saxus (statz) | #9, Agyfasz (419) |
1569 | #21b0 | ^ | Idézet | Fri, 16 Nov 2012 20:46:28 +01 |
31.46.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
"Én is ezekre próbáltam rávilágítani." O, en mar rengeteg flamet lefolytattam TCH-val ezugyben (sztem lattad is egy reszet itt :D), de az evek soran arra jottem ra, hogy vannak kodolok, akikbol szimplan hianyzik es/vagy nem tudjak elfogadni a magasabb szintu, absztraktabb gondolkodasmodot, amikor nem egy adott es konkret problemat oldasz meg, hanem magasrol tekinted at az adott rendszert, sot egyes esetekben teljesen figyelmen kivul hagyva, hogy az adott alrendszer vagy resz alacsonyabb szinten mit muvel. Vagy hogy keptelen elfogadni, hogy bizonyos esetekben nem is szamit. Egyebkent az OOP kritikajaban jelenleg sztem az egyik legfontosabb pont az az, hogy nagyon sokaknak nincs meg egyszeruen ez az absztrakt gondolkodasmodja, amit viszont igenyel az OOP. Ld. feluletre fejlesztesz fogalma, amikor te valamirol csak annyit tudsz kivulrol nezve, hogy ilyen vagy olyan interface-ja van (lehet osztaly vagy interface, nem erdekes most) de azon belul egy kis onallo "programocska", amivel nem foglalkozod. Az, hogy valaki jo osztalyhierarchiat tervezzen, ahhoz nem keves tapasztalat kell, foleg mikor a cel az, hogy minel lazabban legyenek kapcsolva az egyes elemek. Es akkor meg nem is beszeltunk a funkcionalis meg a logikai programozasrol. Hagyomanyos proceduralis modellnel (most tekintsunk el attol, hogy a C++ a Java es a C# is jellemzoen proceduralisak, bar tamogatnak tobb paradigmat) nincs ezzel ekkora gond, ott sokkal szigorubban ossze vannak drotozva a dolgok. Hja es a C++ nem OOP nyelv, csak OO programozast tamogato nyelv :) |
saxus (statz) | #9, Agyfasz (419) |
133 | #21b1 | ^ | Idézet | Fri, 16 Nov 2012 21:05:21 +01 |
31.46.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Hja ize, azt kihagytam: ettol fuggetlenul meg lehetnek jo kodolok, csak OOP kozelebe ne engedd oket, mert abbol nem lesz jo OO kod :) |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
4962 | #21b2 | ^ | Idézet | Fri, 16 Nov 2012 21:49:57 +01 |
31.46.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
És ezt ki a fasz kérte? GOTO 10? Ezt már végigzongoráztuk hússzor, hogy kiterjesztem a kiterjesztés kiterjesztésének a kiterjesztését és coito ergo winfoswista. Mert OOP nélkül az absztrakció lehetetlen, ugyi. Isoraz. Miért? kemi nem a mikrokaki féle C++-ról beszélt (az mikrofos termékhez képest meglepően ehető). +1 Ne emészd magad, saxusnak se sikerült. Elkérheted, de nem kapod meg. Egyébként két feltétellel: • Felhasználásra, nem publikálásra. (Nincs szükségem nagypofájú csicskák rosszindulatú "kritikáira".) • Te sem xólxbexarul a kódminőségre, közel egy évtizedes kód, tudom, hogy gány és amatőr. Semmi. Az xv-k egyéni szerkezetű vektorhálók, externális textúrareferenciákkal. Bár öcsémnek állítólag volt valahol xv pluginja Maya-hoz. Azt mondja, hogy a turbópolipról(?) le lehet még talán szedni és elvileg xvector importer a neve. Elvileg. BTW, hacsak nincs meg nektek az ig2.exe forrása, akkor nem lesz könnyű dolgotok a moddolással, mert egy csomó dolog drótozva van benne. Vagy remake-t csináltok, mint karnokd az IG1-ből? Alámpostoltál. Én meg arra jöttem rá, hogy