English | Magyar
JS ki | CSS ki | Ékezetek ki | HiContrast
Lapozó:  (0 - 1424) 
<== | ==>
Ugrás a végére | Összes megjelenítése | Utolsó oldal
OpenOpera patches | Opera-SSL patches | Opera 12.15 source (Git repository) | Opera 12.15 source (Torrent) | Opera internal pages | Otter Browser Linux x64 - Qt5.15.2/QtWebKit5.602.1 (2024.04.27. 20:05)
OS for MC680x0 | OS for PPC | OS for Sparc64 | besztofbégéaefcé | CSÉNDZSLOG | WebToolz | DDG Shit Filter | Google Shit Filter | Progz | Fast CSS Box | Browser | OS | Agent | Statisztika | BBCode
Monospace font-family: Courier New | Browser default monospace
Email értesítő / Email notification ===> 
Keresés
Σ: 16 post

saxus  (statz) Agyfasz
#9, Agyfasz (419)
2290 | #2780 | ^ | Idézet | Sat, 31 Aug 2013 03:42:21 +02
84.3.*.* winhate Mozilla Firefox Hungary *.catv.pool.telekom.hu
"akkor már "Not Even Pre-Alpha Level"-nél "kiszivárogtatnám", hogy "ez lesz" és mindjárt tízmilliós nagyságrendűre növelném a tesztelőtáboromat, mindezt kurwára ingyen, mert ez ugye "kiszivárgott", tehát ők hivatalosan nem tesztelők, a hostolást meg megoldják a dealerek a torrenten. Dehát én ehhez nem értek."

Egyébként most is ez megy az MS-nél már jó ideje, ld. különféle RC-k, CTP-k ("kommutyi teknolódzsi privjú"). Másrészt van egy csomó oldala a Microsoftnak, pl. hibabejelentésre ( http://connect.microsoft.com/ ) meg egy egész sor specializált (pl. vagy tematikus pl. msdn, channel9 forums, social.microsoft.com-on belül többféle a különféle dolgokhoz), csak kevesen ismerik, így nincs is akkora élet rajta, mint pl. a stackoverflow-on. Igaz, ott többnyire inkább fejlesztéssel kapcsolatos kérdések vannak. Szóval javul a helyzet.

Viszont ez most tényleg gigafail, öngól. Egyrészt mert kurvanagy kicseszés a fejlesztőkkel (az nem lehet érv, hogy annyit azért nem változott a rendszer...), ami azért gáz, mert végső soron a fejlesztő(cége)k fogják megmondani, hogy mit használ az user. Na persze, ezt is átrágja a politika: Valve sem azért fújol annyira a W8-ra (főleg, hogy eleve ex-MS alkalmazottakból áll a cég egy jó része), mert annyira bajuk lenne vele, hanem a Store miatt. (Lepődjünk már meg azon, hogy kb. akkor jelentették be, hogy lesz a Steamben sima alkalmazásbolt is, mikor bejelentették a W8 Store-t...) Legviccesebb, mikor ilyen arcok pattognak, mint Notch a Mojangból, hogy jajúristen, de hát DRM!!!444. Mintha a Minecraft netes authentikációja nem lenne DRM...

De más téren is vannak bajok. Pl. VS2010-hez egész jó bővítményeket adott ki a Microsoft (pl. Productivity Power Tools, és a személyes kedvencem a Debugger Canvas, utóbbi nem picit egyszerűsíti meg a debuggolást összetettebb program esetén: http://www.youtube.com/watch?v=3p9XUwIlhJg ). Erre a VS2012-be átveszik a felét a PPT-nek a Debugger Canvas-t meg még csak nem is tervezik portolni. a VS2013-ba se. Nem értem miért jó ez nekik, ezek nélkül (meg még 1-2 kisebb-nagyobb apróság nélkül) magam részéről nem vagyok hajlandó váltani. (És akkor még nem említettem azt, hogy mennyire ocsmány lett. Pedig a VS2010 egész kulturáltan nézett ki.)


saxus  (statz) Agyfasz
#9, Agyfasz (419)
1420 | #2781 | ^ | Idézet | Sat, 31 Aug 2013 03:53:41 +02
84.3.*.* winhate Mozilla Firefox Hungary *.catv.pool.telekom.hu
Amúgy szerintem inkább az van a háttérben, hogy az az RTM mégse annyira RTM, mint amennyire azt mondják. Ugye az eddigi modell az volt, hogy nagyjából belőtték a határidőt, aztán kész lett, mikor kész lett, maximum faragtak/csúsztattak featurekat, ha túl nagynak bizonyult. (Kivéve az eredeti Vista, de az egy másik történet). Most meg át akarnak állni éves ciklusra mindenből (DE MI A FASZNAK???) persze, lehetőleg őszre időzítve, hogy a karácsonyi szezonban már mehessen minden.

