English | Magyar
JS ki | CSS ki | Ékezetek ki | HiContrast
Lapozó:  (0 - 1424) 
<== | ==>
Ugrás a végére | Összes megjelenítése | Utolsó oldal
OpenOpera patches | Opera-SSL patches | Opera 12.15 source (Git repository) | Opera 12.15 source (Torrent) | Opera internal pages | Otter Browser Linux x64 - Qt5.15.2/QtWebKit5.602.1 (2024.04.27. 20:05)
OS for MC680x0 | OS for PPC | OS for Sparc64 | besztofbégéaefcé | CSÉNDZSLOG | WebToolz | DDG Shit Filter | Google Shit Filter | Progz | Fast CSS Box | Browser | OS | Agent | Statisztika | BBCode
Monospace font-family: Courier New | Browser default monospace
Email értesítő / Email notification ===> 
Keresés
Σ: 16 post

kemi  (statz) Főfasz
#2, Főfasz (2970)
291 | #22a0 | ^ | Idézet | Mon, 24 Dec 2012 10:19:55 +01
94.21.*.* winnyogsz Google Chrome Hungary *.pool.digikabel.hu
Még nem tudom, de addig eddzünk, :) (http://oscomp.hu/?details/Kinnikuman:_Muscle_Tag_Match_NES_1433), és lenyomjuk TCH-t ebben a játékban. :D
TCH: Az egyjátékos módnak van vége? (a 65536. meccsnél csak vége van. :P) Mert már lenyomtam benne 10 meccset, és még mindig folytatódik.


Prometheus  (statz) Főfasz
#3, Főfasz (1824)
126 | #22a1 | ^ | Idézet | Mon, 24 Dec 2012 12:33:53 +01
188.6.*.* winhate Mozilla Firefox Hungary *.catv.pool.telekom.hu
Kellemes húsvéti ünnepeket!
Ajándékképpen itt van TCH, életében először lefilmezve:
http://www.youtube.com/watch?v=OJAioFb3IOA


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
416 | #22a2 | ^ | Idézet | Mon, 24 Dec 2012 14:04:01 +01
78.92.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.pool.t-online.hu
@kemi:
Még nem tudom, de addig eddzünk, :)
Edzés egy d. :P
@kemi:
TCH: Az egyjátékos módnak van vége? (a 65536. meccsnél csak vége van. :P)
Szerintem nincs. Vagy a 99. (BCD) vagy a 255. (BIN) meccs után túlcsordul és lesz egy 0. meccs, aztán megint kezdődik 1-től.
@Prometheus:
Kellemes húsvéti ünnepeket!
Kurjunk lovat.
@Prometheus:
Ajándékképpen itt van TCH, életében először lefilmezve:
XDDD


kemi  (statz) Főfasz
#2, Főfasz (2970)
372 | #22a3 | ^ | Idézet | Mon, 24 Dec 2012 16:29:31 +01
94.21.*.* winnyogsz Google Chrome Hungary *.pool.digikabel.hu
@TCH:
Szerintem nincs. Vagy a 99. (BCD) vagy a 255. (BIN) meccs után túlcsordul és lesz egy 0. meccs, aztán megint kezdődik 1-től.
Attól függ, hogy 2, vagy 3 számjegy van fenntartva a kijelzésnek. Ha 2 akkor 99 után a palettán levő számok mögötti sprite-ok kerülnek a számok helyére, ha 3 akkor 255 után túlcsordul, és lesz egy 0. meccs, aztán kezdődik megint 1-től.


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
245 | #22a4 | ^ | Idézet | Mon, 24 Dec 2012 17:59:51 +01
78.92.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.pool.t-online.hu
Hátööö, nem. Attól függ, hogy a pályaindex BCD vagy sima bináris. A BCD az maximum 99 lehet, a bináris meg 255. Az hogy a kijelzés hogy néz ki az már más tészta és semmi köze ahhoz, hogy a pályákat hogyan indexeli, az már csak megjelenít.


kemi  (statz) Főfasz
#2, Főfasz (2970)
107 | #22a5 | ^ | Idézet | Tue, 25 Dec 2012 11:15:18 +01
188.143.*.* winnyogsz Google Chrome Hungary *.pool.digikabel.hu
A kijelzés mindig BCD, viszont a pályaindex nem hiszem, mert nehezebb kezelni, meg több memóriát is foglal.


