Új üzenet küldése





TCH
2014.12.08. 00:37:35
MG:

Van itt (http://iddqd.blog.hu/2014/11/25/trukkos_rejtveny_rengeteg_nyeremennyel) egy nyereményjáték, amiben 18 játék van egy képen. A főrejtvényt már megfejtettem (annyira nyilvánvaló volt, hogy ezek a mikrofosfanok windózos játékokból fogják a főrejtvényt összerakni), a felénél már látszott, hogy Duke Nukem lesz az egyik és csak végig kellett menni a Duke-s postokon, amíg megtaláltam ezt (http://iddqd.blog.hu/2010/09/09/heti_retro_duke_nukem_3d), oszt ott van benne a Lara Croft, a biztonság kedvéért összeszámoltam, de ami volt, abból kijön, ha kipótlom és "DUKENUKEM" meg "LARACROFT" tényleg 18 betű, úgyhogy a nyereményjáték megfejtése "Oké".

Viszont engem az érdekelne, hogy mik azok a játékok, amikre nem jöttem rá? Leírtam, mit tudtam, vagy mit találtam ki (kettőt-hármat már az után találtam ki, hogy a Duke-ra rájöttem és kerestem a betűket).

a2 A
a3 A
a4 Comanche
b1 Day of the Tentacle
b8 Eye of the Beholder
b4 Elite
a7 F
b3 K
b7 K
a1 Lemmings
b9 Myth
b5 North and South
a6 Operation Wolf
a3 Rick Dangerous
a5 R
a8 Total Eclipse
b2 UFO
b6 Ultima 7

Ötlet a hiányzókra?
E-Mail
Longsfield
2014.12.05. 20:02:55
Értem!
Azt hiszem ezt a dolgot egyenlőre jegelem.
Köszönöm a hozzászólásaitokat.
E-Mail
TCH
2014.12.05. 19:56:36
Longsfield:
Élő tapasztalat nincs ezzel, nekem TV-n megy a C128. Ki kell próbálni többet. Bemész a boltba, viszed a C64-et és a monitort és kipróbálod ott helyben.

MG:
Miféle driverek kellenek ehhez? Ez egy videójelkonverter.

A hangot nem bukod el, az másik kábelen jön. A C64-en kétféleképpen kapsz A/V-t. Van az RF kimenet, ami a "TV adás" és van az A/V portról levehető kompozit jel, illetve audio output, én is ezt használom.

Az fura. Elméletileg a kompozitjelek mind ugyanakkora felbontást adnak; az, hogy a gép belül csak 320x200-as, az semmit nem jelent, a TV attól még 720x576-os (736x625 overscan), ha PAL és 720x480-as (736x525 overscan), ha NTSC. IIRC. Esetleg nem az van, hogy a monitorod csak NTSC-t tud, a gép meg PAL-t ad, vagy fordítva? Bár nem, mert akkor csak fekete fehér lenne.

Mindenki:
BTW, most nézem, hogy tulképp S-Videora közvetlenül lehet kábelt húzni a C64-ből.
http://ilesj.wordpress.com/2012/03/30/c64-av-cable-theory-and-practice/

És sokkal szebb képet ad azzal.
E-Mail
mutantleg
2014.12.05. 19:44:50
Longsfield:
oszinten szolva en nem ajanlom, nekem van hasonlo (legalabb harom) es egyreszt a driver-t felrakni meg a szoftverek amikkel nezni lehet azt remalom normalisan beallitani (ha egyaltalan lehetseges), masreszt 1 masodpercet kesik a kep meg ha minden jol megy akkor is
amire igazabol jo ha pl. vhs-t akarsz atkonvertalni gepre (nem igazan jatekosokra gondoltak amikor megcsinaltak ezeket)

tv-n kivul a masik lehetoseg ha olyan videokartyad van esetleg amin van tv bemenet (de azt nem hiszem, masreszt meg igy bukja a hangot az ember)

TCH: nem az a gond hogy ocsmany kepet ad vele, hanem hogy egyaltalan nem ad
(csak ps2-tol es felfele)
E-Mail
Longsfield
2014.12.05. 17:20:30
Ilyesmire gondoltok?
http://www.bestdigital.hu/tv-pc-konverter-video-vga-p-274.html
Ezt összekötöm a monitorral és a c64-el is össze lehet kötni?
E-Mail
TCH
2014.12.05. 12:25:04
Longsfield:
Ahogy MG is mondta, ezen csak VGA bemenet van, venned kell egy kompozit/VGA konvertert.

MG:
Ezt írtam neki én is, hogy a kompozit néha hiába van a monitorokon, mert iszonyat ocsmány képet fog adni vele.
E-Mail
Longsfield
2014.12.05. 12:24:18
Értelek és köszi szépen.
E-Mail
mutantleg
2014.12.05. 09:34:48
Longsfield: ezen csak D-Sub van (avagy nem elegge regi)

Nekem egy Dell-es monitorom van amin van mindenfele bemenet, de azzal van egy olyan gond hogy hiaba van kompozit a Gamecube-ot viszi de a N64-et mar nem (mert az meg alacsonyabb felbontassal dolgozik es az mar nem tetszik neki)

(avagy lehet hogy TV-vel jobban jarsz)
E-Mail
Longsfield
2014.12.05. 08:42:21
Köszi a választ!