Erről mondjuk csak annyit tudok mondani, hogy nem kellene felvenni ezt a fasságot. Windows pont azért tudott megmaradni a vállalati szegmensben, mert mint platform stabil volt, évekig lehetett rá építkezni anélkül, hogy kitúrnák az ember alól a talajt (vicces, de a 32 bites W8 még mindig támogatja a 16 bites Windowsos programokat...). Na meg, hogy a viszonylag hosszú követési idők miatt nem kellett számolni akkora változatossággal a verziók terén. Mondjuk mindig az utolsó 2-3 verzióval és az sokszor lefedett 10 évet.

Pl. Hébe-hóba még most is van egy-két Office 2003, de a nagyja 2010-nél tart, esetleg 2007-ből látni még nagyobb tömegben, a 2013 még csak most kezd szállingózni befele. WinServer ugyanez: többség 2008-2008R2, hébe-hóba kivezetés előtt néhány 2003R2 meg szállingózik a 2012. VS dettó. MSSQL dettó. Na ha most évente lesz új verzió, az azt jelenti, hogy mindenből lehet majd 5-6 féle verziót támogatni. Kössz, nem.


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
7129 | #2782 | ^ | Idézet | Sat, 31 Aug 2013 14:46:40 +02
84.3.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.catv.pool.telekom.hu
@saxus:
Egyébként most is ez megy az MS-nél már jó ideje, ld. különféle RC-k, CTP-k ("kommutyi teknolódzsi privjú"). Másrészt van egy csomó oldala a Microsoftnak, pl. hibabejelentésre ( http://connect.microsoft.com/ ) meg egy egész sor specializált (pl. vagy tematikus pl. msdn, channel9 forums, social.microsoft.com-on belül többféle a különféle dolgokhoz), csak kevesen ismerik, így nincs is akkora élet rajta, mint pl. a stackoverflow-on. Igaz, ott többnyire inkább fejlesztéssel kapcsolatos kérdések vannak.
Hát ehhez képest most ezt szúrták tökön, tiszta erőből, nekifutásból...
@saxus:
Szóval javul a helyzet.
Max javult. Mert ugye ezzel most csak rontottak rajta.
@saxus:
Viszont ez most tényleg gigafail, öngól. Egyrészt mert kurvanagy kicseszés a fejlesztőkkel (az nem lehet érv, hogy annyit azért nem változott a rendszer...), ami azért gáz, mert végső soron a fejlesztő(cége)k fogják megmondani, hogy mit használ az user.
Na végre egyetértünk valamiben. Csak annyit tennék hozzá, hogy az ugyan igaz, hogy a mikiszoft alapvetően nem baszkurálja a rendszer mélyén a dolgokat minden második nap, mint teszi azt a Torválc Káefté, de azért egy szarvízpakk elég durván bele tud nyúlni a rendszer lelkivilágába, pl. xp alatt az SP2 csak a teljes kernelt cserélte ki, meg a HAL-t, meg a 16-bites alrendszert, meg mittudomén, de hetes alatt is az SP1 a teljes hangrendszert cserélte. (Rá is fért, mert azzal volt a legnagyob baj.)
@saxus:
Valve sem azért fújol annyira a W8-ra (főleg, hogy eleve ex-MS alkalmazottakból áll a cég egy jó része), mert annyira bajuk lenne vele, hanem a Store miatt.
Surprise, surprise. Én ezt már akkor megmondtam, amikor a cirkusz kezdődött, hogy a vulva azért fúj a mikrofosra, mert innentől konkurencia lesz nekik.
@saxus:
Legviccesebb, mikor ilyen arcok pattognak, mint Notch a Mojangból, hogy jajúristen, de hát DRM!!!444. Mintha a Minecraft netes authentikációja nem lenne DRM...
Buzi vulvát meg az őféle kezeléseket csak hagyjuk, a steam is egy nagy fos, meg kb. az összes játékuk.
@saxus:
Erre a VS2012-be átveszik a felét a PPT-nek a Debugger Canvas-t meg még csak nem is tervezik portolni. a VS2013-ba se. Nem értem miért jó ez nekik, ezek nélkül (meg még 1-2 kisebb-nagyobb apróság nélkül) magam részéről nem vagyok hajlandó váltani.
Ez ilyen mikrofos policy. Ha valami véletlenül (vagy akár szándékosan) jó, vagy akár csak használható lett, akkor attól a következő verzióban meg kell szabadulni. A mikrofos szerintem egyébként vastagon leszarja, hogy te és sokan mások nem akartok váltani, mert majd rákényszerít benneteket. Vagy legalábbis megpróbál. 50% hogy sikerül is.
@saxus:
Most meg át akarnak állni éves ciklusra mindenből (DE MI A FASZNAK???)