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
238 | #22a6 | ^ | Idézet | Tue, 25 Dec 2012 22:30:27 +01
78.92.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.pool.t-online.hu
A kijelzés nem mindig BCD, mert a BCD az egy bájton két számjegy (4-4 bit 0-9), míg itt van, hogy egy egész bájtot elqrnak egy számjegyre, mert nem akartak szoftveresen BCD-t emulálni, mert a Ricoh 2A03-ból hiányzott a hardveres BCD rész.


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
6314 | #22a7 | ^ | Idézet | Wed, 26 Dec 2012 02:51:35 +01
78.92.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.pool.t-online.hu
A szeretet legcsekélyebb jele nélkül köszöntök mindenkit a legújabb sufnituning rovatban, önök ismét técéhát a degenerált baromállatot "hallják".
Mai témánk, hogy hogyan csináljunk egy sima, mezei egygombos QuickShot joystickból kétgombost.

A QuickShot joyokon alapvetően két gomb van, de mivel mind a kettő ugyanarra a lábra van ráhúzva, így gyakorlatilag csak egy gombos, mert az Amiga (és sok másik gép) joystick portja - mint azt már egy korábbi sufnituning rovatban kitrágyaltuk - úgy működik, hogy a joyon belül, ha gombot (tűz vagy irány) nyom az ember, akkor az semmi egyebet nem csinál, mint zárja az ominózus lábat és a föld lábát összekötő áramkört és ennek megfelelően ahhoz, hogy legyen igazi "B" gombunk is, nem kell mást tennünk, mint átkötni az egyik gombot egy másik lábra.

Az Amiga joystick portján három gombnak van helye - bár Amigán tudtommal a 3. gombot nemhogy joystickon, de még a különböző padokon sem használták soha semmire sem, csak az egeren/tollon volt szerepe a harmadik gombnak. (A CD32 padre ez nem igaz, de az nem is a joystick porton ment.)
Mellékesen az Amigán azért van "csak" három gomb, ellentétben pár azonos csatlakozót és működési mechanizmust használó gép négy gombos kiosztásával szemben, mert az Amiga - amint a pinout táblán is látszik - nem csak egy sima joy/pad port, hanem megeszik egeret, tollat és ezt a tekergetős bizgentyűt is, amit "paddle" néven ismernek a Pong óta - magyar nevét fedje az agyamat ellepő, jótékonynak egyáltalán nem nevezhető homály - és ennek megfelelően a negyedik gomb helyett tápot ad.

A "FIRE" gombok 0-tól 2-ig a 6., 9. és 5. lábon foglalnak helyet. Ennek megfelelően ahhoz, hogy legyen valódi második gomb, az egyik gombot át kell kötni a 6. lábról a 9.-re.

A QS joyok egyébként rádughatóak még kiscsillió cuccra, pl. 8 bites C= gépekre, bármelyik 8, 16 vagy 32 bites Atarira, Sega MegaDrive-ra, ill. MasterSystem-re, mert a négy irány és a "sima" tűzgomb ezeken mindegyiken ugyanott van - viszont a második gomb már nem fog működni mindegyiken, csak a Segákon és a 7800-as Atarin, a többi gépben a 9. láb vagy nincs bekötve a gépben, vagy potis áramkörön van. Illetve az Atari ST és Falcon gépeken is működik, de azokon csak a 0. porton, mert oda egeret is lehet akasztani, aminek a jobb gombja szintén a 9. lábra esik. Az 1. porton az a láb nincs bekötve. (AFAIK)

Na, akkor szedjük szét a joy-t.



Tisztán látható a faék felépítés, bal oldalt a 4 irány, tőlük lefele ill. jobbra a narancs/fekete vezeték a tűz és a föld. És amint látható ebben a joystickban nem mikrokapcsoló van, hanem sima érintkező, amit egy szénpárnás gumitappancs zár rövidre; na nem is szorultak rendszeres javításra 2-3 év kitartó rángatás után, mint a mikrokapcsolósok, húsz év után vásott el bennük a gumitappancs és egy mozdulat volt cserélni, amelyik elszakadt.