Hazudnék ha azt mondanám,hogy mindazzal tisztában vagyok amit leírtál.
Itt egy link a monitor típusáról,ha tudod leírnád ehhez a teendőket.

http://www.cnet.com/products/lg-563n-crt-monitor-15/specs/
E-Mail
TCH
2014.12.04. 14:54:15
Össze. Nem mondtad, hogy miféle monitorra akarod dugni, úgyhogy mondom az összes esetet.

- Ha a monitoron van kompozit bemenet (RCA hüvely vagy egy SCART aljzat 20. lába), akkor arra közvetlenül is rá lehet dugni a C64-et (kábelt persze kell építeni), viszont egy nem 4:3-as arányú laposmonitoron undorítóan fog kinézni a kép (meg valószínűleg amúgy is, mert ezek a nagyfelbontású digi monitorok hadilábon állnak a kompozittal, de monitora válogatja, lehet, hogy pont neked, pont jó lesz).

- Ha a monitoron nincs kompozit (vagy csak ordenáréan ocsmány képet kaptál vele), de van VGA bemenet, akkor kell venni az E-bay-en (vagy másutt) egy kompozit/VGA konvertert és azzal már rá tudod aggatni a gépet.

- Ha a monitoron VGA nem, csak DVI csatlakozó van, akkor a kompozit/VGA konverter mellé kell még egy VGA/DVI adapter is. (Adapter, nem konverter!)

- Ha a monitoron se VGA, se DVI, de van HDMI, akkor (mitől régi az a monitor :P) a kompozit/VGA konverter mellé kell még egy VGA/HDMI konverter is. (Konverter, nem adapter!)

- Ha a monitorod annyira régi, hogy egy nem VGA, hanem "mezei" TTL-RGB bemenet van (9-tűs D-sub vagy BNC csatlakozók), akkor két eset lehetséges:
 * Ha viszi a 31.25 kHz-es sorfrerkit, akkor kell a kompozit/VGA konverter mellé egy VGA/RGB adapter (Adapter, nem konverter!) kábel, valószínűleg építeni kell (nem nagy kunszt).
 * Ha nem megy 31.25 kHz-en, csak 15.625 kHz-en és 21.8 kHz-en, akkor ismét két eset lehetséges:
  ¤ A monitorod egyáltalán nem PC-hez való monitor, hanem RGB (pl. PAL) monitor, akkor amennyiben nincs rajta kompozit bemenet, akkor a kompozit/VGA konverter mellé kell egy VGA/RGB konverter (Konverter, nem adapter! Pl. VGA/PAL). VAGY, amennyiben találsz ilyet (én nem találtam), akkor közvetlen kompozit/RGB konverter. Csak arra vigyázz, hogy többféle jel van, PAL, NTSC, SECAM és olyan kell neked, amilyen a monitorod, de egyébként, ha ilyen monitorod van, akkor majdnem biztos, hogy lesz rajta kompozit bemenet.
  ¤ A monitorod RGBI-s monitor. Erre a C128-at rá lehet dugni közvetlenül is (de csak az RGBI kimenetet, tehát csak a VDC kimenetét látnád rajta, a VIC-II-esét nem, azaz no game, only CP/M!), viszont a C64-et azt nemhogy közvetlenül, de leginkább sehogysem lehet ráaggatni, hacsak nem valami speckó konverterrel, (de én nem találtam sem kompozitról, sem VGA-ról RGBI-re alakító cuccot, csak a fordítottját). Esetleg megpróbálkozhatsz azzal, hogy az előző pontban leírt kompozit => VGA => RGB út végén az RGB színeket rákötöd az RGBI RGB vonalaira, de szólok, hogy baszott sötét képet fogsz kapni, mert az intenzitás lábakra nem tudsz mit aggatni...

Egyéb mód nincsen, a VIC-II közvetlenül chroma/luma jelet pumpál ki, RGB-t sehogy se fogsz kinyerni a gépből.
E-Mail
Longsfield
2014.12.04. 07:29:12
Helló!
Egy kérdésem lenne.
Van egy nem használt régi pc-hez való monitorom ezt valamilyen módon össze lehet kötni pl.átalakító segítségével commodore 64-es géppel?
E-Mail
TCH
2014.11.27. 18:05:23
Ha az ikszboksz eltűnik, már semmi nem fog a helyébe lépni, mert már most is marginális piaca van. Az ikszboksz mind a három körben bukott. Első körben ugyan 13%-al többet adtak el, mint a Nintendo, de a Nintendo keresett vele két-háromszáz millió dollárt, míg az ikszboksz hatmilliárdos fiaskó volt. A második körben a suxbox már utolsó helyen futott be (a Wikipedia toplistája nem mérvadó, a PS3 eladási adatai özönvíz előttiek, mert a Wikipedia adminjai nem hajlandóak elfogadni a Sony által kiadott hivatalos közleményeket, mert egy tételben van elszámolva a PS3 és PS2. Biztosan rengeteg PS2-t adtak el 2014-ben...) és most is az lesz. Első körben futottak még kategória volt csak, másodjára ugyan övé volt a piac egynegyede, de mára az is elolvadt.

