TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
418 | #3693 | ^ | Idézet | Mon, 28 Sep 2015 08:55:04 +02 |
188.36.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
http://petapixel.com/2015/09/27/photographer-loses-lifes-work-after-burglars-steal-21-hard-drives/ Értedbazdmeg. Nem ám lebackupoljuk valami külső, hordozható merevlemezre, amit a padláson, pincében, vagy ezek híján valami rejtett zugban (pl. hűtő mögött) tartunk, hogy a betörő véletlenül se találja meg, neeeeeeeeem: tegyük fel a felhőbe! A munkánkat, az életünket, mindenünket! GÁZ-KAM-RA! |
OrkenWhite alias "OrkenWhite az idióta" | #5, Főfasz (1004) |
76 | #3694 | ^ | Idézet | Mon, 28 Sep 2015 19:56:23 +02 |
78.92.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Szerintetek NES-t programozni C-ben hülyeség? Mert épp cikket olvastam róla. |
OrkenWhite alias "OrkenWhite az idióta" | #5, Főfasz (1004) |
449 | #3695 | ^ | Idézet | Mon, 28 Sep 2015 19:57:56 +02 |
78.92.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Amikor a HVG azt mondta a winfosten memóriabajára, hogy vegyünk a gépbe még több RAM-ot... ez még jobb annál. |
Ádám (statz) | #4, Főfasz (1819) |
112 | #3696 | ^ | Idézet | Mon, 28 Sep 2015 19:59:54 +02 |
37.76.*.* | *.nat.pool.telekom.hu |
De hát a felhő a legbiztonságosabb és legjobb hely! A használatát főleg bűnözőknek és törvényszegőknek ajánljuk! |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
5050 | #3697 | ^ | Idézet | Mon, 28 Sep 2015 22:05:07 +02 |
188.36.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
Nem hülyeség, de nem is célszerű. Poénból, vagy kísérletezésből persze lehet, de ha tényleg csinálni akarsz valamit, akkor nem ajánlott. Igazából a C-t, vagy más nyelvet - legalábbis tisztán - egyik 8-bites gépen sem szabad erőltetni, de konzolon pláne nem. A 8 - és a 16 - bites gépekre nagyjából az az ökölszabály érvényes, hogy a sebességkritikus részeket Assemblyben kell megírni, a többit meg abban írod amiben akarod, pl.: BASIC, Pascal, C, stb... Sebességkritikusnak az számít, ami sok szarakodást, számolást igényel és folyamatosan igényli, tehát pl. egy platform játék belső "mechanikája", vagy a kirajzolás egy "dinamikus" playfield-en, a zene, stb. Nem sebességkritikus az, ami nem esik ebbe a kategóriába, azaz vagy ritkán fut, vagy nem bonyolult, vagy egyik sem; ilyen pl. a felbontás kiválasztása, a filekezelés, perifériakezelés, vagy mondjuk egy "nem annyira" RT játék számításai (pl. egy TBS-é vagy logikai játéké). Egy 8-bites mikrogépen, amire bármilyen vezérlőt (billentyűzet, pad, joy, egér, stb.) rá tudsz aggatni és amin kb. bármilyen játékot lehet játszani, ott be lehet játszani, hogy kettébontod a dolgot és külön-külön oldod meg a sebességkritikus és nem sebességkritikus részeket, de egy konzolon teljesen más a helyzet. A 8-bites konzolokra nem lehet bármilyen vezérlőt ráaggatni és ezért nem lehet rajtuk akármilyen játékot játszani, illetve lehetni lehet, csak szar lesz. Nem igazán jellemző, hogy konzolokra pl. RTS-eket írnának, bár persze vannak kivételek, de a kontroller miatt ezekkel játszani rémálom. A kontroller miatt, ezeken a platformokon maximum arcade játékokat - pl.: platform, shoot 'em up, race, stb. - lehet játszani (maximum még a logikai belefér), viszont ezeknek a játékoknak éppen az a jellemzője, hogy a belső folyamatok nagyon is sebességkritikusak és rengeteg dolog változik a képernyőn, tehát sokat kell ügyködni ott is. Továbbá, míg egy 8-bites gépnek sokféle perifériája (pl. floppy, különböző portok) lehet, addig a konzolnak a kontrolleren kívül semmi; fájlkezelés sincs rajta, mint a mikrogépen, mert ROM-ból jön minden; felbontást többnyire egyet támogat (pl. a NES az drótozottan 256x240, ha PAL, vagy 256x224, ha NTSC a gép) - ergo nem nagyon van, ami ne sebességkritikus lenne. (Kb. a kontroller