Mert az utóbbi fél évtizedben a mikrofos vállalati taktikája a teljes és tökéletes öntökönszúrások sorozata. Saját magukat golyózták ki a brózerpiacról, a konzolpiacról és még sorolhatnám.
@saxus:
Windows pont azért tudott megmaradni a vállalati szegmensben, mert mint platform stabil volt, évekig lehetett rá építkezni anélkül, hogy kitúrnák az ember alól a talajt
Hát épp ez az, most majd kigolyózzák magukat onnan is.
@saxus:
vicces, de a 32 bites W8 még mindig támogatja a 16 bites Windowsos programokat...
Ez azért túlzás. Nem erős, de nem is enyhe. Én inkább úgy mondanám, hogy a 16-bites windózok API-ját támogatja, nem a programokat, lévén 16-bites windóz, mint operációs rendszer igazából nem volt, ott az OS az a DOS volt, a win csak egy GUI volt rajta. Ennek megfelelően csak az a 16-bites program fog tudni, aki exkluzívan a 16-bites WinAPI-ra épített, nem basztatta alatta a DOS-t (ld. pár nappal korábban a Comenius Logo-t, az ablakok mentek, a hang nem, mert az HW-banging, lévén DOS-os). Az, hogy a régi Total Commander (pontosabban a leánykori nevén windózkommander) megy annak az az oka, hogy a Borland nem bízta a véletlenre a dolgot, a Delphi 16-bites verziója még véletlenül sem használ mást, mint a WinAPI-t, ergo amíg az támogatva an, addig menni is fog. Ami a DOS-hoz is nyúlkál az nem fog. Max részlegesen, mint a Logo is.
@saxus:
Na meg, hogy a viszonylag hosszú követési idők miatt nem kellett számolni akkora változatossággal a verziók terén.
Aham, 9x-ek=>NT-k=>Longhornok, tényleg nem volt túl sok változás köztük. Nope. :)
@saxus:
Na ha most évente lesz új verzió, az azt jelenti, hogy mindenből lehet majd 5-6 féle verziót támogatni. Kössz, nem.
Azért öröm ilyet olvasni, mert ha már az ms fanatikusok is ezt mondják, akkor mit fognak mondani a többiek meg a cégek?
Egyébként most már átérzed, miért gyűlölöm én az explodert? Mert abból is van piacon négy féle verzió és mind a négy máshogy működik.
Apropó böngészők, nézem a piaci részesedéseket már egy ideje és azt kell, hogy lássam, hogy a NetMarketShare (NetApp) görbéin az ie az istenért nem akar már 50% alá esni, míg a StatCounteren és a többieken már 30% alatt van, úgyhogy utánajártam kicsit a dolgoknak és kiderült, hogy gyakorlatilag mind a két féle statisztika egy vagon gőzölgő bölényszar és semmi több.
A NetApp-ot a mikrofos irányítja, tehát az ottani adatok egy az egyben hiteltelenek, egyértelműen csalnak az ie részesedésével; ugyanakkor a mikrofos által megfogalmazott kritika a StatCounterrel szemben megállja a helyét, nem nagyon van mit vitatni benne, lévén amíg az SC Kínát a 22. legnépesebb országnak veszi, addig az is egy hiteltelen marhaság.
Ergo mind a két féle statisztika bullshit, mert a StatCounter nem csal, viszont szarul mér, a NetApp meg ugyan jól mér, de csal.
Én a magam részéről úgy vélem, hogy az ie még mindig az első, de a korábbi görbékből ítélve mostanra már felülről karcolgatja a 40%-ot, a krómnak van 10%-al kevesebb, a bugrókának még egy tizessel kevesebb, a faszarinak még egy tizessel kevesebb, az Opera meg circa 1% ahogy szokta.
Egyébként ez a cikk megerősíti a korábbi jóslatomat, miszerint a böngészőháború következő vesztese az ie után a róka lesz. (Bár más adatokkal számol.)
Zzzigen, itt a Neptun reloaded!
Az általános és középiskolák eddig a saját - jól vagy kevésbé jól működő - rendszerüket használták az elektronikus nyilvántartásra, de íme állami nyomás eredményeképpen ezt most egységesíteni fogják, csak egyetlen cég programja fog labdába rúgni: a mikrofosos holdudvarba tartozó INFOtec Magiszter.NET cucca. Kurwa érdekes. Már megint. Már megint monopolizálnak valamit és államilag nyírják ki a versenyt. Már megint államilag kényszerítenek rá intézményeket valamire. Már megint összefeküdt a kormány és a mikrofos. Már megint a kurwa anyjukat.