Hát nem csak iOS van, sőt Android nagyobb piac, bármennyire is fos. Mit jelent az, hogy fészbúkos gyakornok? (És hogy a fárasba kereshet havi másfél millát?)
1000-es eladás az a nullbefektetéses forgatókönyv volt, azaz pénzt nem ölt bele senki, csak munkát. Ilyen menetközben fizess folyamatosan, ez rohadt gusztustalan, aki ilyet csinál, az szakaggyon meg. Mi a lufi? Maguk az "okos"eszközök, vagy csak a játékpiacuk? Az előbbiről nem hinném.
E-Mail
mutantleg
2014.11.25. 11:21:09
Csak gondolom ha ikszbox eltunik akkor valami androidos konzolok fognak a helyebe lepni.. nemtom igazabol

A gond az 1 dollar-al ott van eloszor is hogy pl. szerencsetlen ios-en a top10-be (avagy top50-ben) aki nincs bent az gyak lathatatlan (aki a uj appok reszrol lecsuszott azokat keresessel lehet csak megtalalni)
80 ruppo az max nekunk valami: kint meg egy facebook-os gyakornok is keres havi brutto 6000 usd-et,
1000-en ha megveszik a jatekot az gyak apropenz
vasarloi szempontbol tenyleg jo de mivel tul van telitve fejlesztoi szempontbol egy katasztrofa
emiatt is talaltak ki ezt a in-app-purchase meg free-to-playt de ahogy irtam ezen atlatott a celkozonseg(?)
nemtom, valahogy egy lufinak tunik most az egesz
E-Mail
TCH
2014.11.24. 11:35:51
Populousban nem az a jó, hogy hegyeket építesz, hanem az, hogy van egy köbméter varázslatod és tudod szopatni az ellent, valamint stratégia is kell keményen a későbbi szinteken. Igaz, az első elsőre nem találta el annyira, hogy mit is kéne, de a második az igen. Az egy gigakurwapicsajójáték.

Ez jól hangzik, hogy a mobil felszívja a suxboxosokat, de ezt miből vontad le?
A többi meg, hát most kb. leírtad a hanyatló fogyasztói társadalmat, mindenkit fogyasztásra ösztönöznek, amire még vevő is volna a jónép, nade fizetni azt már nem akar (vagy nem tud).
Az 1 dolláros játék egyébként nem vágom miért rossz üzleti modell. Ha pl. 3 ember (gfx/mzx/prg) dolgozik egy hónapot egy játékon, feltöltik mindenhova, akkor a potenciális vásárlótábor az milliárdos nagyságrendű. Ha letöltötte 1000 ember, akkor már kerestek 80 ruppót fejenként, az egy hónapi hobbimunkáért nem rossz. Ha többezer tölti le, akkor az többször 80 ruppó fejenként. És ha egyszer a vásárlóközönség milliárdos nagyságrendű, akkor elég, ha minden egymilliomodik ember tölti le és még úgy is jó biznisz volt.
E-Mail
mutantleg
2014.11.24. 09:19:31
Populoust mondjuk maig nem ertem miert lett sikeres (hospital-t nem ertem miert nem lett sikeresebb)
hogy igy epitgessen hegyeket az ember mert sok szerencsetlen kispolgar csak lapos foldre tud epitkezni,
eloszor azt hittem veletlenul a palyaszerkesztot inditottam el meg anno (cirka 17 eve)

Mobil-ba bizok hogy felszivja a proszto ikszboksz reteget; viszont mobiljatekok se allnak jol: van egy reszt ugye ez a un. 'race to the bottom' avagy 1 dollaros jatekok es akkor csak ugy eri meg ha angribordz meretu siker, masik meg hogy belekezdtek ebbe a free-to-play baromsagba (avagy jatekon belul vegyel cuccot jo dragan es ahogy szamitani lehetett foleg a gyerekek dolnek be) viszont ott is kiderult hogy csak jatekosok 3%-a vesz barmit, es a teljes jovedelem az a 1%-tol jon (akiket elneveztek balnanak .. ugyhogy most mar mobilfejlesztok azok mind balnavadaszok)
E-Mail
TCH
2014.11.22. 00:07:10
Ezért kezdődik el a fejlesztés még a konzol megjelenése előtt. Viszont ettől még a pécé nem lesz értékállóbb, olcsóbb meg pláne nem. (Mármint hosszútávon olcsóbb.)

A suxboxot nem tudom, windóz az még az adminisztrátornak sem enged meg mindent, nehogy hülyeséget csináljon, míg egy UNIX (pl. BSD) simán hagyja magát kinyírni, ha a root akarja kinyírni. Ennek megfelelően winfos alatt te kizárólagos futtatási jogot sosem szerezhetsz, UNIX alatt elméletileg erre van lehetőség: pl. KSplice képes futásidőben kirugdalni az aktuális kernelt a memóriából, hogy behúzza az újat és így nem kell újraindítani. Igaz a KSplice az Linux only, de ahogy a Linux, úgy a PS4-en lévő FreeBSD alapú valami is nyílt, tehát simán bele lehet rakni ilyen feature-t, hogy ha elindul a játék, akkor kérhet privilegizált hozzáférést a hw-hez. Ezt elvileg minden UNIX tudja, a winfos nem. Illetve winfoson ilyet csak driver csinálhat, de AFAIK a HAL-t winfoson a driver sem kerülheti meg, így aztán real hw-access nincs is.

