saxus (statz) | #9, Agyfasz (419) |
1665 | #1c92 | ^ | Idézet | Sat, 12 May 2012 22:12:20 +02 |
84.3.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
Pont ezt mondom. Lemaradtak, mint a borravaló. Egy ideig működött az "ugyanazt kiadjuk 255486456 köntösben", de most már nem. Még pár éve volt nálunk az egyetemen a Nokiától meggyőzni, hogy fejlesszünk rá. 3 platform (amiből 2-t kivágtak a kukába időközben :), kb. 40 féle telefon. Mindezt egy nemigazán működő store-al. Fejlesztői rémálom kategória. Smartphone piac elúszott számukra. De ez a kisebbik probléma, a teló csak kb. 10%-a a Nokiának. Mondjuk nem mintha az NSN nem kapna Kínából komoly konkurenciát, mint infrastruktúra beszállító. A nagyobbik probléma inkább, hogy nem érzem az innovatív hozzáállást a Nokián, hanem inkább azt látom, hogy bármiféle koncepció nélkül próbál loholni a többi gyártó után. (pl. Apple, Samsung, HTC, igaz nekik se megy most valami fényesen.) Csak egyszerűen nincs meg a Nokiában az, hogy ezeket jelenleg jól csinálják és előre lépjenek, valamint képtelenek levetni az öltönyös-nyakkendős designjaikat. (Valahol egyébként ugyanez a probléma az MS marketingben is. Próbálkoznak, de azért látszik rajtuk, hogy nagyon nehezen vetik le azt, hogy ők az üzleti életből kerültek át a mindennapokba.)
Pedig jelenleg nemigazán rúg labdába ott, ahol bevételt is lehet termelni. Eddig azért volt bevételük, mert sok telefont, feature phone-t adtak el és már csak a volumen miatt is jött a pénz. Most minden a smartphone-kről szól, ott viszont képtelenek labdába rúgni. (Mondjuk egy designert is felvehetnének végre.) |