saxus  (statz) Agyfasz
#9, Agyfasz (419)
871 | #2783 | ^ | Idézet | Sat, 31 Aug 2013 16:24:20 +02
84.3.*.* Apple Mac OS X x86 Apple Safari Hungary *.catv.pool.telekom.hu
Steamet amugy mara egesz hasznalhatora osszekalapaltak. Igazabol harom problemam van vele: lassan indul, nehany jatekot is lassan indit* es a webes reszei lassuak.

Amugy stabilitasra, funkcionalitasra mar nem nagyon van problema vele. Elinditani meg vegul is egyszer kell. Viszont nagy elonye, hogy hordozhato rendszerek kozott (pl. ami most van Steames telepitesem, az meg szerintem ket geppel korabban kb. 3 vagy 4 Window telepitessel elobb lett felrakva. (mostani gep W7, elozo gep W7, azelott XP valamint az azelotti gep XP-je). Ilyenre az Origin pl. ma sem kepes, sot meg van olyan fogyatek, hogy hiaba van ott a lemez a gepben, ha nem noszogatom elegge, akkor meg kepes es inkabb nekiall letolteni.

* Ezt meg azert nem ertem, mert amugy tud gyorsan inditani jatekot. De erdekes, hogy tipikusan azok a leglassabbak, amik a gcf "fajlrendszert" hasznaljak.


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
65 | #2784 | ^ | Idézet | Sat, 31 Aug 2013 16:47:19 +02
84.3.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.catv.pool.telekom.hu
Mi az a gcf? Valami virtuális meghajtószerűség a vulva színeiben?


saxus  (statz) Agyfasz
#9, Agyfasz (419)
230 | #2785 | ^ | Idézet | Sat, 31 Aug 2013 21:11:12 +02
84.3.*.* winhate Mozilla Firefox Hungary *.catv.pool.telekom.hu
Egy csomagformátum, ahova beledobálja a Steam a programhoz tartozó cumókat, de újonban a Valve visszatért a régi .pak jellegű megoldáshoz.

https://developer.valvesoftware.com/wiki/GCF
https://developer.valvesoftware.com/wiki/VPK


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
382 | #2786 | ^ | Idézet | Sat, 31 Aug 2013 23:12:29 +02
84.3.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.catv.pool.telekom.hu
@saxus:
újonban
Újonnan.
@saxus:
a Valve visszatért a régi .pak jellegű megoldáshoz.
Vissza az ősi Quake csomagokhoz? Hát, nem csoda, ők csak szart okádtak a világra. Az ilyen 3D-s lövöldékből két nagyágyú van, az iD és az Epic. Van még pár kisebb csapat akik kurwa jók (pl. a Serious Sam készítői), de nem volt akkora hatásuk az iparra. A vulva viszont egy hulladékgyár.


saxus  (statz) Agyfasz
#9, Agyfasz (419)
2515 | #2787 | ^ | Idézet | Sun, 01 Sep 2013 02:00:36 +02
84.3.*.* winhate Mozilla Firefox Hungary *.catv.pool.telekom.hu
"Vissza az ősi Quake csomagokhoz?"

Olyat többnyire mindenki használt valamilyen formában. Egyébként a GCF sem volt különböző ettől jelentősen. Viszont sokan egy ideje átálltak egy sima zip fájlra (mert gyors kitömöríteni), pl. a Quake3-tól kezdve az id végig azt tolta.

"Hát, nem csoda, ők csak szart okádtak a világra."

Nanananananaaaaa... Azért az eredeti Half-Life meglehetősen előremutató volt a maga korában, mind abban, hogy erősen történetközpontú játékmenete volt, mind a modolhatóságban (bár az csak véletlen lett).

"Az ilyen 3D-s lövöldékből két nagyágyú van, az iD és az Epic. "

Hát khm... id az a Quake3 óta lófaszt nem tett le az asztalra. Doom3 unalmas techdemó (és játékmenetét tekintve HL koppintás), Rage-ről nem is beszélve. Az egyéb közvetett pátyolgatásaik (ET:QW, Wolfenstein, Quake4) sem lettek valami sikeresek és/vagy jók. Azon kívül szvsz. engine fejlesztésben is messze elmaradnak, főleg, ha a mellékelt toolkitet vesszük figyelembe. (Ezt pl. a Valve is felismerte pár éve, hogy a Hammer Editor és a 98-as korszakot idéző toolkit nem versenyképes). Egy UDK vagy egy Crytek-es Sandbox Editor mellett szimplán nem versenyképes. De így jár az a cég, akinek az egyik fő vezetőjét jobban érdekli az engine, mint az, hogy milyen játék lesz.

"Van még pár kisebb csapat akik kurwa jók (pl. a Serious Sam készítői), de nem volt akkora hatásuk az iparra."

Nana.. Azért az IW a CoD1-2-vel eléggé megalapozott egy irányt, ami egyébként a maga korában jó is volt. (És sajnos az a gond, hogy azóta is mindenki azt másolja.) Az más kérdés, hogy az MW1-2 volt az utolsó jó a szériában. De az EPIC Games sem tudta Unreal szériában soha felülmúlni a 99-es UT-t, későbbiek nem lettek olyan jók. Nem véletlen, hogy az UT3-mmal be is rekesztették a szériát egy időre és inkább mással próbálkoztak (az mondjuk eddig bejött nekik).

Meg azért technológiai szempontból nem elhanyagolható a Crytek a CryEngine-vel (és amúgy az eredeti Far Cry és a Crysis1 sem volt rossz játék, bár csak az utóbbival játszottam) illetve a DICE a Frostbite 2-3 engine-vel.

Szóval jelenleg az van, hogy az EPIC tartja magát (sőt, meglehetősen jól megél az engine eladásokból, de szerencsére nem felejtettek el játékot fejleszteni sem), feljött egy DICE (most nagyon megy nekik) és egy Crytek, viszont ami még nagyon megerősödött az az indie piac, főleg, mióta van olcsón, használható engine+fejlesztői környezet, pl. Unity3D. Meglepően jó. (Bár megjegyzem, egy UDK ára sem vészes).