Konzolokat igazából a mobilbiznisz nyírja ki. Az integráció eljutott arra a fokra, hogy a szmártfónok/tabletek (az erősebbje legalábbis) már tud az előző konzolgeneráció szintjének megfelelő játékokat futtatni, csak ez elfér a zsebedben is, akkor meg minek vennél akkor olyat, amit nem tudsz magaddal hordani? Majd rádugod otthon ezt a trévére. Konzolt csak a nagyon hc-gamerek fognak venni. Ha lesz is még egy konzolgeneráció, akkor az azért lesz, mert a pécés hárdkór gémerek utolsó hulláma kényszerből át fog migrálni oda, mégpedig azért, mert a mikrofos - ismételten és immáron már nagyon sokadjára tökönszúrva önnönmagát - kinyírja a winfost, mint játékplatformot.

Ja, értem már! Tehát ez a van, de nincs. Illetve létezik, de nincs, mert már nincs akitől volt. Vagyishogy van egy cég ezzel a névvel, de már nem az, ami volt, mert már nincs ott, akitől az volt, ami. Remélem most már jól értettem.

Jesszus mária! Mi ez a hígfos játék?! És mi ez az ordenáré, rettenetes bullshit amit összehordott?! Uramisten, és ez az ember volt aki a Populoust kitalálta?!
És akkor még azt állítja, hogy ez egy kísérlet volt! Mire, bazdmeg?! Hogy van-e sok hülye ember, aki fizet egy ilyen lófosért?! Hát bazdmeg, ennyi erővel feltehette volna magának a kérdést, hogy van-e hó a Déli sarkon! Értem én, hogy pénz beszél, printer recseg, de azért egy Peter Molyneuxtól, ha nem is valami világrengetőt (nem kell minden nap megváltani a világot, elég hetente :P ), de egy jó játékot várna az ember, nem egy kalap szart, bullshit indoklással!
Istenem, mivé lett ez az ember és mivé lesz lassan ez az egész kurwa játékipar... :(
E-Mail
mutantleg
2014.11.20. 11:48:46
Mondjuk ez a 5-6 ev erdekes lesz mert kb 3-5 ev egy jatekot megcsinalni mar most is

Az igaz hogy a system software talan meg nem teljesen OS ugyhogy kicsit koztes allapot van most.. mind1 vegulis nincs agyondokumentalva hogy jateknak mennyit engednek meg a maiak

Lehet hogy rosszul mondtam akkor, nem az a bajom hogy teljesen eltunt a kozepmezony hanem hogy nagyon leapadt, avagy most mar ezek a ritkasagok (konzoloknal volt valami interju multkor hogy mert nem eri meg egyaltalan ilyesmibe vagni anyagilag nekik)

A ceg letezik de a sztarjatekos nem a legjobb analogia ide szerintem
nemtom hogy fogalmazzam meg.. ha focis szarokat gyartananak ott tenyleg mindegy hogy ki programoz meg rajzol, de pont olyan jatekok miatt hiresek amibe nagyon sokat szamit hogy ki mit ad hozza

a gond hogy nem minden mobiljatek mobilszar, o viszont pont egy ilyen izevel kezdte: kattints a pixelekre hogy eltunjenek, fizetsz x dollart akkor eltuntetunk parat neked stb
ezutan lebontottak a kockat es kiderult hogy o volt benne vegig (avagy ideje lejonni a cuccrol csavo)
https://www.youtube.com/watch?v=Rmu070AlFqY
https://www.youtube.com/watch?v=Qhzb9OUWrXU
E-Mail
TCH
2014.11.19. 23:44:56
Jahogy játékban? Ott szerintem se nagyon kellenek 64-bites lebegők. A nagyobb szélességű regiszter viszont az azért jó, ha van, mert akkor egyszerre több adatot tud feldolgozni. (Egy példát épp most írtál.)

2-3 év múlva 2017-2018 lesz, akkorra a mostani konzolgeneráció már 5-6 éves lesz, azaz életciklusa végét elérte. Akkor már a hajunkra kenhetjük, ha van azonos árú és teljesítményű pécé, mert addigra már ott vannak a köv. gen. konzolok. A képlet maradt ugyanaz, mire a pécék ugyanazon az áron ugyanazt a teljesítményt adnák, mint az aktuális konzolok, addigra pont itt a következő eresztés.

Hm, ok, részben igazad van, a suxboxon kötelező jelleggel van winfos, dehát mikrofos az ássa csak nyugodtan a saját sírját, nem kár érte. Viszont a PS4-en és a Wii U-n nincs kötelező jelleggel OS, csak lehet rá tenni.
Ha meg arra gondolsz, hogy a firmware is már egy BSD a PS4-ben, nos az csak háttérben van, a játékok nem használnak belőle semmit, nem is tehetnék, lévén az AMD Catalyst nem támogatja a BSD-ket. PS4-en a játékok továbbra is nyersen bombázzák a hw-t, max az SDK van köztes réteg gyanánt, de az nem külön réteg, hanem a programon belül van.

