saxus (statz) | #9, Agyfasz (419) |
1762 | #29c3 | ^ | Idézet | Mon, 06 Jan 2014 22:30:44 +01 |
84.3.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
Bakker, már megint elnyelte valami a kommentem, amit a Postai dolgokra írtam. Mindegy, most fáradt vagyok ahhoz, hogy újra összeírjam, majd emlékeztessetek rá. Ui.: elveszett csomag miatt ragszámmal mentetek be reklamálni, hogy hol van? Ma már bármelyik postafiókban meg kell, hogy tudják mondani, hogy mi van vele. Hongkong meg nem EU tagálam, VÁM-osokra meg simán jellemző a pöcsölés. Posta jelenleg csomagküldésben próbál erősödni pont a futárcégek ellen, ahhoz meg nem érdeke a faszlóbálás. Központi logisztikai központ: na ez a Postán belül is sok vita tárgya volt és még ma is az, de alapvetően megvan emögött is a logika. Most nem írom le az egészet újra, de 3 mondatban összefoglalva az volt a mögöttes koncepció, hogy menjen be minden egy helyre és majd ott szortírozgatják őket ne össze-vissza menjenek a dolgok és ne a helyi fiókok szopjanak vele. (Kicsinél nem lenne gáz, nagyobb fióknál már igen, másrészt meg a járatokon pl. a levelek eleve lezárt, leplombált zsákban mentek, leveleket AFAIK akkor sem helyileg szortírozgatták, hanem valamilyen logisztikai központban, gondolom régen régiónként vagy körzetenként. Ebből a szempontból egyszerűbb az egy központi, mert utána már minden egyből a célállomás irányába megy, régen meg gondolom több logisztikai kp-n is keresztülmehetett. (Pl. Szeged környnyékéről beesik szegedre, onnan fel BP, onnan tovább Győr). Amit írtam a járatokról (kb. mint a buszjáratok, fix időben adott útvonal), azt most nem írom le újra, majd máskor. Na meg mondjuk legyünk őszinték: nem az a tipikus use case, hogy a szomszédoddal levelezel, hanem általában messzire küldesz valamit. De ha érdekel a téma, utána tudok kérdezni jobban ősöknél, hogy hogy meg miért meg hogy volt régen és mit vártak ettől a rendszertől. |