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
3867 | #2788 | ^ | Idézet | Sun, 01 Sep 2013 02:33:22 +02
84.3.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.catv.pool.telekom.hu
@saxus:
Viszont sokan egy ideje átálltak egy sima zip fájlra (mert gyors kitömöríteni), pl. a Quake3-tól kezdve az id végig azt tolta.
Tudom, Jedi Outcastok is azt csinálták, abban is cserélgettük a cuccokat viccből. Nincs is nagyon értelme mással bohóckodni, mert úgyis ki fogják nyitni.
@saxus:
Nanananananaaaaa... Azért az eredeti Half-Life meglehetősen előremutató volt a maga korában, mind abban, hogy erősen történetközpontú játékmenete volt, mind a modolhatóságban (bár az csak véletlen lett).
A HL egy unalmas szar volt és egyébként is kvékmotor hajtotta, tehát a vulva semmit nem mutatott vele. Az a játék csak egy nagy hype volt.
@saxus:
id az a Quake3 óta lófaszt nem tett le az asztalra.
Én most a motorokról beszéltem.
@saxus:
Azért az IW a CoD1-2-vel eléggé megalapozott egy irányt, ami egyébként a maga korában jó is volt.
Igen a COD az jó volt. Az első kettő. A többi? Az újabbak? A legújabb? Kutya, kutya, KUTYA!!! Lehet, ezt nem fogod érteni.
@saxus:
De az EPIC Games sem tudta Unreal szériában soha felülmúlni a 99-es UT-t, későbbiek nem lettek olyan jók.
Ezzel egyetértek. Sőt, olyan jó FPS-t azóta sem láttam, mint az eredeti Unreal vagy az UT99. De ezekben nem csak a játék, hanem a motor is odabaszott.
@saxus:
és amúgy az eredeti Far Cry és a Crysis1 sem volt rossz játék, bár csak az utóbbival játszottam
Én meg az előbbivel. Egy nagy kalap szar volt. A motor az ütött, elismerem. Kimentem a hajóból és ahogy kinézett a part, meg a díszlet, arra csak bólintani tudtam...volna, ha láttam volna, de jöttek kibaszott dzsippekkel és szitává lőttek ultra-atom-láma-ízi-n00b fokozaton két sec alatt. Kurwa hangot nem láttam abból a kibebaszott breaktrough grafixból. Rohantam, mint akit kergetnek és menetrendszerűen szarrálőttek úgy félmásodpercenként. Időnként egy csekkpojnt is volt, így végre nem kellett elölről kezdenem az utolsó 10 métert, amit cca. fél óra alatt abszolváltam. Jah, csak úgy mondom, hogy a dzsungelbe vagy a vízbe bemenni nem lehetett, csak egyfelé lehetett menni, tovább a parton. Ez így ment addig, amíg el nem jutottam valami másik vastákolmányig (most nem tudom, hogy hajó volt, vagy bunker, vagy saxus kollégiumi szobája), ahol lehetett bolyongani a sötétben, a full szögletes fémfolyosókon... Quit. Uninstall. Forget. Az utóbbi nem sikerült. Felejthetetlen élmény volt. Mint amikor három órán át verik az embert: abban is az a jó, amikor végre vége van. Grafika ötös alá (a kinti rész lenyűgöző volt, a belső szánalmas), játék egyes alá.
@saxus:
Szóval jelenleg az van, hogy az EPIC tartja magát (sőt, meglehetősen jól megél az engine eladásokból,
Öcsém látott valami interjút tőlük az Unreal 4 Engine kapcsán. Megpróbálom szó szerint visszaadni.
- Mit fogtok most csinálni, hogy az Unreal 4 Engine elkészült?
- Eladjuk a Pixarnak és iszunk!
@saxus:
feljött egy DICE (most nagyon megy nekik) és egy Crytek
DICE-t nem tudom, de a Crytek tudtommal épp most ment csődbe, vagy nem?

Amúgy valamit nagyon benéztél én most itt a motorokról és az ipari ráhatásról beszéltem, mert ha a játékokról lett volna szó, akkor fel lehetett volna sorolni még a GTA sorozatot, a Postal 2-t, a Kingpint, a Jedi Outcast sorozatot, meg még a faszomsetuggyamit, de itt a motorokról volt szó. Abból meg két nagyágyú van: az iD és az Epic. Ha a textúrázott FPS-ek történelmének első tíz évét megnézed, akkor az értékelhető játékok legalább felét és az értékelhető játékok motorjának cca. 90%-át ők csinálták.
A híradások szerint a Sony PS3-ból már 81.5 millió kelt el.
Kiváncsi vagyok, a mikipedia fizetett mikrofosos tisztogatói vajon ezt is kidobják a best selling consoles cikkből, mint a Sony hivatalos reportját a 12Q4-ről?


saxus  (statz) Agyfasz
#9, Agyfasz (419)
2455 | #2789 | ^ | Idézet | Sun, 01 Sep 2013 05:11:16 +02
84.3.*.* winhate Mozilla Firefox Hungary *.catv.pool.telekom.hu
"A HL egy unalmas szar volt és egyébként is kvékmotor hajtotta, tehát a vulva semmit nem mutatott vele."