Hát ezt én már nem tudom, a 3D-hez annyira értek, hogy semennyire.
Viszont azt továbbra sem hinném, hogy a középméretű vállalkozások kipusztultak volna, maximum jobban kell figyelni.

Én értem, de attól még az id létezik és dolgoznak ott emberek, nem? Tehát nem szűntek meg, a cég létezik és alkalmaz embereket, csak a sztárjátékosok már másutt fociznak.

Én le vogymuk maradva, nem tom mi a Fable, mobilszarban meg majd' mindenki benne van, mert nagy piac. Ennyi erővel mindenki hülye, aki valamilyen szar platformra fejleszt, ergo mindenki hülye, mert minden platform - így vagy úgy, de - szar.
E-Mail
mutantleg
2014.11.19. 10:50:01
Nemtom elkepzelni hogy egy jatekban mi az amire feltetlenul kene double precision.. 128 bites cpu-nak is csak pl annyi elonye van hogy egy egesz vektort tudsz neki atadni (avagy x,y,z,w koordinata mehet parhuzamosan) de amiota gpu van ez gyak folosleges, anno a pc-n is a 3d transzformacio miatt pakoltak be a 3dnow meg egyeb marhasagoka mert akkor kitudta meg hova fog ez alakulni (akkori vidkartyak meg nem vallaltak at ezt a lepest)

100 ropibol szvsz lassan mar laptopot lehet venni ami ennyit tud (lassan alatt itt max 2-3 ev mulva)

konzolokon is mar van oprendszer, elmultak a szepidok (amiota multimedia masinanak gyartjak kb fapados pc minden konzol)

engine az mar nem nyom akkorat a lattban (unreal4 is mar szinte ingyenes, 19usd/honap full forraskod stb)
sokkal tobbet szamit hogy a tool-ok (3d modellezes, palyaszerkesztes stb) nem fejlodtek szinte semmit (legtobben meg zbrush-al szerencsetlenkednek, ugyanugy mint 2004 a doom3-nal) ill. palyaszerkesztok is meg ezt a bsp-s izevel dolgoznak (amiota nem kell szoftver renderelni megintcsak: abszolut felesleges)
avagy grafikai trukkok fejlodtek de a szerkesztok ugyanolyan nehezkesek es foleg emiatt tart 3-5 evig egy jatekot megcsinalni
ugyhogy maga a content es azon belul a grafika kerul irgalmatlan penzekbe
mind1 szal ember+munkaorat tekintve nem latok igazi kozepmezonyt

idsoftware: jah maradt a logo meg a nevuk, akik miatt meg a nevuk lett mar kozelbe nincsenek

molyneux nemtom hogycsinalta hogy themehospital meg dk utan ilyen fable izeket gyart folyamatosan (most meg mobilszar biznisz)
E-Mail
TCH
2014.11.19. 02:24:30
Igen, de ezzel ki is fújtak az SMD előnyei.

Az igaz, hogy egy gagyibb, fele akkora órajelen járó 16-bites CPU volt a SNES-ben, míg a MegaDrive-ban egy azonos órajelen is gyorsabb, 32-bites CPU futott kétszer akkora órajelen, ráadásul még volt benne egy 8-bites segédproci is, ami cca. ugyanazon az órajelen járt, mint a SNES-é, csakhogy a többi jócskán a SNES felé billenti a mérleget.

Csak zanzásítva:
- CPU:
 * SNES: 16-bit 65c816 @ 3.58 MHz
 * SMD: 16/32-bit 68000 @ 7.61 MHz, 8-bit Z80 @ 3.58 MHz
- Memória:
 * SNES: 128 kB
 * SMD: 64 kB (68k) + 8 kB (Z80)
- DMA:
 * SNES: DMA (RAM) és HDMA (VRAM), 8 csatorna, 2.68 MB/s
 * SMD: Csak VBLANK alatt működik és csak a VRAM-ban, 7380 B / VBLANK
- Videomemória:
 * SNES: 64 kB (VRAM) + 544 B (OAM) + 480 B (CGRAM)
 * SMD: 64 kB (VRAM) + 72 B (CRAM)
- Paletta:
 * SNES: 15-bites, 32768 szín
 * SMD: 9-bites, 512 szín
- Ebből egyszerre egy képernyőn:
 * SNES: 256
 * SMD: 61 (4 db 15 színű colormap + 1 globális keretszín)
- Felbontások:
 * SNES: 256x240, 512x240, 512x480
 * SMD: (256/320)x(240/480)
- Sprite-ok:
 * SNES: max 128, 32/scanline, (16/32/64)x(16/32/64)
 * SMD: max 80, 20/scanline, (8/16/24/32)x(8/16/24/32)
- Háttér:
 * SNES: 4 sík, max 1024x1024, 8 mód
 * SMD: 2 sík, max 1024x1024, 1 mód
- Hang:
 * SNES: 8 csatornányi 16-bites sztereó ADPCM hang 32 kHz-en (azaz közel CD-minőségű, valódi hang)
 * SMD: 6 csatornányi FM szinti, 3 csatornányi négyszögjel, 1 csatornányi fehérzaj (azaz szinti és csipogó), a 6. FM csatornának van egy DAC módja, ahol 8-bites PCM-et tud lejátszani
- Pad-ek:
 * SNES: soros, 12 gombos
 * SMD: párhuzamos, 8 gombos
- Visszamenőleges kompatibilitás:
 * SNES: nincs
 * SMD: SMS
- Hálózat:
 * SNES: MODEM kiegészítővel a bővítőporton
 * SMD: Az external port, mint valódi soros port
- Bővíthetőség:
 * SNES: cartridge port, expansion port
 * SMD: cartridge port, expansion port, external (soros vagy (párhuzamos) kontroller) port