vannak magukat programozóként nevező emberek, akik határtalan fensőbbséggel kezelnek mindenkit lefele, aki nem egy húron pendül velük és mivel ők egy magasabb szintrőltekintenek le a problémára és a megoldásra, ezért határtalan nagyvonalúsággal, továbbá fül és seggrepesztő recsegéssel vastagon lefossák a részleteket, minek következtében a felülről jól megtervezett és megszervezett program belül - alacsonyszinten - olyan brutális káoszba fullad, hogy a processzor meg meg. De nem baj, mert teszünk alá vasat, mert nincs még elég szemét, támogatjuk a trash for da massmozgalmat. Ecce programozástechnika, vivat III. évezred. GOTO 666. Most mondjam, hogy ha te ekkora isten vagy, én meg ekkora szánalmasan inkompetens balfasz, akkor írjál magadnak datpackert? Persze ez elég kicsinyes lenne a részemről, úgyhogy inkább csak majd megbeszéljük személyesen ezt az übermensch szindrómát, amit az utóbbi időben felvettél. A "megbeszélés" jelentheti azt is, hogy eljátsszuk a "vizilou és szöszvér" jelenetet, de le is ülhetünk assemblyzni, te választhatsz processzort, aztán majd meglátjuk ki a lamer. Egyébként valószínűsítem, hogy meg tudnád írni magadnak a packert, csak én ezt 18 évesen abszolváltam, nem 26, affelől meg, hogy akkor meg tudtad-e volna csinálni - erős kétségeim vannak, mert különben írtál volna magadnak packert a saját projektjeidhez és nem az én "VPak" osztályomat (jé OOP, pedig ez a csicskaláma téhácé nem is ért az OOP-hoz) használtad volna. Vagy amikor hívtál IRC-re, akkor mielőtt áttértem volna mIRC-re, írtam magamnak egy saját IRC klienst "irclofasz" néven, én ezt is 18 évesen csináltam. És akkor még nem is beszéltünk a "feketébbik" részéről, pl. amikor a saját készítésű hátsóajtómmal bementem a gépedre, kinéztem a muPortal forrásából, meg a blogodéból a jelszavakat, majd nekiálltam fasságokat posztolni (mysql error üzeneteket, meg hasonlókat). Amikor leesett, hogy én voltam, akkor meg valami ilyesmit írtál: Pedig igazából hóttlila fogalmad sem volt róla, hogy hogy csináltam. Most így utólag átolvasva ez egy kurwa rosszindulatú és szemét poszt lett a részemről, amin biztos felszívod magad és végképp megsértődsz, de igazából már leszarom, mert nekem meg végképp totál tele a tököm veled; de egyébként a te posztod sem volt ám kevésbé rosszindulatúbb, csak te nem vagy ennyire vulgáris, cserébe sokkal lenézőbb vagy, pedig semmi okod, pláne jogod nincs engem lenézni. |
saxus (statz) | #9, Agyfasz (419) |
3914 | #21b3 | ^ | Idézet | Fri, 16 Nov 2012 23:03:25 +01 |
31.46.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Banom is en, hogy milyen a kod, (sztem otthon valahol meg meg is van, csak most hetvegere hazaneztem szulokhoz) csak ne egyesevel kelljen kicsakanyolni az osszeset. (Segitek: nem szeretek megoldott feladatokat ujra megoldani, ha nem muszaj.) xv file meg.. Ennel picit osszetettebb. Valojaban tobb fajl osszecsomizva vegen 4 byte a fileoffset + 64 byte a fajlnev meg a legvegen a darabszam. Bar eddig trivi. Ami mar kevesbe trivibb az a material (xvm) fajl meg a modell felepitese. (xvo). Bar utobbinal vannak tippeim, bar eloszor muszaj lesz szetkapni. Mindenesetre elso blikkre leginkabb egy binaris .obj variacionak tunik. Material mar erdekesebb kerdes, viszont lovesem nincs, hogy