saxus (statz) | #9, Agyfasz (419) |
1317 | #1be5 | ^ | Idézet | Tue, 17 Apr 2012 18:28:03 +02 |
84.3.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
Egyébként, ha már itt tartunk: a hardver lehetőségei és korlátai jól mutatják a trendeket: a 97-es P1-esem és a 2002-es Thunderbirdem közötti különbség kb. ég és föld. Utána elkezdtek megerősödni a konzolok játékok terén, ezzel magával rántva az egész high end PC piacot. Most ott tartunk, hogy a PS3 és az Xbox 360 hosszú-hosszú évek óta "A platform", amelyre fejleszteni kell és mindent ehhez mérten optimalizálnak. Mivel fix a hw, bővíteni nem lehet, arra kell optimalizálni. Ebből kifolyólag - bár PC-n most már jó ideje szebb, nagyobb felbontású, részletesebb, stb. - felülről le lett limitálva a játékok gépigénye. Ezért van az a nem ritka állapot, hogy egy adott játék következő része jobban fut, mint az előző része. Erre pl. jó példa az Mass Effect 1-2-3 fejlesztése. Mindegyik UE3 engine-el megy, mégis egyre szebb lett, hiszen az évek során folyamatosan optimalizáltak rajta. Másrészről a CPU erőssége és a memória mennyisége jelenleg ott tart, hogy általános dologban egyszerűen nem tudsz olyat adni neki, ami kevés lenne (HTML5+JS és a flashes ökörséget most hagyjuk). Gyakorlatilag nem tudsz olyan szar gépet venni, amelyen ne futna jól egy W7, Office 2010, internetes cumó páros. Talán a HD film, ami még trükkös belépő szintű cumóknál. A maradéknál persze marad a kőkemény optimalizálás. |