Asszem nagyjából minden benne van. Ebből azért látszik, hogy a CPU-n kívül alig van valami, amiben az SMD jobb vagy akár azonos:
- Flexibilisebbek a felbontásai (de a maximum felbontásban alulmarad)
- Flexibilisebbek a spriteméretek is (de a maximum spriteméretben is alulmarad)
- Több hangcsatornája van (de azok nem említhetőek egy lapon a SNES hangjával, kb. mintha egy Atari ST és egy Spectrum 128 együttes hangját hasonlítanád az Amigáéhoz: ugyan két csatornával több van, de továbbra is csak csipogás hallatszik...)
- Van visszamenőleges kompatibilitás, tehát egy konzol áráért kettőt kaptál (de ez csak látszat: a konzol ugyan kompatibilis, de a csatolója nem és az adapter majd annyiba került, mint egy full Master System; igaz, házibarkáccsal is rá lehet erőszakolni az SMS kazettákat és ettől még az SNES-ből ez a funkció továbbra is hiányzik)
- Van rajta egy igazi soros port, amit elég sok mindenre lehet használni (de senki nem használja semmire, a ráköthető Meganetes MODEM csak japánban volt kapható és kb. a kutya nem foglalkozott vele)
- Ugyanúgy van két univerzális bővítőportja, de van rajta még egy port, ami tud teljes értékű soros port is lenni, meg ugyanaz a speckó 7-bites párhuzamos port, mint a kontrollereké, tehát bővíthetőségben a SEGA a jobb (de a bővítettség már ezen is ködösít, mert az external portot pont nem használja ki lófasse, a cartridge portra dugható 32X meg egy vicc; igaz SNES-hez nincs CD kiegészítő, mert azt a Sony bebúrta és abból lett a PS1, viszont SNES-hez sokféle cartridge portos bővítmény volt)

Tehát a CPU-t leszámítva az SMD abban jobb, hogy kompatibilis visszafelé, van CD-s bővítője és van rajta egy soros port, tehát tulajdonképp a CPU-t leszámítva minden ami jobb az SMD-ben, az valójában az SMD-n kívül van, tehát a "normál" felhasználásban nem oszt és nem szoroz.
Vagyis ahogy az elején mondtam, a CPU-val ki is fújtak az SMD előnyei.

Félreértés ne essék, nem vagyok SMD hater, éppen ellenkezőleg, én imádom ezt a konzolt (itt figyel az asztalon, CD-s bővítővel (mindkettőt te hoztad 6-7 éve), házi készítésű PAL/NTSC kapcsolóval és fogok hozzá szerezni egy Mega EverDrive Deluxe kiegészítőt is), SNES-em meg egyáltalán nincsen. De tudom mi van a két konzolban és hogy mit tud a két konzol; csak realista vagyok.

Háttértárral az volt a baj amit mondasz, hogy videó, videó, videó, mert a 90-es években az nagy sikk volt. Megint nem arról van szó, hogy PS1-re jobb játékok lettek volna, hanem arról, hogy a fejlesztők mire akartak fejleszteni és amikor az N64-en kívül az összes ötödik generációs konzol CD-t használ háttértárnak, akkor lehet tippelni, hogy hova nem fognak portolni semmit...

A 64 bit nem felesleges, a single precision nagyon sok esetben kevés.

PS2/GC grafikákat nem tudom, mert nem láttam játékot egyikről sem. (RAM-juk tényleg ugyanaz az RDRAM, csak a PS2-ben 8x annyi van, meg 6x olyan gyors.)

Hát a 3D-hez én baromira nem értek, de imho kicsit leírod a PS3-at, meg a Cell-t. Láttad már a 2008-as Linger in Shadows című PS3 demo-t? Mikor tudott ennyit egy hét éves pécé vagy a suxbox360? Ezek a srácok tudnak, csakhogy ilyenből kevés van, ezért kellett volna kiadni a Sony-nak valami SDK-t, hogy legyen ember, aki fel tudja programozni...