A joy "feje". Ugyanaz a mechanizmus. Tappancs/érintkező és föld/láb kábel. Amint látható, csak egy vezeték van, azaz a két gomb csak egy. A két nyákon a föld és a láb áramkörét is összeköti két db. vörös vezeték.



Az egész együtt.



Az egész együtt, szétszedett fejjel és kiszedett tappancsokkal. Tisztán lekövethető minden benne, annyira egyszerűen van megoldva. Felhívnám a figyelmet a nyáklap "hozzánk legközelebbi" sarkára, ahol van egy magányos forrpont, ami sehova nincs bekötve. Nem tudom mi célt szolgálhatott, mindenesetre itt kapóra jött.



A fej nyákjai, immáron egy harmadik vezetékkel. A földet összekötő vörös vezetéket békénhagytam, viszont a másik vörös vezetéket - ami szintén a másik nyákra ment, csak az áramkör másik felére - eltávolítottam és bekötöttem helyette egy másik vöröset...



...amit lehoztam az "alaplapra" és bekötöttem a korábban említett vakforrpontba.



Aztán elővettem egy sokszínű szalagkábelt és - miután kiforrasztottam a régi vezetékeket - bekötöttem a helyére. Sajnos nem lehet a régi kábelt felhasználni erre, mert a zsinór burkolatát még csak-csak szétvághatja az ember (bár ez barbárság), de a csatlakozófejet már nem, így aztán a plusz vezetéket nem lehet bekötni a csatlakozóba.
Amint látszik (vagy sem, a kép sajna homályos lett), a fekete a föld maradt, a színes kábelek a négy irányt viszik, a fehér került a tüzet bekötő narancs helyére és az eddigi hat vezeték helyett most van egy szürke színű hetedik vezeték, amit beforrasztottam a vakforrpontba, ahova a fejből lejövő második gombot bekötő vöröst kötöttem. Persze a vörös kábelt össze lehetett volna kötni közvetlenül a szürkével, de az nagyon tróger lett volna. Vagy lehetett volna a szürkét jó hosszúra hagyni és rögtön elhúzni a porttól a fejig, de úgy meg kitesszük a törés veszélyének. Meg aztán a többi "fejes" kábel is így van bekötve, hogy fejből az "alaplapra", majd onnan tovább a csatlakozóba.



Ismét az egész együtt.



A csatlakozó. A joyban máshogy van a négy irány, mint a porton, így aztán lehetett keresztbe tekergetni a vezetékeket. Nem mintha számítana...



És ismét az egész, de most már összeszerelve, csatlakozóstul, teljes harci díszben, immáron két db. egymástól független valódi gombbal. Már csak tesztelni kell...



Úgyhogy Advanced Amiga Analyzer elindít, gameportok vizsgálata, két gombba beletenyerel, 6. és 9. láb "világít", minden fasza. Van egy két gombos joyunk.

Kösz a figyelmetlen segget, önök a sufnituning rovat legújabb adását voltak szerencsétlenek hallani. Köszönet öcsémnek a fényképezőért és a QuickShot mérnökeinek a zseniálisan egyszerű, de nagyszerű joystick-ukért. Továbbá bikacsököt bilgécnek és a kurwa anyját a mikrofosnak.


kemi  (statz) Főfasz
#2, Főfasz (2970)
138 | #22a8 | ^ | Idézet | Wed, 26 Dec 2012 11:27:17 +01
92.249.*.* winnyogsz Google Chrome Hungary *.pool.digikabel.hu
A bótban kaptál volna ilyen sokeres árnyékolt kábelt. A földet az árnyékolásra kötöd, még biztonságosabb is, jobban néz ki, meg stabilabb.