mire szolgalhat az xvb. Talan tartalmazza, hogy a tobb xvo-t hogyan allitsam ossze, csak ahhoz meg tul nagy a merete. "Bár öcsémnek állítólag volt valahol xv pluginja Maya-hoz" Konkretan arra nem talaltam infot, hogy ez a DR valami sajat formatuma-e vagy valami letezo szabvanyos cucc. Inkabb az elobbinek tunt. --- Magas/alacsony szintet latom nem sikerult megertened. Ha arrol van szo, hogy egy nagyobb, sokmodulos projektet (akar sok kulon csapatos!) felulrol kell atlatni es azokat egyuttmukodesre birni, mindezt ugy, hogy utana karbantarthato is maradjon az egesz cucc, azon a szinten nem erdekes az, hogy alacsony szinten mi tortenik. OOP abban jo, hogy ezt az architekturat letrehozd es benne rendszerbe szedd az adataid. Nem abban, hogy alacsony szinten valami muveszit alkoss, de ezt mar annyiszor kibeszeltuk. Meg azt is, hogy vannak gazdasagi erdekek is a vilagon, akar tetszik, akar nem. "Mert OOP nélkül az absztrakció lehetetlen, ugyi." Neme, de a jelenleg ismert egyik legjobb eszkoz ra. "minek következtében a felülről jól megtervezett és megszervezett program belül - alacsonyszinten - olyan brutális káoszba fullad," Akkor az egy szarul megtervezett program. En mondtam, hogy nehez az OOP-t jol csinalni. "(foleg parhuzamositott programoknal) egyszerubb egy zart egyseg konzisztenciajanak fenntartasa" "Miért?" Fut ket szalad, egyik fokozatosan noveli, masik fokozatosan csokkent egy intet. Idovel teljesen biztos, hogy el fog maszni a 0-tol, mivel az inkrementalas/decrementalas alapvetoen nem atomi muvelet. Erre talaltak ki a kulonfele lockolasi technikakat. Ha te az adathoz egy jol bekorlatozott helyen fersz csak hozza (pl. setter/getter fv, vagy property), akkor csak egy helyen kell megoldanod a lockolast. Egyeb esetben neked az osszes letezo hivo helyen meg kellene valositani, amit raadasul nem tudsz kikenyszeriteni sem. Ez kulonosen azoknal a nyelveknel, modszereknel valik erdekesse, ahol nem a shared everything, hanem a shared nothing elv ervenyesul. Pl. erlang. Ott nincs thread, vagy hasonlo, sok kis lightweright process van (ez nyelvi szintu, Actor modellben actor-nak hivjak azonosithato egy objektum szeru valamivel, de annal azert tobb), es akozott csak uzenetvaltasokkal tudsz kommunikalni. Az adott actor nem is fogad addig mas uzenetet (kb. metodushivassal parhuzamosithato), mig egyet be nem fejezett. (Az uzenetek elosztasat meg maga a runtime resz kezelte) Igy meg csak veletlenul sem fordulhat elo olyan eset, hogy egy processen/actoron/objektumon/izen/akarmin akkor kezdesz el operalni valamit, mikor az epp egy masik muvelet kellos kozepen van es valami (hivo fel szamara) total ertelmezhetetlen allapotban leledzik. Persze, igy egy process egyszerre csak egy dologgal foglalkozhat (bar erlang eseten allitolag ezt okosan megoldottak, hogy azert annyira megse), de lockolas eseten is ezt tortenik, csak ott meg tovabb ront a lock mechanizmus kezelese a dolgon. (Erlangnal pl. nem letezik lockolas). Hogy hol jon ez a parhuzamossaghoz? Ugy, hogy mi van akkor, ha ilyen processbol kell mondjuk 20 millio? Nem veletlen, hogy a telco szektorbol szivarogtak at ezek a nyelvek es megoldasok a tobbi nyelvekbe, piacokra. |
saxus (statz) | #9, Agyfasz (419) |
248 | #21b4 | ^ | Idézet | Fri, 16 Nov 2012 23:10:39 +01 |
