kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
721 | #0ea0 | ^ | Idézet | Mon, 08 Feb 2010 21:05:14 +01 |
86.101.*.* | *.catv.broadband.hu |
Akkor próbáld ki a Half Life sorozatot. A legjobb FPS, nem is tudom hányszor játszottam már végig az összeset, egyszerűen megunhatatlan. Drágák? A HL2 Orange Box-ot megkapod 1999 forintért. 5 játék az egyben. A gépigény sem annyira durva. Nem kell teszkós konfigot venni, de túl erős sem kell, csak annak aki frame/sec-re veri a farkát. :P 30 fps mellett játszható, azt meg a középkategória is bírja high detailben. Amúgy meg 3-4 évig símán bírja egy generáció. BTW az idézet gomb miért a lap aljára tesz? szerk: Meg néha a nevem se kerül ki a helyére, pedig beírtam. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
1953 | #0ea1 | ^ | Idézet | Mon, 08 Feb 2010 21:59:18 +01 |
188.36.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Na, most tekintsünk el az én egyéni szubjektív véleményemtől, miszerint a halflájf egy unalmas fos és koncentráljunk arra amit mondtál róla.Izé, kemi, a HL2 2004-es. 6 év manapság egy játék életében borzasztó nagy idő. 2004-es játék 2010-ben 2000 forint? Hú-ha. Mennyi volt akkor? A tízszerese? Láttam én felkapott divatjátékot 40k-ért is. Gépigény. Én sosem voltam bővítős típus, nem emlékszem, mi volt 2004-ben a csúcsteljesítmény, de megkérdeztem öcsémet. Aszongya a 2 mag megfizethetetlen volt és a 2 és fél ghz is nagyon top volt. Most mi is egy igazán high-end gép? 4 mag, magonként 3 és fél ghz? Ez az akkorinak usque a 3x-osa. Értem ez alatt a fejtegetés alatt, hogy ami akkor megfizethetetlen high-end gép volt, az mára sima középkategória. A grafkártyákról ne is beszéljünk. Akkoriban volt atomcsúcs egy ATI x800. Most már kifutófélben van, a jó ég tudja hány generációval később járunk. Milyen HD hányezer? Egyszóval nem csoda, hogy egy több mint fél évtizedes játék jól megy a mostani középkategóriás gépeken. Akkoriban hogy ment egy akkori mid-end gépen? Diavetítés a napköziben? Csak a lilahagymás-zsíroskenyér hiányzott mellőle. Az idézet gomb azért pakol a legaljára, mert ahhoz a hrefhez van idomítva. De igazad van, ez hülyeség. Mingyá' átírom, hogy ne oda linkeljen. Sz*rk: Na, ez átírva. Innentől nem a "legalja" hrefhez ugrik, hanem a "szovegmezo_karakterviragokkal_es_bitnyuszikakkal" hrefhez. :P A nevek eltünése nem tudom miért van. De időnként a szerver vissza is dobja, az elküldött adatokat, hogy nem létezik az oldal. Biztos van vmi gáz. |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
2293 | #0ea2 | ^ | Idézet | Tue, 09 Feb 2010 10:22:54 +01 |
86.101.*.* | *.catv.broadband.hu |
Egyfelől igazad van, mert elég kevés manapság az igazán jó játék, ez sajnos PC-n és konzolon is így van. A Crysisban pl lehet, hogy hanyattvágódsz a grafikától, a sztori egészen jó, de maga a játékélmény iszonyat unalmas, egysíkú. Nem kell semerre se haladnod, nem kapsz változatos küldetéseket, (jó, próbálkozott, pl lehet tankot vezetni) Minden pályán annyi a feladat, hogy öld meg az összes ellenfelet, aztán kapsz egy átvezető kisfilmet és jön a következő pálya. Ezt inkább éreztem gép elleni deathmatchezésnek, mint egy egyjátékos kampánynak.
Azért attól, hogy egy cég így áll hozzá még nem fog összeomlani az egész PC-s játékipar. Vannak még akik támogatják (pl Valve, Blizzard)
Az elég messze van már a kifutótól. Azóta már a harmadik generáció jött ki. Amúgy meg konzollal se vagy előrébb, 3-4 év múlva kiadják a következő generációt, és azt is el kell adni.