Prometheus  (statz) Főfasz
#3, Főfasz (1824)
91 | #22a9 | ^ | Idézet | Wed, 26 Dec 2012 11:35:49 +01
84.0.*.* winhate Mozilla Firefox Hungary *.dsl.pool.telekom.hu
Azt álmodtam, hogy TCH személyét egy programba kódoltuk, és egy kis játékkecskébe ültettük.


kemi  (statz) Főfasz
#2, Főfasz (2970)
118 | #22aa | ^ | Idézet | Wed, 26 Dec 2012 11:45:56 +01
92.249.*.* winnyogsz Google Chrome Hungary *.pool.digikabel.hu
@Prometheus:
Azt álmodtam, hogy TCH személyét egy programba kódoltuk, és egy kis játékkecskébe ültettük.
XDDDDDD


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
437 | #22ab | ^ | Idézet | Wed, 26 Dec 2012 12:58:55 +01
78.92.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.pool.t-online.hu
@kemi:
A bótban kaptál volna ilyen sokeres árnyékolt kábelt. A földet az árnyékolásra kötöd, még biztonságosabb is, jobban néz ki, meg stabilabb.
Itt nincs szükség árnyékolásra, semmivel sem lett volna stabilabb az adatátvitel, lévén itt nem számít a jelerősség ingadozása, mert 1 vagy 0, vagy van jel vagy nincs.
@Prometheus:
Azt álmodtam, hogy TCH személyét egy programba kódoltuk, és egy kis játékkecskébe ültettük.
XDDDDDD


kemi  (statz) Főfasz
#2, Főfasz (2970)
346 | #22ac | ^ | Idézet | Wed, 26 Dec 2012 16:20:26 +01
92.249.*.* winnyogsz Google Chrome Hungary *.pool.digikabel.hu
@TCH:
Itt nincs szükség árnyékolásra, semmivel sem lett volna stabilabb az adatátvitel, lévén itt nem számít a jelerősség ingadozása, mert 1 vagy 0, vagy van jel vagy nincs.
Az árnyékolással kevésbé lesz zavarérzékeny, de úgy értem, hogy azon a kábelen rajta van egy vastag szigetelés, és fizikailag kevésbé sérülékeny, és jobban is néz ki.


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
280 | #22ad | ^ | Idézet | Wed, 26 Dec 2012 20:07:29 +01
78.92.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.pool.t-online.hu
@kemi:
Az árnyékolással kevésbé lesz zavarérzékeny
A zavar digitális jelnél érdektelen. A levegőben nem mászkálnak egész voltok. :P
@kemi:
és fizikailag kevésbé sérülékeny
Ja, hogy fizikailag stabilabb. Hát igen, csak most nem voltam bótba', ez volt itthon.


TCH  (statz) Főfasz
#1, Főfasz (10443)
3001 | #22ae | ^ | Idézet | Wed, 26 Dec 2012 23:07:52 +01
78.92.*.* Linux x86 Opera Classic Hungary *.pool.t-online.hu
Sokat agyaltam azon, hogy miképpen lenne érdemes redundásan tárolni a cuccaimat két egyforma winyó és különböző szoftveres és/vagy hardveres raid módok segítségével, de végül mindet elvetettem, mert ellentétben a raiddel, a közvetlen backuppal lementett adatokhoz közvetlenül is hozzá lehet férni, azonfelül a raid ugyanannyit terheli mind a két diszket, míg a közvetlen backup csak backup idején terheli a szekunder tárolót - igaz akkor nagyon (normál backupnál).
Hátránya persze az, hogy nem instant biztonsági mentés, hanem időzített, vagyis ha két mentés között döglik meg a primer tároló, akkor a kettő közötti változások elvesznek. Továbbá, míg a raid megoldás nem vesz igénybe semennyi időt - lévén párhuzamosan történik - addig a direkt backup - az adatmennyiségtől függően - nagyon sokáig tarthat. Ezenfelül a szekunder tárolónak sem tesz jót, hogy minden backupnál az egész tartalmat újra és újra ráírják. Persze sokszor kell ezt eljátszani, hogy gajramenjen, de akkor is.
Viszont ha nem egyszerűen másolgatunk, hanem szinkronizálunk, akkor az említett három hátrányból csak egyetlen marad meg: az időszakos mentések közötti elhalás lehetősége - a többi csak az első szinkronizáláskor lép fel, többet nem - és ezt az egyetlen hátrányt pedig viszonylagosan ellensúlyozni lehet a sűrű lefuttatással.