31.46.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
Jut eszembe lenezes... Miutan mar messze nem ez az elso eset, hogy reverse engineeringelek valami fajlformatumot, szerintem neked kellene elgondolkoznod azon, hogy ki nez le kit. A magas szintu meg alacsony szintu kifejezet meg nem en talaltam ki. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
2100 | #21b5 | ^ | Idézet | Fri, 16 Nov 2012 23:55:29 +01 |
31.46.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
Majd áthajítom emilben, mondd a címedet. Lehet, az xv-s infokat mind az öcsémtől kaptam, én nem foglalkoztam vele. Én ezt sem tudom, de öcsém szerint meg az utóbbi. Ki. Unom is. Tönkre is teszik a világot. És muszáj a handler fv-knek ojjektumban lennie? Te nézel le engem, folyamatosan, pl. most is. Szerinted én nem fejtettem már vissza egy raklap szart, többek között programokat is, N féle procin? Nem a magas/alacsony szinten akadtam fennt, hanem, hogy T3-ban kezdtél el rólam beszélni, skatulyázva engem "anti-OOP" balfasznak. |
saxus (statz) | #9, Agyfasz (419) |
840 | #21b6 | ^ | Idézet | Sat, 17 Nov 2012 00:15:40 +01 |
31.46.*.* | *.dsl.pool.telekom.hu |
freemail-ra mehet. Es koszi. "T3-ban kezdtél el rólam beszélni" Mivel nem csak rolad beszeltem (barmilyen meglepo is), igyhat T3 maradt. Mostani kollegamra is pl. azt tudom mondani, hogy jol kodol, de hosszu tavra es magasabb szinten nem tervez. De mondhatok ellenpeldat is ismerosi korbol, akinek evek ota mondom, hogy igazan elonyere vallna, ha kodolaszna legalabb fel evet ANSI C-ben. "És muszáj a handler fv-knek ojjektumban lennie?" Szerintem az egesz OOP koncepciobol neked csak az "objektum" az, ami emeszthetetlen. Es igen, miutan a metodusok (esemenyek, adattagok, adatmezok, sot annotaciok es egyeb meta infok) mind-mind az adott osztalyhoz tartoznak, amely egy objektum tipusat es viselkedeset irja le, igencsak illene az osztalyhoz tartoznia. Errol szol az egysegbezaras. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
1639 | #21b7 | ^ | Idézet | Sat, 17 Nov 2012 00:54:16 +01 |
31.46.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
Elment. Nincs mit. Egyébként szerintem egyszer már odaadtam, mert belekukkantottam (így közel tíz év után) és be volt kommentezve a forrás egy része, azt meg biztos nem magamnak írtam. Mod lesz, vagy remake? Éééértem, a téma az, hogy thc már megint fasságokat beszél az OOP-ról, saxus meg benyögi, hogy Na, hát vannak olyan kóderek akik...Tényleg nem tudom mi a fárast gondoltam. Is? Még ki is? Én? Miből gondolod, hogy én sose dolgoztam még egy hello worldnél komplexebb programon? Namerhát azt miből feltételezted, hogy még sose rivörzendzsinöringöltem. Meg azt, hogy közöm nincs az OOP-hoz vagy épp ezekhez a bloat nyelvekhez, pedig a PDA-s ügyviteli rendszert az orrod előtt írtam meg C#-ben az LMS-nél. Meg miért hülyézel le állandóan, egyáltalán. Nem nézel le ám. Meg mást se. Flood3r-nek se mentél neki, anélkül, hogy hozzád szólt volna. Most mondhatnám, hogy mivel az miatt lesz bloat, meg mondhatnám, hogy nem, hanem az OOP HighPriest-ek stílusa, ami emészthetetlen. De akkor megint én vagyok a hülye. Persze így is, úgyhogy akkor úgyis. Úgyis leírtam. De ha most azt mondom, hogy egységbe zárni lehet OOP mentesen is, akkor megint GOTO 10. |