Egyrészt az Orange Box-ot 2007-ben adták ki, és 5 játékot tartalmaz: Half Life 2, Half Life 2: Episode One, Half Life 2: Episode Two, Portal, Team Fortress. Másrészt egy átlag játék ára 2 és 10 ezer forint között mozog. 40k-ért láthattál esetleg éves (vagy 2 éves?) WoW kártyát. Na az az amiért én nem fizetek, hogy engem is függővé tegyenek. Ugyanis könnyen függőségbe lehet esni, akkor aztán megveszik azokat a méregdrága kártyákat. Ha már MMO játék, ott a Tibia, egyszerű 2D grafikával, ingyenes regisztrációval, és több millióan játsszák világszerte. Nagyon elkanyarodtunk a témától, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy miért kell a lehetséges fogyasztókat bűnözőként kezelni? |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
4283 | #0ea3 | ^ | Idézet | Tue, 09 Feb 2010 17:42:37 +01 |
188.36.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Oké, hogy a konzolos játékok is szarok, de a konzolra 6 évente egyszer költesz, aztán csak a játékokért fizetsz, nem kell rákölteni a hw-re minden évben ugyanazt a vagyont, hogy futtatni tudja a játékújdonságokat. A konzolos játékokra mindugyanaz igaz, amit eljajjongtam a pécés játékok kapcsán, kivéve a gépigényt. A konzolnál a hw fix és a konzol életének első évében megjelent játék ugyanúgy fog rajta futni mint a hat évvel későbbi. Hát, ha csak egy cég áll így hozzá, akkor nem, de ha ezt átveszik más nagy cégek is, akkor már mindjárt más a helyzet. 3-4? Inkább 6-7 (azaz majd a kétszerese). A Sony PS1, PS2, PS3 között is annyi idő volt, de a Nintendo CTVG, NES, SNES, N64, NGC, Wii között is. És ez alatt a 6-7 év alatt egy konzolos játék végig piacképes marad, míg egy pécés menthetetlenül elavul. 6-7 év az usque 5 generáció cpuban és videókariban is. Lásd fenn, költheted rá minden évben a vagyonokat, hogy haladj a korral. A konzolt meg kiadták, 6 évig ugyanaz, oszt heló. Hiába adták ki 2007-ben, meg hiába van benne 5 játék, az mind a HL2 motor, ami most 2010-ben már iszonyat réginek számít. Ja, persze, három évvel a megjelenés után. Valami olcsóbb játék lehet, hogy akkor kerül 8k-ba amikor kijön, de olyan felkapott szarok, mint a hl vagy a wow, az több tíz kiló. Nem tudom mi került annyiba. Az is lehet, hogy nem is 40 volt, hanem 30 vagy 50. Csak arra emlékszem, hogy KURVA DRÁGA volt. És lószart se ért. Már bocs, de ha bűnözőként kezelt volna, akkor azt mondta volna, hogy húzzon börtönbe az összes pécégémer, nem azt, hogy nem adják ki winfos alá, mert nem éri meg. Figy, én nem akarom védeni az Epicet, de gazdaságilag igaza van a fószernak. Hány játékot vettél meg a megjelenése idején, amikor a legdrágább volt? Sőt, hány játékot vettél meg összesen? Jó, párat biztosan megvettél, de mikor... Akkor, amikor már kifutónak számított és az eredeti árának a tizedéért adták. Annyiért nem is éri meg fejleszteni. Tudod mibe kerül egy-egy ilyen évekig elhúzódó fejlesztés? Csoda, hogy háklisak arra, hogy senki nem veszi meg, hanem inkább ellopja? Jó, a pécégémereknek meg igazuk van, hogy a játék akkora fos, hogy az is hülye, aki fizet érte, nemhogy aki fizetést kér érte, én ezt megértem, ez teljesen jogos, de ha lenyúlják, még ha jogos is, akkor utána ne csodálkozzanak, hogy utána többet nem akarnak játékot írni nekik, mert az is jogos. Ez az a helyzet, amikor mind a két fél hülye, de ugyanakkor mindkét félnek igaza is van, bizonyos részekben. Szerencsére az ilyen ördögi körök az esetek legnagyobb részében feloldhatatlanok, így aztán mindenki megszívja, aminek az lesz a vége, hogy a cégek nem gyártanak pécés játékokat, a gémerek meg nem vesznek pécéket, técéhá meg nagyon örül, hogy a pécék (és a winfos) egyik alappillére szépen bedől. :))) Utána jöhet a többi. :P |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
