, van hang, de! Inaktív a 'játék installálása' gomb :'( Teendő? Köszi! |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
62 | #0930 | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 19:15:13 +01 |
81.183.*.* | *.ip.adsl.hu |
Ezt már írtad. :P Mi lenne, ha befejeznéd a multipostolást? :P |
RTm (statz) | #25, Alfasz (13) |
203 | #0931 | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 19:15:35 +01 |
78.92.*.* | *.pool.t-online.hu |
Igen, átmásoltam a hozzászólalásodból a megfelelő sorokat. Igaz a d meghajtóra másoltam a cd-k tartalmát, de gondolom ez mindegy - nincs elég hely a c meghajtón - mivel a helyes elérési út a lényeg ugye? |
RTm (statz) | #25, Alfasz (13) |
66 | #0932 | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 19:27:14 +01 |
78.92.*.* | *.pool.t-online.hu |
oké, abbahagyom a multipostot. De hogy?? :S Még amatőr vagyok ... |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
212 | #0933 | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 19:36:38 +01 |
81.183.*.* | *.ip.adsl.hu |
Ha a d-re másoltad a cuccokat, akkor a sorok így fognak kinézni: mount d: d:\IG1CD -t cdrom mount c: d:\DOSGAMES c: A többi, az marad, de azt a DOSBox promptba kell beírni, nem a dosbox.conf-ba. |
RTm (statz) | #25, Alfasz (13) |
338 | #0934 | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 20:50:12 +01 |
78.92.*.* | *.pool.t-online.hu |
Minden stimmel. Mindent úgy csináltam, ahogy írtad. sajna ugyanaz az eremény: install gomb inaktív. Nem tom van-e jelentősége, de a hang detektálása, majd lementése és kilépés után 'external or internal error' hibát kapok a dos felületen. (Error code:2, error address: 003:081F) Lassan kéne egy P-I. :S De még nem adom fel! :D |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
103 | #0935 | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 22:41:53 +01 |
84.0.*.* | *.pool.t-online.hu |
Próbáld meg kitörölni az "IMP.CFG" filet, a CD könyvtárában. És utána futtasd le az installt. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
1354 | #0936 | ^ | Idézet | Thu, 18 Dec 2008 23:00:00 +01 |
84.0.*.* | *.pool.t-online.hu |
Nem. Hagyd a fenébe, fasz vagyok. Eszembe jutott közben, hogy MENNI azt menni fog a cd a winyóról, de TELEPÜLNI azt nem. :P Szedd ki a dosbox.conf-ból a sorokat, mert a telepítéskor útban lesznek. (Később visszakerülnek.) Na, telepítőútmutató v2.0 :P 0. A példában a D lesz az a meghajtó, ahova települ és F lesz a CD meghajtód. 1. Hozd létre a két könyvtárat. ("D:IG1CD", "D:DOSGAMES") 2. Másold be a CD-k tartalmát az "IG1CD" könyvtárba. 3. Tedd be az IG1 1. CD-jét és indítsd el a DOSBoxot. 4. Írd be a következő sorokat a DOSBox promptba: mount c: d:dosgames mount d: f: d: install 5. Telepítsd a játékot. (pölö "C:IMPERIUM") 6. Detektáltasd vele a hangot, majd "kilépés és mentés". 7. Állítsd le a DOSBoxot. 8. MOST kell beírni azokat a sorokat a DOSBox [autoexec] részéhez: mount c: d:dosgames mount d: d:ig1cd c: 9. Mentsd ki a dosbox.conf-ot és ennyi volt. Ha játszani akarsz vele, akkor DOSBox promptba ezt kell beírni: cd imperium imperium Ennyi. Bocs, hogy ennyit baszakodtam vele, de kurwa rég telepítettem én már ezt fel, nálam csak ott hever a vinyón évek óta és ha játszani akarok, csak elindítom. :P Ja. A hangkártyádhoz, meg próbáld meg leszedni a legfrissebb drivereket, mert a winfos néha egy rakás szart csap a hardwarekhez, meghajtóprogram gyanánt. |
RTm (statz) | #25, Alfasz (13) |
301 | #0937 | ^ | Idézet | Fri, 19 Dec 2008 18:35:07 +01 |
78.92.*.* | *.pool.t-online.hu |
Szia! Én nem tudom kiben, vagy miben van a hiba (nyilván kedves rendszeremben), de ugyanazt produkálja az egész, mint eddig: az 'install' gomb inaktív, hang detektálás és mentés után hiba. Többször is próbáltam. Megpróbálom egy másik rendszeren holnap. Nagyon köszi az eddigieket!! |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
460 | #0938 | ^ | Idézet | Fri, 19 Dec 2008 23:52:36 +01 |
84.0.*.* | *.pool.t-online.hu |
Nem értem, ha az igazi CD-t mountolod fel, akkor működnie kéne. A rendszeredben nem lehet hiba, mert nem a rendszereden kell működnie, hanem a DOSBox által emulált rendszeren az meg mind egyforma. Három lehetőség van. - Elkúrtál valamit. - Én kúrtam el valamit. - Mind a ketten elkúrtunk valamit. Az lesz, hogy holnap csinálok magamnál egy full installt valamelyik szájbatoszott gépen, printscreenekkel meg minden lófasszal. Azzal már biztos menni fog. |