saxus (statz) | #9, Agyfasz (419) |
125 | #21b8 | ^ | Idézet | Sat, 17 Nov 2012 09:34:46 +01 |
81.182.*.* | *.pool.t-online.hu |
Egyelore annyi lenne a cel, hogy a modelleket ki tudjam halaszni. Aztan meg az is lehet, hogy Unity3d-vel remakelem a multit. |
kemi (statz) | #2, Főfasz (2970) |
164 | #21b9 | ^ | Idézet | Sat, 17 Nov 2012 12:44:17 +01 |
78.131.*.* | *.pool.hdsnet.hu |
Kurva jó a klip, meg a dalszövegben is van valami igazság. Az egész a lemezkiadókról meg a fájlcserélőkről szól. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
3011 | #21ba | ^ | Idézet | Sun, 18 Nov 2012 12:16:12 +01 |
31.46.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
Miért csak a multit? Ja, ez tényleg jó. Bár szerintem a kiadók meg a többi csak egy része, inkább a mesterségesen gyártott celebekről, meg a konzumszemétről szól. De tényleg jó. Basszátok meg, az egész tegnap arra ment el, hogy kidebuggoljak egy olyan algoritmust, amiben nem volt hiba. Most csinálom az Amiga2PC parallel cuccnak a normális, GUI-s, időzített várakoztatású verzióját és tegnap amikor a dir() implementációt írtam, folyton csak a legelső könyvtárbejegyzést adta vissza végtelenítve. Egyszerűen nem értettem. Ez volt reggel. Aztán a nap folyamán szilánkokra cincáltam az algoritmust mind a két oldalon és a végén már nem debuggoltam, hanem bugokat gyártottam. A "legviccesebb" az volt, amikor a PC-s oldalon a bufferolvasó függvénybe beleraktam, hogy adja már vissza, hogy mennyi byte-ot olvasott a portról. A baj csak az volt, hogy a bufferolvasó úgy volt beépítve, hogy csak 0-át vagy -1-et adhat vissza és ha az eredmény nem 0, akkor a meghívó Dir procedura kiszáll, hogy hibás bufferolvasás volt. Nem voltam ám már fáradt, amikor ezt a baromságot elkövettem. Aztán még N óra szopás után, kb hajnali 1-kor sikerült eljutnom egy olyan kiegyszerűsített szintre az Amigás kóddal, hogy amennyiben hozzányúltam a timer függvényhez, elbaszódott a dirlist; ha nem tettem, kilistázott mindent. Ezen konkrétan beszartam. Átnéztem a timer függvényt, hogy mit baszhattam el, de azt a kódot igazából innen nyúltam, vagyis nem is baszhattam el. A SASC persze folyamatosan reklamált, hogy a timeval-os struct nincs inicaializálva, dehát azt már akkor is csinálta, amikor összeollóztam a timer kódját és minden működött vele, gyönyörűen várakozik az Amiga. Viszont más ötlet híján fogtam és beírtam, hogy tv = malloc(sizeof(struct timeval)); És ment. És ment bazdmeg. És az egész kurwa nap azzal ment el, hogy kijavítsam az ezek szerint hibátlan stream-transfer algoritmust. Hirtelen egyébként nem is értettem, hogy mi a franc van (ekkor már hajnali 2 volt, lassan már 16. órája ültem felette), aztán leesett, hogy azért van, mert az Amiga behajigálja a cuccokat a stack-be és mivel nem allokáltam azt a szart, ezért a következő körben a FileInfoBlock struct szépen ugyanoda került, mint a timeval. A timeval-t ez nem zavarta, amikor meghívásra került ő úgyis inicializálta maga alatt az adatokat (ezért működött), az előző körben lekért FileInfoBlock viszont felülíródott és ezért, amikor jött a dnext(), akkor megint elölről kezdte beolvasni az egészet. Tanulság, az összes struct-ot allokálni kell, mert lehet, hogy az a cucc, amiben használod, működik allokálás nélkül is, de mást viszont gajraverhet. |