Na azért...

"Ken Birdwell explains it like this:

"It is fundamentally just a heavily modified Quake 1 engine. There are about 50 lines of code from the Quake 2 engine, mostly bugs fixes to hard problems that Carmack found and fixed before we ran into them."

At its core, it's a Quake 1 engine. You can tell this by comparing Half-life's map compiling tools with those shipped with Quake 1. You'll find very minor differences -- none of them are fundamental. The core rendering is architecturally identical to Quake1, the only "significant" change is removing the fixed palette, making map lighting RGB instead of 8 bit, and converting software rendering to be 16 bit color instead of 8 bit color, which was pretty easy and only required minor code changes. Our skeletal animation system is new, though it was heavily influenced by the existing model rendering code, as were a lot of our updated particle effects, though less so with our beam system. Decals are totally new, our audio system has some major additions to what already existed, and at ship time our networking was almost totally Quake1 / QuakeWorld networking but about a year later Yahn rewrote most of all of it to be very different in design. The most highly changed sections are the game logic; ours being written in C++ and Quake's being written in interpreted "Quake C". Our AI system is very very different from anything in Quake, and there's a lot of other significant architectural changes in the whole server and client implementations, though if you look hard enough you can find a few remnants of some nearly unmodified Quake 1 era entities buried in places."


"A többi? Az újabbak? A legújabb? "


Az MW1-2 még nem volt rossz történetileg (sőt, egész jól összerakták). Mondjuk az MW3 szar volt. Meg a multi nekem agyatlan. Viszont bejelentéskor olvastam egy vicces kommentet valahol: "mit ki nem hoznak abból a Quake 3 engineből"

de a Crytek tudtommal épp most ment csődbe, vagy nem?


AFAIK él, virul. SZerintem te a Crytek Hungaryra gondolsz.

Én most a motorokról beszéltem.


Na azért attól a Doom3 enginetől nem estem hasra. Nagyon műanyag volt az egész, főleg pl. egy HL2 látványvilágához képest.


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
2428 | #278a | ^ | Idézet | Sun, 01 Sep 2013 16:03:39 +02
84.3.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.catv.pool.telekom.hu
@saxus:
Na azért...
Hát ebben éppen azt fejtegetik, hogy ez egy sima kvékmotor, amiben minimális változtatásokat csináltak, az egyetlen igazi fejlesztésük a játék logikája és AI-ja volt, amit inkább nem minősítenék, mert a fél évtizeddel korábban elkezdett, nulláról megírt Unreal körberöhögte... (A fél évtized a kezdésről szól, nem a kiadásról, az Unreal-t még a Quake megjelenése előtt kezdték írni.)
@saxus:
AFAIK él, virul. SZerintem te a Crytek Hungaryra gondolsz.
Jogos! Még be is linkeltem anno az eurogamer cikkét.
@saxus:
Na azért attól a Doom3 enginetől nem estem hasra. Nagyon műanyag volt az egész
Mondjuk ez is igaz.
@saxus:
egy HL2 látványvilágához képest.
Erre nem tudok mit mondani, mert a HL2-ről én lemaradtam a Steam csodálatos minősége miatt.
@TCH @ http://oscomp.hu/?guestbook/min/1652:
Steam? Steaming shit.
http://webdevsys.com/steamingPileOfShit.htm

Anno valamilyen grafkártyához járt egy HL2 letöltés kártya. Gondoltam, kipróbálom, ha már benne volt a kártya árában.
Aztán kiderült, hogy ahhoz, hogy én ezt letöltsem, fel kell rakni a steamet. Mondom, ok, rakjuk.
Nulladik sokk: 120 mega volt az a szar. Mondom, úr-isten, mi a halál ekkora egy letöltőkliensben???
Első sokk: Azt a 120 megát valami mínusz 6 byte per órával töltötte le, had örüljön a júzer.
Második sokk: A telepítésnél a regisztrációhoz elkérte az anyám picsájának a belméretét is.
Harmadik sokk: Teleszemetelte a gépemet minden fossal.
Negyedik és legnagyobb sokk: Ezek után LEHETETLEN VOLT VELE LETÖLTENI A HL2-T.
Ötödik sokk: Teleszórta a rendszert reklámmal. A legváratlanabb helyeken bukkant fel egy nagy rakás szar (azaz reklám).
Hatodik sokk: Uninstall működésképtelen, takaríthattam ki kézzel az egészet.
Hetedik sokk: A levelesládámat azért teletömte fossal, mert ugye emilcímet is meg kellett adni.

Summa summárum: Szerettem volna leszedni egy HL2-t, amit elvileg kifizettem, ehhez képest letöltetett velem egy ordenáré méretű, letörölhetetlen, rendszerlassító reklámgépet, ami képtelen volt az eredeti célt - a játék letöltését - végrehajtani, de azért adjam meg az összes adatomat, hogy aztán még a levelesládámat is elárassza fossal.