855 | #0ea4 | ^ | Idézet | Tue, 09 Feb 2010 19:09:08 +01 |
86.101.*.* | *.catv.broadband.hu |
Hát azért nem így van, az M$-nek, az NVIDIA-nak, az Intelnek, az ATI/AMD-nek, a fejlesztőknek kurva sok pénzük van a bizniszbe. Alkalmazkodás kérdése. A winfos nem fog olyan könnyen bedőlni. Ott vannak olyan technológiák, amik konzolon (még) nincsenek, pl a sztereoszkopikus 3D grafika, (NVIDIA: 3DVision AMD/ATI: iZ3D) meg a hardveres fizikai motor. A PC piac marad a winfos/x86 platformon. Az Apple is szépen lassan vált. Tény, hogy az x86 egy elavult platform, a winfos meg szar, de abba van a legtöbb lóvé. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
818 | #0ea5 | ^ | Idézet | Tue, 09 Feb 2010 23:15:47 +01 |
188.36.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Nem, nem fog olyan könnyen bedőlni, az fix. De ha a pécés játékiparnak lőttek, akkor a pécé szép lassú hanyatlásnak fog indulni. Nem fog azonnal kipurcanni természetesen, de mivel a hw-t igazán nagy tömegben a gémerek veszik, így az nagy érvágás lesz, ha megszűnik ez a réteg, mint vásárlóerő. És hiába nincs xy technológia még konzolon, az csak idő kérdése. És amikor a konzolok kijönnek az aktuális új generációval, az mindig évekkel előzi meg a pécéket és az ára is olcsóbb, mint egy olyan pécéé, ami az aktuális játékújdonságokat élvezhetően futtathatja, míg a konzolon minden fut. De ezt már kiveséztük az előző postokban. Na, ezt hívják vérrel írt igazságnak. :))) A gáz csak az, hogy a mi vérünkkel írják. :( |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
566 | #0ea6 | ^ | Idézet | Wed, 10 Feb 2010 11:24:13 +01 |
193.224.*.* | *.bmf.hu |
Hát szerintem épp fordítva fog elsülni a puska. Pont a technológia csöpögtetés tartja életben a PC bizniszt. 3 évente 30k-ért bővíteni mindíg olcsóbb, mint 6 évente 120k-ért új gépet venni, és egy éven belül behozza a PC a konzolok mögötti lemaradását. És még nem beszéltem a suxxboxos piros LED-es hibákról. Szóval azokba is bele van kódolva a meghibásodás, aztán persze ugyanolyan gépet veszel. :P Az x86/winfos platform fog tarolni. Ott az Apple példája, áttért az x86 platformra, a Mac OSX-et meg szépen lassan vonultatja kifele, mert nem éri meg rá fejleszteni. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
791 | #0ea7 | ^ | Idézet | Wed, 10 Feb 2010 18:06:42 +01 |
84.0.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Nana, azért nem egészen. Az egy dolog, hogy te 3 évente költesz rá 30k-t, de egy ilyen übergamer, az évente rákölti a háromszorosát. Azonkívül a pécé nem egy év alatt éri utól a konzolokat, hanem rendszerint 3-4. A 6. év környékén már el is hagyja, de akkor meg már úgyis jön a köv. konzolgeneráció. A pusztulás meg a pécébe sokkal inkább bele van építve, hiszen a konzolokat azért valamennyire összerakják, a pécé meg úgy ahogy van barkácsüzem az egész. Kicsit szereled és megdöglik. Meg leginkább magától, mert, hogy öcsémet parafrazáljam, médin dzsunká. A sux86/winfos platform egyelőre még tarol. De nézd meg, hogy ez nem sokáig lesz ám így. Előretörtek az alternatív OS-ek, meg hardwarek is, az embereknek kezd leesni, mekkora átverés az egész pécés ipar úgy, ahogy van. |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
690 | #0ea8 | ^ | Idézet | Wed, 10 Feb 2010 22:02:32 +01 |
86.101.*.* | *.catv.broadband.hu |
Pécén ha megdöglik valami kicseréled, és esetleg már jobbat veszel. Ha meg a suxxboxod úgy dönt, hogy felvillan rajta a 4 piros LED, akkor ahogy HZSZ kolegánk mondaná IJB.