Melyik pécéhez képest nép? Mert az enyimet pl. legyalázza mind a kettő. Oké, össze lehet lapátolni pécét két processzorral, CPU-nként 12-maggal és CPU-nként 32 GB RAM-mal, meg belerakni 2 db ATi Radeon R9 295X2 videókártyát, na de könyörgöm, mibe kerülne az?
Pontosítsunk: egy PS4 vagy a suxboner az cca. 400 dollár azaz usque 100 000 Ft. 100 rongyért kapsz olyan erősségű pécét, mint ez a két konzol? Mert szerintem 100 ropiból senki nem fog összerakni egy 2 TFLOPS erősségű pécét...
Ja és akkor ott van még az oprendszer és a meghajtóprogramok problémája. A konzolokon beteszed a lemezt és tiéd az egész kurwa gép, míg pécén (tök mindegy, hogy most winfos, OS X vagy Linux) ott a kernel, a driver és a tetején az API (direktsux vagy Open*L) amiknek együtt lesz egy elég nagy overheadje, valamint a multitaszk miatt is romlik a teljesítmény.
Tehát nehezedik a feladat, 100 rugóból össze tudunk olyan pécét rakni, aminek lesz 2 TFLOPS fennmaradó teljesítménye?
És akkor még nem is beszéltünk az avulásról, hat év alatt 3-4 pécégeneráció avul el és a játékok erőforrásigénye is ehhez igazodik, míg konzolon a hat évvel későbbi játékoknak is ugyanannyi erő kell. Konzolt egyszer megvetted - viszonylag - ócsóér' és hat évig használod boldogan - vagy nem is annyira boldogan, de az most más kérdés. Ezzel szemben a pécét vagy megveszed kurwadrágán és másfél-két év múlva veheted meg megint, vagy mindig régi gépet használsz és nem játszol az új játékokkal mindaddig, amíg azok is régiek nem lesznek és a kukából is elő lehet halászni a futtatásukhoz szükséges hardware-t (amit hat éve gigacsilliárdokért adtak), vagy nyomod low-end beállításokkal az új gámákat, ahogy a régi szép időkben, csakhogy ellentétben a régi szép időkkel - ahol a játék volt a lényeg, a kinézet másodlagos volt - ma a kinézet a lényeg, tehát, ha low-endben nyomod, akkor ennyi erővel nyomhatod a hat éves játékot, mert ugyanúgy néz ki. (Na jó, ez azért kissé sarkítás volt.)
Nem csak az számít, hogy pécéből mi a csúcs, az elérhetőség is. Ugyanannyi pénzért nagyságrendekkel gyengébb pécét lehet kapni, mint konzolt.
Az lehet, hogy ez az utolsó konzolgeneráció, de az nem is baj. Bár kérdés, hogy a Sony esélyei mik lesznek, mert ha a mikrofos tényleg csődbemegy - vagy vállalati vállalattá marginalizálódik - 2018-ra, a Nintendo meg tényleg egybeolvasztja a handhelddel a - szintén 2018-ban esedékes - következő konzolját (most hogy mondod, beépített kijelző, egyre gyengébb teljesítmény a konkurrenciához képest...van benne valami!), akkor szerintem a Sony úgyis dobna még egyet, ha nem ő nyerné ezt a kört, márpedig most ő fogja.

Mekkora játékban? Mármint, hogy mennyi játékóra van a játékban, vagy mennyi munkaóra van? Mert szerintem egy Unreal Engine 4-ben van akkora horderő, mint egy GTA 5-ben. Bár lehet, hogy félreértem.

Hát lehet, hogy már nem ugyanaz, de most méreti középmezőnyről volt szó, nem arról, hogy hol gitároznak a rocksztárok.
Dettó, hogy kivált, meg megfogyatkozott, attól még van.
Mi baja van Molyneuxnak?
E-Mail
mutantleg
2014.11.18. 19:10:57
Snes-nel meg nem annyira egyertelmu mert a grafika tudott durvabb dolgokat mint a genesis, de a processzor nagysagrendekkel gagyibb volt
Hattertarral volt egy olyan gond hogy ki is kellett volna hasznalni, mondjuk nemtom hogy a cartridge miert lett hirtelen akkora problema amikor elott mindenen az volt (az ember azt hinne hogy a 3D grafikaba beletanulni konzoltol fuggetlen ami nehezseget kellett volna okozzon) (konkret videon kivul masra hasznalni a cd-t pl. palyat bestreamelni mint a crash bandicoot-nal az nem volt semmi megcsinalni .. meg kicsit ova is intettek nepsegeket mert ezzel lehetett szetszedni a cd olvasot)
Mondjuk a N64 -el is mar abszolut felesleg volt a 64bit (mert a 32 bites float meg int mar gyak mindenre eleg, meg ma is ritka ha double-t hasznal valami)

Az teny hogy szamottevo kulonbseg mar nem volt a ps2 meg gc kozott, azokat nem is neztem csak van mind a kettobol itthon avagy jatekok amik mind a 2on voltak lehetett osszehasonlitani (de lehet hogy itt megint a grafika volt erosebb nintendo oldalon vagy csak a programozok jobbak nemtom) Mondjuk ahogy emlekszem a ps2 ugyanazt a elbaszott memoria kezelest hasznalta mint a n64

Ps3 az egy katasztrofa, cell-hez adhatnak akarmilyen sdk-t (egy dologra volt jo az egesz: occlusion culling-ot lehet software renderrel csinalni, mert igazan egy dologra alkalmas a multithread: ha haromszoget raszterizal ki valaki mert az mehet parhuzamosan .. avagy lasd meg shaderek)

Most a erosseggnel az a gond igazan hogy a ps4 meg a xboxvan is mar fos a pc-khez kepest (nem le lesznek hagyva mint anno, mar most le vannak hagyva) meg most van akit zavar hogy szebb de meg mindig 30fps -re lovik be rajtuk a jatekokat (nintiek meg hozzak a 60fps-t ha kell ha nem)
Mondjuk nem lepodnek meg ha ez lenne az utolso (vagy utolsoelotti) konzolgeneracio (avagy sony meg ms feladja, nintendo meg egyesiti a handheldel a kovetkezoben esetleg.. legalabbis a technologia mar regen megvan ra)