A közvetlen könyvtárstruktúra szinkronizáláshoz találták ki az rsync-et. Ennek a cuccnak a segítségével faék egyszerűséggel csinálhatunk tükröt bármelyik könyvtárról vagy akár egy egész meghajtóról.
Íme a faék:
#!/bin/bash

mkdir /media/sync0 2>/dev/null
mkdir /media/sync1 2>/dev/null
mkdir /tmp/sybak 2>/dev/null

for i in 1 2 3 4 5 6 7
do
	mount /dev/sda$i /media/sync0
	mount /dev/sdb$i /media/sync1
	rsync -va --delete /media/sync0/ /media/sync1/ >/tmp/sybak/sda$i\_$(date +"%Y_%m_%d_%H_%M_%S").log
	umount /media/sync0
	umount /media/sync1
done
Ez egy kevéssé szofisztikált, viszont egyszerű és működő megoldás arra, hogy az sda kijelölt partícióinak tartalmát (felsorolva a for klauzában) átmásoljuk az sdb partícióira.
Értelemszerűen a folyamat feltételezi hogy a két lemez partíciólistája megegyezik, továbbá, hogy a célmeghajtón elférnek a forrásadatok. Az rsync minden mást elvégez helyettünk.
Ezt persze lehetne még fejleszteni, pl. a két lemez eszközazonosítóját paraméterben átadni, azután pedig kinyerni a forrásról az ext3-as partíciók listáját, majd végigmenni rajtuk; de szerintem ez több hibalehetőséggel járna, mint amennyi időt nyer vele az ember, lévén ezt a szkriptet csak egyszer kell átírni, amikor az ember beállítja a partíciólistát és az eszközazonosítókat, utána ugyanúgy csak lefuttatni kell. Kivéve persze, ha menetközben módosul valami, de akkor is csak egy pillanat átírni. De ha valaki másképp gondolja, akkor szóljon.

Kudos && respect Andrew Tridgellnek és Paul Mackerrasnak, továbbá kurwa anyját bilgécnek.


kemi  (statz) Főfasz
#2, Főfasz (2970)
432 | #22af | ^ | Idézet | Wed, 26 Dec 2012 23:20:00 +01
92.249.*.* winnyogsz Google Chrome Hungary *.pool.digikabel.hu
@TCH:
A zavar digitális jelnél érdektelen. A levegőben nem mászkálnak egész voltok. :P
Az problémás, ha a tiltott zónába esik a jel a zavarok miatt, azaz se 0, se 1. TTL-nél 0.8V-5V CMOS-nál 1.65V-3.3V. Nem tudom milyen elektronika van ezekben. Ez igazából nagyfrekvenciánál problémás, de hát ritkán nyomja az ember a joystickot gigahertzekkel. :P
@TCH:
for i in 1 2 3 4 5 6 7

for i in `seq 7`


English | Magyar
JS ki | CSS ki | Ékezetek ki | HiContrast
Lapozó:  (0 - 1424) 
<== | ==>
Ugrás a végére | Összes megjelenítése | Utolsó oldal
OpenOpera patches | Opera-SSL patches | Opera 12.15 source (Git repository) | Opera 12.15 source (Torrent) | Opera internal pages | Otter Browser Linux x64 - Qt5.15.2/QtWebKit5.602.1 (2024.04.27. 20:05)
OS for MC680x0 | OS for PPC | OS for Sparc64 | besztofbégéaefcé | CSÉNDZSLOG | WebToolz | DDG Shit Filter | Google Shit Filter | Progz | Fast CSS Box | Browser | OS | Agent | Statisztika | BBCode
Monospace font-family: Courier New | Browser default monospace
Email értesítő / Email notification ===> 
Keresés

Név: (max 255 byte)

Email: (max 255 byte) Nem kötelező!

Üzenet: (max 65536 kar.) 65536-0=65536




crap_vkn v4.34.0 by TCH
Thx to saxus for the escaped string decoder function (PHP), the realIP function (PHP) & the SQL handle layer (PHP), to thookerov for the int_divide function (PHP), to Jeff Anderson for the getSelText function (JS), to Alex King for the insertAtCursor function (JS), Flood3r for the new CSS styles, Pety for the spamprotection idea and some design and comfort ideas, MaxMind for the IP2Country database, famfamfam for the flags of countries and an unknown PHP programmer for the removeAccents function.



Kecskebaszók ide!