Na igen, aki 8 darab 32 THz-re húzott 16 magos processzorból rak össze gépet, hogy 8192 fps-sel fusson rajta a Crysis. (na jó ezt egy kicsit eltúloztam :)) Ilyenek mindíg is lesznek, a hwgyárosok pedig alapvetően rájuk építenek. Ugyanis egy generációból először kiadnak egy csúcskategóriát, aztán a többit abból butítják. Egy jútúbos videón láttam olyat, hogy Nintendo DS-t húztak 66 MHz-ről 300-ra. Hardware geekek nem csak PC-n vannak. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
527 | #0ea9 | ^ | Idézet | Wed, 10 Feb 2010 22:41:07 +01 |
84.0.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
:DDD Mi a halál az a Crysis, hogy ennyire emlegeted? HW geekek mindenütt vannak, de míg DS hwhackerből 1000-re jut 1, addig a sok hülye gémer mind kúrja a pécét. Ahogy korábban említetted, a frame/sec-re recskáznak. Na, hát nem véletlenül épít rájuk a hw ipar, ilyenből nem egyszerűen létezik N darab, hanem az N konvergál a nagyonbazisok felé. :P A suxbox, meg nomen est omen, suxxx. Play Station, vagy Nintendo cucc nem dobja csak úgy égnek a pacskert. Az Japán, nem amcsifőd. Nyilván az is bekrepálhat, de nem szokása. |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
953 | #0eaa | ^ | Idézet | Thu, 11 Feb 2010 08:50:08 +01 |
86.101.*.* | *.catv.broadband.hu |
http://www.ea.com/games/crysis A winfos meg az x86 az amit úgy hívnak a szakmában, hogy lock-on. Nem szabvány, de nem tudsz másra váltani. Én használtam egy darabig Operát, de vissza kellett térnem Fxre, mert jobban viszi a csicska IE optimalizált kódot. Így kommentáltak arra, hogy a legtöbb böngésző már átmegy az Acid3-on az IE meg 20 pontot ér el:
Vagyis leszarják a W3C-t, majd ők megmondják mi a szabvány. Amúgy meg a Sony meg a Nintendo is csak multicég, mint az M$.
Itt nem összeszerelési minőségről van szó, hanem arról hogy belekódolják hogy megdögöljön, hogy vegyél újat. szerk: Most látom, ez a 150. oldal! Jubileum van! :D |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
1113 | #0eab | ^ | Idézet | Thu, 11 Feb 2010 19:19:59 +01 |
84.0.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Hát igen, sajnos a sux86/winfos az kváziszabvány. Amúgy nekem Opera csak egy két helyen szarakszik, ott ahol ieonly módra kódolták le az oldalt, na ott veszem elő a Konquerort. Vagy ha az is beszarik rajta, akkor a Firefoxot. Az ms mindig is így csinált, hogy majdmimegmonnyukmiaszabvány, hát monnyanakle. :P Noha, az ie8 már megpróbál szabványkövető lenni. Hangsúlyozom próbál. :P Lehet, hogy a Sony és a Nintendo is multicégek, de egyrészt nem ők felelnek az informatika szétbaszásáért, hanem az intel és a mikrofos, továbbá ők huszadannyira nem pofátlanok mint az említett két szutyokgyáros cég; gyártanak termékeket, tetszik, megveszed, nem tetszik, nem veszed, nem erőltetik rá a világra. Azt nem tudom, hogy napjainkban a Sony meg a Nintendo is beleépíti a termékbe a halálát, de ők 15 éve még nem csinálták ezt. A te SNES-ed még megy, az én Sony TV-m és videóm is megy. A pécé meg már akkor is ilyen volt. Ezt a fajta pusztuló termékgyártást géc találta fel, hogy a lepra rohassza le a limbikus periféráit arról a rühes testéről annak a gecigombócnak. A számozás 0-ról indul. Ez a 151. oldal. :P |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
855 | #0eac | ^ | Idézet | Thu, 11 Feb 2010 20:22:54 +01 |
86.101.*.* | *.catv.broadband.hu |
Az M$ ugyanazt csinálja amit az oroszok a hidegháború idején. Egy történetet valamelyik kolosos tanarunktól hallottam, hogy dolgozott valamelyik magyar elektronikai gyárban. A nyugati IC-k ugyebár COCOM listán voltak, maradt a ruszki, viszont a nyugati foglalatok jobb minőségűek voltak, inkább azt használták. A szabvány rögzíti, hogy az IC-k lábtávolsága 1/10 col, azaz kb 2.54 mm. A ruszkik meg hát nem követték a piszkos kapitalista szabványokat, :P ezért náluk 2.5 mm a lábtávolság. Kicsi IC-knél még nincs probléma, de egy nagy 40 lábú már nem megy bele a nyugati foglalatba, ezért külön lábhajtogató ember kellett. :) Na most az IE-ben pl. a JavaScript (ami IEEE szabvány) értelmező helyett JScript (M$ termék, nem szabványos) van. Nagyon hasonlítanak egymásra, azonban van egykét szintaktikai eltérés ami miatt teljesen inkompatibilisek lehetnek. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