saxus (statz) | #9, Agyfasz (419) |
1351 | #21bb | ^ | Idézet | Sun, 18 Nov 2012 17:50:05 +01 |
81.182.*.* | *.pool.t-online.hu |
"Miért csak a multit?" 1) nem akarok AI-t irni. 2) Multi jobban erdekelne IG2-bol 3) Single player kampany amugy sem volt olyan nagy wasistdas. Sima skirmish nehany random esemennyel megtoldva. "hogy a timeval-os struct nincs inicaializálva," Ahah, nezegetem ezeket a gyonyorusegeekt... Hat, sztem maga a cucc az kizarolag debug builddal keszulhetett es valoszinuleg ugy mukodhetett, hogy lefoglalt egy valagnyi ramot, oda belehanyta az adatot, majd szepen kiirt mindent diskre. Hogy ez mibol latszik? Egy valag fajl tele van a 0xCDCDCDCD patternnel, ami az MSVC runtime debug modu mallocjanak jellegzetessege, hogy mindent azzal inicializal, hogy lassad, mit nem inicializaltal meg fel :) De legalabb egyszerubb kiszurni azt, hogy mi nem kell. Visszont basszak meg, .xvo-bol van vagy 4 fele formatum eddig. Mar, ha az elso 2 byte az valami header feleseg akar lenni, amire azert nem mernek megeskudni. Bar ugy nezem, szomeben inkabb csak a vertexek es a haromszogekben kulonbozik (azok is viccesek, 3 db short, 8 byte-n, utolso ketto mindig 0xCDCD :D) Vertexeknel kerdes meg, hogy azok milyen sorrendben vannak.. (vektor (3float)+normalvektor (3float)+UV mapping pakoltan -- eddig ez a legvaloszinulbb -- vagy valami egyeb trukkozes. Erre most csinalok valami rajzoloprogit, amivel talan mar sikerul letisztazni, hogy mi mi. |
saxus (statz) | #9, Agyfasz (419) |
337 | #21bc | ^ | Idézet | Sun, 18 Nov 2012 18:50:44 +01 |
81.182.*.* | *.pool.t-online.hu |
http://shared.muportal.hu/kepek/ig2-kerekes.png Nem tunik teljesen eselytelennek a dolog. Ugy nez ki a 0xFFFF kezdetuek azok -1..1 koze interpolalva tartalmaznak mindent (az elso 3 float meg valoszinleg a skalazast tartalmazza, mindjart kiprobalom a 0x02..0D blokkban a fajl elejen). Tovabba ugy nez ki, valoban pakolt formatumban lesz. |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
1348 | #21bd | ^ | Idézet | Mon, 19 Nov 2012 00:01:35 +01 |
31.46.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
With all do respect de sem a Reunionban sem az IG1-2-ben nincs igazi AI. A gép kb. csítel megállás nélkül, fleetspawn, meg a többi. Ok, IG2-ben már nem annyira, de azért a nehezítést ott is inkább a helyzetösszeállítás, meg a játékos szívatása jelenti, mint az, hogy a gép gondolkodik. ? Te most az xv-kről beszélsz vagy az én Amigás parport progimról? Ha az előbbi, akkor minek kvótoltad be a timeval-os beszólást, ha meg az utóbbi, akkor az msvc-nek mi köze az Amigához? Mijazanormálvektor. Énnemérteniháromdé. Az sztem dettó ugyanaz a gz-s micsoda, mint a DAT fájlokban. |
djpety alias "Pety" | #6, Lófasz (953) |
51 | #21be | ^ | Idézet | Mon, 19 Nov 2012 00:29:21 +01 |
84.3.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
284 | #21bf | ^ | Idézet | Mon, 19 Nov 2012 01:16:32 +01 |
31.46.*.* | *.catv.pool.telekom.hu |
XDDDD Kurwa jó. Az egyetlen dolog, amivel nem értek egyet, az az, hogy kivéve az xboxot, az is egy fos. Vagy ahogy Angutivik Casper Rúnur Tausen Hansen is mondta: Az sem jó. A finálé meg egyenesen zseniális, gyújtsátok be a gépeket, lebombázzuk a mikorfost.XDDDD |