TCH (statz) | #1, Főfasz (10443) |
6940 | #54e1 | ^ | Idézet | Thu, 30 Dec 2021 12:46:54 +01 |
188.143.*.* | *.pool.digikabel.hu |
Nnna... Végigtoltam az Unrealt, Unreal fokozaton. ~20 év után először. Sose próbáltam, vagy maximum az első szintet poénból, mert úgy voltam vele, hogy úgyis túl nehéz lenne. (Valamiért egy olyan rémképem is volt, hogy mindjárt a legelső pálya legelején, amikor felkelsz a becsapódás után és alig van életerőd és nincs fegyvered, már akkor odabasztak egy Tentacle-t, bele a hajóba, a börtönbe, de ez nem igaz, nem tudom, honnan jött ez az emlékkép... Apropó Tentacle-ök; bassza meg, aki őket és a Pupae-kat kitalálta, ezek basszák meg az egész játékmenetet, főleg Hard és Unreal szinteken, kb. ugyanazt képviselik az Unrealban, mint a Kingpinben a patkányok.) Szóval - miután Hardon sokadjára végigtoltam a játékot - poénból elindítottam Unreal szinten, hogy lecsekkoljam a rémképet, meg megnézzem, hogy mennyire nehéz is. Nos, a játék valóban nem szarozott, sokkal több ellenséget küldött és valahogy végig az az érzésem volt, hogy mintha gyorsabb is lenne a játék, de olyannyira nem volt játszhatatlanul nehéz, hogy akadálytalanul (értsd: kinyiffanás és újratöltés nélkül) eljutottam Chizra templomáig. Onnantól már alap volt, hogy megpróbálom végigvinni. Menteni mindig csak egyszer mentettem, az adott pálya elején és utána mentés/töltés nélkül vittem végig a pályákat. Volt egy pár pálya, amit többször újra kellett tölteni, pl. a ruszki hajó hídja, vagy a végefelé a Skaarj anyahajó "démonkrátere", de miután a taktika megvolt, igazából végigvihető volt mind, egyetlen kivétellel: a kibaszott Naptoronnyal. (Egyébként így utólag végiggondolva ez azért volt, mert az előző pályán 4 (!) db. Titan is van, akiket ugyan a legtöbb velük való találkozással ellentétben itt nem kell kinyírni, de én mégis kinyírtam őket, mert miért ne. (Osztom 849 véleményét a dologban: I hate Titans!) Viszont ezzel elbasztam szinte az összes lőszert és nem nagyon maradt a következő pályára.) Hogy azt hogy nyertem meg? A soktucadik kinyiffanás után mázlim volt, noha addigra legalább az utat tudtam biztosan: bejárat után gyorsan jobbra el a folyosón, mielőtt bepotyog a rakétás Skaarj és a másik már ott üldögélő Dispersionos társát felriasztva ketten kinyúvasztanak (ki lehet őket nyírni, de egyszerűbb pattanni), kinyírni az ott lógó Tentacle-öket (dögöljenek meg), kinyírni a szembejövő Skaarjt, felszedni a szobában a ládából a páncélt, majd vissza és a felirat nélküli kisliften fel egy szintet, ki a főlifthez, azzal fel a plafonig, be az ajtón, be a ciszternába, ki a konyhába, ott jönnek a Pupae-k (dögöljenek meg), utána már csak felfele kell követni a folyosót és ha "jön szembe" lift, azon fel. A csúcsnál az utolsó folyosón van egy Razorjackes Skaarj, meg utána az ajtó mögött egy rakétás, de a folysosó elég hosszú ahhoz, hogy kikerüljük amit ránk lőttek és leszedjük őket, vagy ugyanazokkal, amikkel ők lőnek, vagy akár pisztollyal. (A pisztoly egyébként gecijó fegyver, a sebzése lófasz, de UGYANOLYAN pontos, mint a Sniper (és ugyanolyan instant hit, nem lehet kikerülni), tehát akár a pálya másik végéből is leszedheted vele akinek nem tetszik a pofája, persze zoom nélkül nehezebb.) Nagyobb probléma, hogy az ajtón kívül - az ott (szó szerint) lábatlankodó Gasbag-eket leszámítva - van egy ugyanilyen Skaarj duó, csak elbújva, a Gunner a tetőn, a Razorjackes meg az egyik sarokban a falon túl. Előbbit le kell csalni valahogy (ha leszeded a Gasbag-eket, pl. ASMD-vel, az szokott használni) és utána elpucolni előle, mert túl szűk a hely és nem tudod kikerülni a rakétáit; a legjobb visszamenni a folyosóra és megismételni az előző bulit. A másik kint van az udvaron, igazából, ha már mindenkit kinyírtál körülötte, akkor lerohanhatod, persze túl közel nem kell menni hozzá... Ja, ami újdonság volt: a legvégén, miután bejutottam a "démonkráterbe" és azon belül az anyahajóba (most használtam életemben először a láthatatlanságot, mert általában inkább mindig mindenkit legyakok, de most az utolsó három Skaarjjal nem volt kedvem tengelyt akasztani, hogy a szépen kimaxolt pajzsot, páncélt és életerőt lelakják), a bejárati szinten szembesültem azzal, hogy ellentétben a könnyebb szintekkel, itt bizony át kell mászni jobboldalt a lézereken, hogy bekapcsold a panelt, különben a baloldali ajtó nem nyílik. Viszont pár napja (hete?) poénból megpróbáltam rájönni, hogy mi a trükkje a lézereknek, mert amúgy egy agyfasz átmászni rajtuk, mindig szétkaszabolnak. Nos, megfigyeltem, hogy ugyan mindegyik lézer köröz, de egymáshoz késleltetve, (szinuszos) hullámokat alkotva, viszont hol egyik, hol másik irányba. A trükk: amikor megállnak és tőled elfelé kezdenek el körözni, akkor rátaposni a forwardra és futni. Pont alattuk fogsz átmenni végig. Visszafelé ugyanez, csak az irány ellenkező. Kiváncsi voltam, hogy erre hányan jöttek rá; nos, a jelek szerint nem sokan, az Unreal lexikonban is az volt, hogy csak akkor próbálkozz, ha kurwa jó vagy, vagy ha Unrealon játszol és muszáj. Beleírtam a trükköt, örüljenek... Update: Itt egy gameplayvideó, látszik, ahogy szerencsétlenkedik a lézerekkel és hányszor meghal. A végén úgy sikerül neki, ahogy én mondtam, mondjuk ő fordítva csinálta, mert azt várta meg, amíg a talajba mennek bele és felettük futott át...hát végülis így is lehet, a lényeg, hogy mindig a hullám által "burkolt" felén; hogy az alul van, vagy felül, az mindegy. Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy kiszúrta a dolgot, vagy csak mákja volt, mert pont jókor indult meg, de szerintem kiszúrta, mert visszafelé már elsőre sikerült neki. Na, hát ez volt mára a játékrovat. Köszöntem a figyelmetlen segget. |