Prometheus (statz) | #3, Főfasz (1833) |
229 | #0939 | ^ | Idézet | Sat, 20 Dec 2008 00:43:37 +01 |
84.3.*.* | *.pool.t-online.hu |
Vagy ÉN kúrtam el valamit. :D Hú, egy újabb rejtély! Vajon ezt miért mondtam? Igen, ÉN vagyok az az SZTE-s srác! 8O Én írtam ki a CD-t. Símán Néróval egyszerű írható CD-re, EREDETI CD-ről, nem hiszem, hogy a CD-vel lenne gond. |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
48 | #093a | ^ | Idézet | Sat, 20 Dec 2008 08:41:55 +01 |
89.134.*.* | *.catv.broadband.hu |
Lehet hogy másolásvédett, vagy hibásan írtad ki. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
162 | #093b | ^ | Idézet | Sat, 20 Dec 2008 10:06:34 +01 |
81.182.*.* | *.pool.t-online.hu |
NÉRÓVAL! ÁRGH! A fasz a belébe annak is aki kitalálta azt a ritkaretek szutyokszar cédévésőt. Őszintén remélem, hogy nem ez a baja, mert akkor nem tudok segíteni. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
1561 | #093c | ^ | Idézet | Sat, 20 Dec 2008 17:19:46 +01 |
81.183.*.* | *.ip.adsl.hu |
Na, amennyiben nem az a baja, amit Prometheus felvetett, akkor asszem tudom mit basztam el. Amikor az igazi CD-t mountolod fel, akkor ezt is oda kéne írni: "-t cdrom -usecd 0 -ioctl" Szal újból az egészet. :P 0. A példában a D lesz az a meghajtó, ahova települ és F lesz a CD meghajtód. A CD meghajtóhoz hozzátartozik az is, hogy mivel a példában a csatolásnál a 0. CD meghajtót írjuk neki, így az F is a példában a LEGELSŐ CD meghajtó. Azaz, ha van 3 CD meghajtód (mondjuk F G H) akkor a legelsőbe kell majd tenni a korongot. A példában a legelső CD meghajtó az F. Ez kissé zavarosra sikeredett, mert nem tudom mennyire értesz a virtuálisan csatolt filerendszerekhez, meg ezekhez. :P Ha nem tiszta valami, akkor szólj. 1. Hozd létre a két könyvtárat. ("D:IG1CD", "D:DOSGAMES") 2. Másold be a CD-k tartalmát az "IG1CD" könyvtárba. 3. Tedd be az IG1 1. CD-jét és indítsd el a DOSBoxot. 4. Írd be a következő sorokat a DOSBox promptba: mount c: d:dosgames mount d: f: -t cdrom -usecd 0 -ioctl d: install 5. Telepítsd a játékot. (pölö "C:IMPERIUM") 6. Detektáltasd vele a hangot, majd "kilépés és mentés". 7. Állítsd le a DOSBoxot. 8. MOST kell beírni azokat a sorokat a DOSBox [autoexec] részéhez: mount c: d:dosgames mount d: d:ig1cd -t cdrom c: 9. Mentsd ki a dosbox.conf-ot és ennyi volt. Ha játszani akarsz vele, akkor DOSBox promptba ezt kell beírni: cd imperium imperium Na. Amennyiben a másolásvédelemmel nincs gond, akkor ÍGY tuti működnie kell. |
RTm (statz) | #25, Alfasz (13) |
733 | #093d | ^ | Idézet | Sat, 20 Dec 2008 21:21:52 +01 |
84.3.*.* | *.pool.t-online.hu |
Na kedveskéim! Az egyes CD nekem is megvan, azzal is próbáltam, és ugyanaz az eredmény! De, Kedves TCH. A 'Megoldás v3.0'-val sikerült minden!!!!!!!!!!!!!! :D Install gomb aktív, sikerült feltenni, és van hang!!!!! Asszem nehéz lesz most pár hétig lelőni a gép elől :D Nagyon örülök, és nagyon, de nagyon köszönöm a segítséget:D Még 1 dolog: a "mount d: f:\ -t cdrom -usecd 0 -ioctl " sorban mik a kapcsolók? :S Prometheus: semmit se kúrtál el! Köszi neked is a CD! Azonkívül köszönöm a családomnak, a szomszédoknak, az általános iskolai osztályfőnökömnek és a főiskolai amerikai angol tanáromnak, aki azért rúgott ki vizsgán, mert magyar akcentussal beszéltem... :S Kellemes Ünnepeket! |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
572 | #093e | ^ | Idézet | Sat, 20 Dec 2008 21:45:34 +01 |
81.183.*.* | *.ip.adsl.hu |
-t cdrom = type cdrom -usecd 0 = használd a 0. számú cd/dvd eszközt -ioctl = ha HAL-al rendelkező oprendszer alatt vagy(xp/2k/linux/mac), azaz nem ms-dos alapú/töltésű (win9x) alatt, akkor ez mondja meg, hogy hardwareközeli legyen. Nincs mit, bocs a sok szarozásért, kurva rég foglalkoztam én már ezzel. A fősulis tanárodnak meg üzenem, hogy menjen a picsába haza és ott hallgassa a neki való ákhcentussht. (Mielőtt még valami pszichopata ki találná tépni a nyelvét és akkor semmilyen NYELVET nem fog beszélni, az akcentusa meg egyértelműen hablatyfődi lesz.) |
Gab09 (statz) | #13, Jobbfasz (99) |
144 | #093f | ^ | Idézet | Sat, 20 Dec 2008 22:20:13 +01 |
78.92.*.* | *.pool.t-online.hu |
"Kapicsány, dikk vagyok a másnapos. Üdvözlöm a bádogteknőn." TCH te napról napra értelmesseb lesszel ezért is szereltek én téged :D |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
10 | #0940 | ^ | Idézet | Sat, 20 Dec 2008 23:22:42 +01 |
81.183.*.* | *.ip.adsl.hu |
Hehehe. XD |