Ádám (statz) | #4, Főfasz (1815) |
4851 | #4e12 | ^ | Idézet | Tue, 22 Oct 2019 23:05:00 +02 |
89.133.*.* | *.catv.broadband.hu |
Szoktuk itt dicsérni a Dell-t, hogy tulajdonképpen ők mindig nyitottak voltak az alternatív rendszerekre, vagy akár OS nélkül is piacra mertek dobni egy laptopot. Most viszont leszopattak (na meg persze a DPD is), csak azért, mert így megspórolnak legalább 10 forintot gépenként. Szóval történt az a szomorú eset, hogy rátapostam a földön elhelyezkedő laptopomra. Béna vagyok, stb, stb..., a pehelysúlyomnak köszönhetően képződött a laptop kijelzőjének közepében egy usque 3-4 centi vastag vízszintes fekete csík. Laptopoknál én eddig a HDD cserénél nem nagyon jutottam messzebbre, nálunk van a cégnél külön laptopos/telefonos ember, ő szokta a kijelzőcseréket csinálni. De gondoltam, saját laptop, mikor próbáljuk meg, ha ne most, na meg egész elfogadható áron van, szóval megrendeltem hozzá az új kijelzőt. A régi kijelzőm 768-as, az új meg 1080-as, a régi fényes, az új matt. Nyilván hogyha a kettő között 2 euró a különbség, akkor a jobbikat veszem. Talán a ruszki fészbukon olvastam, hogy ez az égvilágon semmilyen problémát nem jelent, hiszen a csatlakozó ugyanaz, az én modellemnél meg nem játszik olyat az alaplap, hogy csak a gyárival pontosan megegyező azonosítójú kijelzőre engedi ki a jelet. 1 hónap után már meg is érkezett köszönhetően annak, hogy ékezetes karakterekkel rendelkező utcába születtem (nehezítő tényező, hogy még a nevemben is van ékezet), és 2019-ben ez hatalmas gondot jelent mind a kijelzőket forgalmazó cégnek, mind pedig a DPD-nek, aki a világ egyik legnagyobb csomagküldője. Mindegy, elküldtem nekik e-mailben a címet, azt mondták, 1-2 nap és hozzák, majd hív a futár. Az meg ugye a szokásos problematika, hogy a futár azt hiszi, az emberek egész nap csak otthon ülnek és rájuk várnak, és mielőtt kijön (kétszer is!), elfelejti használni a mobilját és felhívni, hogy ugyan otthon vagyok-e. A második alkalomnál éppen hazafelé jöttem, még láttam a DPD-s autót jobbra fordulni a sarkon, akkor kellett volna megállítani, és akkor megvan a csomag 1 hónap helyett 2 hét alatt. Miután nem tudták másodszorra sem kiszállítani, sikerült a csomagkövetéshez annyit írni, hogy a raktárban van a csomag és vegyem fel velük a kapcsolatot, úgyhogy böfögtem nekik egy ímélt: Válasz: Erre annyit írtam, hogy Másnap jött is a csomag, előtte még felhívni is sikerült. Szóval nagyon boldog voltam, hogy megjött a kijelző, beszereltem, nem működik. Visszarakom a régit, az igen (már amennyire működésnek lehet nevezni azt a pacát, ami a kép helyén megjelenik). Forgalmazó céggel onlány chatelés (hova fejlődünk?), ahol 5 perc alatt megmondják, mi a hiba: Néhány modellben egy olcsóbb szalagkábelt használtak a kijelzőhöz, ami nem bírja el a Full HD-t. Hiába ugyanaz a csatlakozó, mégse. Rendeltem szalagkábelt a kicikínaiaktól ezeöccáér', ha így haladunk, karácsonyra lesz laptopom. A Dell meg rohaggyon meg, nem hiszem el, hogy annyival nagyobb kőcség lenne normális szalagkábelt beletenni gyárilag. Gondolom, a cseréhez az egész gépet alaplapig le kell bontani, jó buli lesz. Rákerültem erre a rohadt idegesítő spam listára, ahonnan mindennap kapsz vagy 3-4 hirdetést teljesen különböző e-mailektől. A feladó neve meg random van generálva egy magyar vezetéknévből és keresztnévből. Az ilyet ki lehet valahogy védeni vagy legalább megszopatni őket? Az anyázáson meg a törlésen kívül nem látok megoldást. Régen nem jött egy JS alert, ha az ember felé posztolt valaki? Vagy én emlékszem rosszul? Gondolom a mikrofos elég keményen támogatja anyagilag a mikipédia működését, de ez bizonyos feltételekhez van kötve. |