Valve suxx, steam gigasuxx.


saxus  (statz) Agyfasz
#9, Agyfasz (419)
1313 | #278b | ^ | Idézet | Sun, 01 Sep 2013 19:23:12 +02
84.3.*.* winhate Mozilla Firefox Hungary *.catv.pool.telekom.hu
"Most vert szét a mikrofos egy játékfejlesztő céget."

Mondjuk ott maguk a Crytekesek sem értették, hogy tulajdonképp mi is lenne a játéknak a koncepció, nem csoda, hogy lelőtték azt a projektet. Bár azt furcsállottam, hogy nem tudott volna munkát adni nekik a német Crytek, vagy akár a Crysis 2-3-ba bedolgozni. Ma már egy AAA kategóriás játékhoz rengetegen dolgoznak be külsősként. Pl. valamikor beszéltem egy MC szerveren egy arccal, kiderült, hogy anno a Nexus modelljein dolgozott, azóta saját outsourcing céget csinál és abból él, hogy máshova dolgozik be. Na meg ugye ott a Digic is.

"az egyetlen igazi fejlesztésük"

+ animációs rendszer, toolkit hozzá (Valve Hammer Editor vs Quake Editor? Rotfl. Doom3-nál panaszkodtak az id-sek, hogy sokkal több idő a pályatervezés. Hát, nem csodálom. Az editoruk kb. a Quake1-hez használt Editor óta nem fejlődött semmit.), jobb fényrendszer, részecske rendszer, stb. Ma is ilyeneken rugóznak, ha egy engine képességeit firtatják. AI meg... Nos, azért Unreal-ban is láttam olyat, hogy egyik gyíklény gondolta jól kitér a lövésem elől. Ja, bele a szakadékba. Half-Life-nál ami pl. anno kifejezetten jóra sikerült az a kommandósok AI-ja. Dobsz feléjük egy gránátot, megpróbálnak elvonulni, ha fedezékbe bújsz, inkább gránátot dobálnak utánad, stb.


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
865 | #278c | ^ | Idézet | Sun, 01 Sep 2013 23:00:33 +02
84.3.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.catv.pool.telekom.hu
@saxus:
Mondjuk ott maguk a Crytekesek sem értették, hogy tulajdonképp mi is lenne a játéknak a koncepció, nem csoda, hogy lelőtték azt a projektet.
Pontosabban a mikrofos odabaszott egy kinektet, hogy csináljanak rá valamit, de hogy mit...
@saxus:
Az editoruk kb. a Quake1-hez használt Editor óta nem fejlődött semmit.
Ez azért elég erős csúsztatás.
@saxus:
Nos, azért Unreal-ban is láttam olyat, hogy egyik gyíklény gondolta jól kitér a lövésem elől. Ja, bele a szakadékba.
Ilyet néha embernek is sikerül, úgyhogy ez nem minősíti az AI-t. ¬_¬
@saxus:
Dobsz feléjük egy gránátot, megpróbálnak elvonulni, ha fedezékbe bújsz, inkább gránátot dobálnak utánad, stb.
Nagy újdonság, az Unreal ezt már sokkal korábban tudta, hogy fedezékbe ugrál, meg utánad megy. A halflájfos AI-t meg hagyjuk...


saxus  (statz) Agyfasz
#9, Agyfasz (419)
2303 | #278d | ^ | Idézet | Mon, 02 Sep 2013 03:31:36 +02
84.3.*.* winhate Mozilla Firefox Hungary *.catv.pool.telekom.hu
"Ez azért elég erős csúsztatás."

Doom 3 editor: http://hosted.zeh.com.br/doom3/tutorials/tut5_01.jpg
Quake 2 editor: http://www.bluesnews.com/screenshots/q2/qed01.jpg
Hammer editor: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8b/Valve_hammer_editor.jpg

Most nem kerestem a Q1, Q3-ról editort, de az is kb. tök ugyanígy nézett ki. (Meg egyszer egy ismerős mutatta a MOHAA pályaszerkesztőjét, az is egy Quake 3 Editor fork. Ugyanaz a nem túl intuitív felülnézet + magasságállító felosztás, ugyanúgy dobozokból kellett kifaragni az adott formájú szobát, stb. Nem volt terrain editor (ma már minden normális toolkit tartalmaz valamilyen "ecsettel rajzolható" terrain editort, prefab rendszer szintén nagyon kezdetleges volt. Pl. akartál egy nyitható ajtajú szekrényt, az régen úgy nézett ki, hogy összeraktad a szekrényt meg az ajtaját a pályán, majd minden egyes cumónál egyesével bescriptelgetted, hogy forgassa el az ajtót, ha odamész interaktálni vele. Ma ez úgy néz ki, hogy külön elkészíted a szekrény objektumod, megcsinálod neki a viselkedését _egyszer_, aztán mindenhova ledobálod, ahova kell. Arról nem is beszélve, hogy mennyi munka volt, ha mondjuk valami tárgyat dinamikusan akartál mozgatni és nem egy statikusan lerakott valami. (Ok, e téren a Doom 3 mondjuk hozhatott előrelépést, mivelhogy egységesítették az egész megvilágítási rendszert, így nem volt szükség statikus lightmapokra és nem volt gond, ha valami mozgott a pályán.)