állapotának kezelésével ki is fújt a lista.) Összefoglalva, NES-en - vagy bármely 8-bites konzolon - a környezet és a rajta futó játékfajták miatt, a dolgok elsöprő többsége sebességkritikus, ezért nem célszerű Assemblyn kívül bármiben megírni. Persze lehet kivételeket keresni és találni; pl.: ha írsz egy táblás logikai játékot, amiben nincs zene, csak hangeffektek, na azt meg lehet írni C-ben, mert - a ROM méretét leszámítva - semmi előnyöd nem származna abból, ha ASM-ben írnád meg. De pl. egy MegaMan szintű - vagy akár annál sokkal gagyibb - platformjátékot esélytelen, hogy meg tudsz írni úgy C-ben, hogy ne legyen egy lassú szar és ez igaz egy versenyzős, lövöldözős, vagy akármilyen RT "rapid" játékra. Sz*rk: Egy kardinális kivétel jutott eszembe még, amit meg lehet írni C-ben: a menükezelést; ott az adatok (pár byte vagy bit) vagy a kurzor (egy db sprite) mozgatása pl. nem sebességkritikus, sőt, mivel a megjelenő ablakokat/dobozokat/stb. és a bennük lévő szövegeket nem kell ide-oda mozgatni, és/vagy folyton/sokszor (újra)rajzolgatni, így akár azt is meg lehet írni C-ben...viszont ezek olyan egyszerű dolgok, hogy akár Assemblyben is meg lehet írni; maximum időt spórolsz a C verzióval. Mindenesetre pl. így egy menüvezérelt, vagy csak simán sok menüt tartalmazó játékot (pl.: adventure/RPG) már esetleg van értelme részben C-ben megírni. Ha NES-re akarsz fejleszteni - ami egy dicséretes ötlet - akkor tanuld meg a 6502 Assembly-t, ha akarod, ebben tudok neked segíteni. Azt meg nem szabad elhinni, hogy az Assembly nehéz, ami azt illeti, a C-t sokkal nehezebb megtanulni, mint egy 8-bites CPU Assembly-jét, hiszen a C egy univerzális nyelv, egy meglehetősen bonyolult logikával és kiterjedt eszközkészlettel, míg pl. a 6502 ASM egy meglehetősen egyszerű és limitált valami, tehát megtanulni, sokkal könnyebb - hogy aztán programozni azt körülményesebb benne, az egy dolog, de nem nehezebb. Az csak a régi nóta... Naná, ha meghaltál, akkor ott a legjobb és legbiztonságosabb - hárfázgatni egy felhő peremén... Bűnözőnek meg az számít, akinek nem engedtük meg, hogy áthágja a törvényeket. |
OrkenWhite alias "OrkenWhite az idióta" | #5, Főfasz (1004) |
930 | #3698 | ^ | Idézet | Tue, 29 Sep 2015 20:08:33 +02 |
78.92.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
LOL! Mikrofos seggnyalás 150% Nem hiszem, hogy a suxplorer követésvédelme megkerülhetetlen, sőt! Amúgy találd ki, ki írta...
Kösz. Mert valaki írta, hogy ő C-ben írt játékot NES-re, de gondoltam, hogy inkább Assemblyben kell. Akkor lehet, hogy nekiállok megtanulni a 6502 assemblyjét. Meglátjuk. |
OrkenWhite alias "OrkenWhite az idióta" | #5, Főfasz (1004) |
69 | #3699 | ^ | Idézet | Tue, 29 Sep 2015 20:13:46 +02 |
78.92.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Ja, és a tecsőn a pcforum a mikrofosra van feliratkozva, senki másra. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10466) |
1326 | #369a | ^ | Idézet | Tue, 29 Sep 2015 21:43:59 +02 |
188.36.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
Ugyan nem nyitottam ki a linket, mert a pécéfórumnak a látványától is vakarózni kezdek, de a linkben az ie9-et említik, szóval sok éves lehet ez a cikk. Ennek ellenére persze gigalol. Az ie nemhogy véd a lekövetéstől, de ő maga követ. XDDDDDDD Ezen nincs mit találgatni. Ilyen undorító módon az m$ seggét nyalni csak Sting képes. Meg ilyen pofátlan módon hazudni is. A hávéesvé, meg az egész parlament csak tanulhat tőle. Mint mondtam, nem lehetetlen, de rohadtul nem célszerű. Azt jól teszed. Igaz, ma már nincs gyakorlati haszna, de fun. Na meg, ha egyszer elsajátítod az ASM logikáját egy processzornál, akkor a következőt már gyerekjáték. A pécéfórumot a mikrofos pénzeli, ahogy a hávéesvét, meg a "magyar" "szakmai" sajtó nagy részét is, tehát ezen nincs mit meglepődni. |