@kemi:Holnap hányra jöttök, és hányan? Mire számítsak? Nekem vasárnap nem jó.@kemi:Becsődöl a Nintendo, vagy épp ellenkezőleg? Kurwa jó kérdés...
Nem hülyeség amiket felvetettek, főleg az üt, hogy a nappaliba bekúrt Wii U ki tudja streamelni a játékot a mobilokra, ez nagyon nem hülyeség; két legyet egy csapásra: nyitnak a mobilok felé, mégis megőrzik a platform integritását. Aki kitalálta nem volt hülye, a probléma egyik felét jól mérte fel. A másik feléről azonban szemérmesen hallgat a Nintendo még ma is.
Ez pedig az, hogy a Nintendo az N64 óta konzekvensen elbasz egy-vagy-több dolgot a hardware-ben.
A N64-ben az adathordozó volt a bottleneck (64 MB vs 700 MB), hiába fingta bele a 64-bites erőgép a PS1-et a legközelebbi bitfolyóba, ha nem volt elég hely, hogy olyan játékokat írjanak rá, ami mindent kifacsar belőle.
A GC-nél szintén az adathordozó volt a fő szopacs, nem lehetett lopni a játékokat rá, míg a konkurens suxboxra és PS2-re igen. A szekunder szopacs maga a hardware volt: 32-bit vs 128-bit, no comment. Ez persze még nem hordozta volna magában a cumit (és az ellenkezője sem a sikert, vö. ugyanebben a körben a SEGA is becsődölt a 128-bites Dreamcasttal), de az akkor is gáz, hogy gyakorlatilag egy gép primitívebb, mint az elődje.
A Wii ugyan siker volt, de ennek a fő oka nem az volt, hogy annyira überjól tolta volna (lévén messze gyengébb volt a konkurenciánál), hanem annak, hogy a konkurencia annyira überszarul tolta: a PS3-ra közel fél évtizedig lófasz sem jelent meg (kis túlzással), míg a mikorfos hozta a saját (szar alakú) formáját - a konzoljai fényre olvadtak, gombnyomásra robbantak. Ezenkívül az a hadova kontroller, az egy nagyszerű ötlet volt, az a másik oka, hogy a Wii győzött. Viszont azt is meg kell említeni, hogy a Nintendo nem verte meg annyira ebben a körben a konkurenciát, mint amennyire őt páholta el a Sony az előző két körben. (Ja, és a Wii-n is egy vicc volt az adathordozó.)
És akkor itt a Wii U. Nem mondom, hogy rossz gép - mert nem az - csak épp nyolcadik generációs vasnak egy rossz vicc. Ha most megnézzük teljesítmény szempontjából a ranglistát, akkor toronymagasan vezet a PS4 a maga cca. 2 TFLOPS-nyi teljesítményével, utána jön a suxbox1(984) kb. 1300 TFLOPS-szal és a harmadik helyen a PS3 van usque 500 TFLOPS-nyi lóerővel. A Wii U gyengébb, mint a Sony előző generációs konzolja. Sőt, gyakorlatilag alig erősebb a mikrofos előző generációs fosánál! A grafikus processzora kb. ugyanolyan erős (350 TFLOPS mind a kettő), a "normál" processzora viszont cca. harmadakkora órajelen szaladgászik (persze az utasításokat gyorsabban hajtja végre, tehát nem harmadolyan lassú), a memóriája kétszer olyan gyors és négyszer annyi. Tehát a Wii U kb. a memóriája miatt erősebb a suxbox360-nál, mert amúgy még annál is gyengébb gép lenne valamivel! Σ lássuk be, kijönni egy olyan géppel, ami még az előző körben is csak középkategóriásnak számított volna, az tökéletes és totális öntökönszúrás.
És természetesen ezen is valami elbaszott non-standard adathordozó van. Borítékolni lehetett a szomorú eredményt és lám. A PS4 és suxbox1 egy évvel később jött ki, de már mindkettőből többet adtak el, mint Wii U-ból.
Na most, a fószer aki kitalálta, hogy a Wii U ki tudja streamelni a játékait a különböző mobilokra, az lehet, hogy előadja a történelem ismétli önmagát jelenetet és a Wii U egy jó ötletnek köszönhetően megmenti a mundér becsületét, de őszintén szólva ez csak haladék, ha a másik problémát nem értik meg végre. Miért? Mert ha ez az ötlet bejön, akkor a konkurencia is használni fogja, kérdés nélkül. Levédeni? Mégis hogy? Hiszen tulajdonképpen ez nem is a Nintendo ötlete, hanem a Sony-é, az alapötlet az volt, hogy a PS3 kompatibilitást a Gaikai-n keresztül streamelve oldják meg PS4-en. Ezen most a Nintendo dobott egyet, nekik jutott eszükbe előbb, hogy ezzel nem csak a visszafelé kompatibilitást lehet megoldani, hanem arra is jó, hogy az otthon üldögélő konzollal bárhonnan játszani tudjunk. Az ötlet jó, sikert is hozhat, de ha így lesz, akkor a Sony és a mikrofos kapásból meg fogják csinálni, talán még ebben a generációban, minek következtében a Nintendo némi térhódítás után ismét a perifériára szorul.
Hosszútávon csak úgy van esélyük, ha átértékelik a hw-ról szóló elképzeléseiket, elsősorban az elbaszott adathordozókkal kapcsolatban.@kemi:kompozit kimeneten rá lehet dugni az Amiga monitorra Ööö...kemi, azt vágod, hogy a váltottsoros PAL formátumra konvertálva a VGA iszonyatosan szar képet fog adni? Kapcsold át az Amigát a Prefs/ScreenMode segítségével "interlaced" módba és látni fogod. A sima PAL monitorok 1 sec alatt nem 50 teljes képet adnak, hanem két félképet, vagyis ha minden sorban lesz kép, az baromira villogni fog, éppen ezért az Amigákon is a 2xx magas képernyők voltak a leggyakoriabbak, még a WB is 640x256-ban fut. (Persze futhat 640x512-ben, de akkor vagy kaparsz egy multisync monitort, vagy jojózni fog a szemed a villogástól.) |