Ennél nem picit lépett tovább pl. a Sandbox Editor, aminek az alapjait szintén kb. ugyanakkor fektették le: http://www.youtube.com/watch?v=FfxG_uB66vI
- Terrain editor, kb. mint egy Warcraft 3 editor bonyolultsággal
- Mindenféle tereptárgy, cucc ezerszer jobban kezelve. Erdőt pl. gyakorlatilag egy ecsettel "rajzolsz", nem egyesével rakosgatod a fákat.
- Gyakorlatilag egy az egyben azt kaptad, amit a játékban. Ez különösen mindenféle effektnél, pl. részecske rendszer, animációk tesztelése, stb. hangsúlyos.
- Ma már pl. egyszerre mehet a fejlesztés PC-n, PS3-mon és Xboxon, párhuzamosan.

Ezek nagy részét egyébként az Unreal Editor-ban is megcsinálták időközben. De nem kevés részét még egy sima Unity3D is tudja. Gondolom a következő a Valve lesz a Hammer Editorral. Pár éve olvastam, hogy terveznek valami intuitívabbat.


saxus  (statz) Agyfasz
#9, Agyfasz (419)
209 | #278e | ^ | Idézet | Mon, 02 Sep 2013 03:47:39 +02
84.3.*.* winhate Mozilla Firefox Hungary *.catv.pool.telekom.hu
Hja ha meg vicces bugokat akarsz látni, akkor nézd Dani2462 channeljét Youtube-n. Többnyire Kerbal Space Program videókat rak fel, de nagyja sírva röhögés pozitív.

http://www.youtube.com/user/Danny2462/videos


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
1308 | #278f | ^ | Idézet | Mon, 02 Sep 2013 09:55:36 +02
84.3.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.catv.pool.telekom.hu
@saxus:
Doom 3 editor: http://hosted.zeh.com.br/doom3/tutorials/tut5_01.jpg
Quake 2 editor: http://www.bluesnews.com/screenshots/q2/qed01.jpg
Hammer editor: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8b/Valve_hammer_editor.jpg
A csúsztatás nem az volt, hogy a vulva editorja többet tudott, hanem, hogy a Q1 és a D3 editora között semmi különbség nincs.
BTW, ezt a vulvás szkrínsatot nézegetve, elég erősen koppintották az első Unreal ED-t.
@saxus:
- Ma már pl. egyszerre mehet a fejlesztés PC-n, PS3-mon és Xboxon, párhuzamosan.
Mekkora újítás, beszarok.
Unreal Engine 2 (2002): Cross-platform.
Id Tech 4 (2004): De-facto cross-platform.
WTF R U TALKIN 'BOUT?
@saxus:
Hja ha meg vicces bugokat akarsz látni
Ez a bug nem volt vicces! Ez egy free játékban még csak-csak vicces lenne, de nem valamiben ami kurwa drága és agyon van hypeolva, hogy mekkora zsírsertéskarajságosság!
@TCH:
A híradások szerint a Sony PS3-ból már 81.5 millió kelt el.
Kiváncsi vagyok, a mikipedia fizetett mikrofosos tisztogatói vajon ezt is kidobják a best selling consoles cikkből, mint a Sony hivatalos reportját a 12Q4-ről?
Ugyan dehogy, sose tennének ilyet. Nope. (Hát persze, hogy de.)


English | Magyar
JS ki | CSS ki | Ékezetek ki | HiContrast
Lapozó:  (0 - 1424) 
<== | ==>
Ugrás a végére | Összes megjelenítése | Utolsó oldal
OpenOpera patches | Opera-SSL patches | Opera 12.15 source (Git repository) | Opera 12.15 source (Torrent) | Opera internal pages | Otter Browser Linux x64 - Qt5.15.2/QtWebKit5.602.1 (2024.04.27. 20:05)
OS for MC680x0 | OS for PPC | OS for Sparc64 | besztofbégéaefcé | CSÉNDZSLOG | WebToolz | DDG Shit Filter | Google Shit Filter | Progz | Fast CSS Box | Browser | OS | Agent | Statisztika | BBCode
Monospace font-family: Courier New | Browser default monospace
Email értesítő / Email notification ===> 
Keresés

Név: (max 255 byte)

Email: (max 255 byte) Nem kötelező!

Üzenet: (max 65536 kar.) 65536-0=65536




crap_vkn v4.34.0 by TCH
Thx to saxus for the escaped string decoder function (PHP), the realIP function (PHP) & the SQL handle layer (PHP), to thookerov for the int_divide function (PHP), to Jeff Anderson for the getSelText function (JS), to Alex King for the insertAtCursor function (JS), Flood3r for the new CSS styles, Pety for the spamprotection idea and some design and comfort ideas, MaxMind for the IP2Country database, famfamfam for the flags of countries and an unknown PHP programmer for the removeAccents function.



Kecskebaszók ide!