118 | #0ead | ^ | Idézet | Thu, 11 Feb 2010 21:44:51 +01 |
84.0.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
És ahhoz is külön bithajtogató ember kell, hogy a javascriptet megegye a jscript? :D (BTW, mekkora poén ez a sztori.) |
Franky615 (statz) | #53, Alfasz (4) |
2470 | #0eae | ^ | Idézet | Fri, 12 Feb 2010 20:03:26 +01 |
79.247.*.* | *.dip0.t-ipconnect.de |
Hi TCH ! Thanks for your tip but I had no time to write early. :-) :-( :-) I think now I can write again after test games ,changes ,new test games new changes...... to send you my results ! I am game over ,don"t know what I can do now ! I get only one success. I created a test map with 12 planets and two races the solarian(me)and the toulen(AI). Then I designed the space base typ 1 for solarian and one for toulen and also 2 destroyer designs too. I made no more designs in the list because I wanted to test about the space bases ! After compiling I tested the game and I found "8" truly 8 space bases on toulens planets !!! I was very happy ,this problem was solved. But the other problems are not solved. 1. Only one gun and no shield on AI planets surface. Fortresses are enough! 2. AI attacks with one ship against my 8 space bases. Tank pod edition in space bases ineffective and fighter pods too ! And if I have only planet guns (10 or more) and no space bases ,no tanks ,no ground fortress the same problem appear. AI attack with one ship ! 3. spy satellite put to enemy planet but I cannot see space bases. Its only a little problem 4. Cannot edit planet guns in designs because they are not in the "game lists base"(map editor) 5. Trader fleets do nothing until war is decleared ,then they do their job. little problem ! 6. If there are no fortresses switched to on and no tanks on my planets surface then Point 2. appears ! AI calculate only fortress which is "on" or tanks too. 7. Biggest problem: Invention editor: ig2 exe don"t accept several changes about ,for example, planet gun hit points and fire power. I can make the changes ,saving but If I start a new game ,skirmish or edited map the default settings appear ! Only build costs ,status ,modifiness are accepted. Ships or space bases the build time is accepted too. Cannot change the population and energy setting for planet guns and shields or fortresses because there is no field for changing. I think the reason why the AI don"t build more than one planet gun and no shields is the population and the energy which is needed to power on the guns and shields ! Can you help me to find the data file so that I can use a text editor to set the population and energy which is needed to a lower level ? For point 2. I have no more ideas ,what do you think about a solution ? See you later Cheers Franky615 |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
1419 | #0eaf | ^ | Idézet | Fri, 12 Feb 2010 22:21:02 +01 |
84.0.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Hi! Phooo, welllll... :))) It's a long time, since i worked with the editor, i forgot a lot of thing. Based on our news archive, the last version (0.91.5) is released on 2005.07.10. so, it's almost five years ago. :))) But maybe we can work these things out. 1. Well i cannot say more about it, i've met several planet with a lot of guns. Try to put them manually. 2. Weird. Can you send me your project directory? 3. Does spy satellites show the space stations anyway? I mean, as i remember, spy satellites shows infos about the planet and nothing about the surrounding space. 4. Erm...what? :) 5. Don't know why. See point 2. 6. Well, since i did not have the source code, i could only guess the real meanings of the variables, so it was merely a hacking. Further research maybe can help it, but five years ago, no one used my editor, except Endre, but he too, made only one scenario. So, i dropped the project, and time vanished a lot of things. 7. Firepower cannot be modified, i did not found the real parameters, just a pseudo value, wich is a hike. It is correct, or not, 50%. But i wrote it into the manual. You cannot modify population? As i remember, population was modifiable too, but it's five years since, so maybe i'm wrong. What kind of data file? The current planet's data file in the project's directory, or the compiled data file? |