Nem mondtam hogy akartad (vagy akartam volna szuggesztalni barmi ilyesmit) csak ugy eszembe jutott hogy ok egy olyan biztos pont hogy hozzajuk kepest lehet merni a tobbieket stb

Hat ugy gondoltam hogy aszerint mekkora jatekba utaznak foleg:
Mini pl. Flappy Bird, Angry Birds
Bazi pl. Gta V, Ryse son of Rome
kozepmezony: mostaniak kozul pl. Dragons Crown (kb 1 millio dollar volt az egesz), meg ugy a 1996-2004 -es idoszak (quake3, ut1, ssam, giants, rayman3, stb.)
(avagy van csapat, van penz is de meg nem ilyen 100 tagu ciganyzenekar meretu csapat kalapalja egesz nap turoraban stb)

Id software-t hagyjuk mert alapitotag mar nem nagyon van (avagy bitliszbol ha kiszedjuk a zeneszeket es berakunk ujjakat akkor az meg bitlisz?)
Blizzard-bol is kivalt a blizzard north (alias condor) (alias nepsegek akik a eredeti diablo 1-2 csinaltak) ugyanez a problema
epic is megfogyatkozott azota
molyneux-nak nemtudom milyen agyi problemaja van meg mindig
E-Mail
TCH
2014.11.18. 16:43:43
Erről asszem már egyszer vitáztunk; azt állítottad, hogy mindig a leggyengébb konzol nyert, én meg mondtam, hogy nem mindig, mert pl. a SNES nyerte a negyedik fordulót és ott egyértelműen ő volt a legerősebb, valamint a hatodik fordulóban a PS2/GC nem egyértelmű, hogy ki az erősebb. A PS1 ofcoz sokkal gyengébb, mint a N64, az egyetlen amiben jobb, az a háttértár (CD vs ROM, 650 MB vs 64 MB), de a háttértár mérete már akkoriban fontosabb volt, mint a nyers erő.
A PS2 ugyan valóban lassabb órajelen futkározott, mint a GC, de a GC processzora csak 32-bites volt, míg a PS2 Emotion Engine-je az 128. Hiába végez el a 32-bites proci cca. 70%-al - 4.3 milliárddal - több műveletet másodpercenként, ha a 128-bites CPU azt a 70%-al kevesebb műveletet négyszer olyan széles adatokon végzi el. Továbbá a Nintendo már megint lábonlőtte az egész konzolt a háttértárral (speckó optikai korong vs DVD, 300 MB vs 4.7 GB)
Ráadásul a GC-ben külön volt a CPU és a GPU számítási teljesítménye, tehát az a 1.9 + 8.6 GFLOPS az nagyon csalóka, mert ebből lejönnek azok az idők, amit a busz evett meg a két chip közti kommunikáció alatt, míg a PS2 tisztán hozta a 6.2 GFLOPS-ot, mert a CPU-ban történt minden, a GPU csak a renderért felelt. Azonkívül a PS2-ben volt külön dedikált vektorfeldolgozó egység (szintén CPU-n belül és mindjárt kettő), ami a másikban óne. A GC-ben a hangchip is külön volt (még több buszidő), a PS2-ben az is benne a CPU-ban. Lehet, hogy nyers erőben a számok szerint a GC volt a három hatodik generációs konzol a legerősebb, míg a PS2 a leggyengébb, de mondom ez nagyon csalóka, mert észben a PS2 volt legelőrébb. És mondom a háttértár az Nintendoéknál az mindig egy vicc.
PS3-ban inkább az volt elbaszva, hogy nem adtak SDK-t a embereknek, hogy legyen má' valaki, aki fel tudja programozni a Cell-t... Ott a Sony saját magát ütötte ki a ringből. Igaz ezt a mikrofos is eljátszotta azzal, hogy - téged parafrazálva - "microsoft minőségű" gyártástechnológiával tolta és sorra döglöttek ki a konzolok; én azóta sem hallottam más konzolról vagy bármilyen gépről, amit vizes törölközővel kell hűteni...

Hümm, hát tuggya a faszom, lehet. Tény, hogy a második generáció óta tolják, de igazán nagyot szerintem a SNES óta nem durrantottak. Oké, N64 és GC bivalyerősek voltak, de lábon voltak lőve az ostoba adathordozókkal, fejlesztőknél az néha durvább szempont, mint a nyers erő... A Wii és a Wii U ráadásul még iszonyat gyenge is a konkurrenciához képest, a Wii csak azért nyert kiütéssel, mert nem ő ütötte ki a konkurrenciát, hanem - mint azt fentebb említettem - a konkurrencia ütötte ki saját magát. A Wii U is csak azért nem uccsó, mert a mikrofos most nem egyszerűen kiütötte magát a ringből, hanem nyíltszíni tökönharakirit követett el, lézerkarddal, tiszta erőből, nekifutásból...
Amúgy ezt a esély sincs, hogy eltűnjenek részt én nem teljesen értem; én nem akarom, hogy a Nintendo eltűnjön, én nem utálom őket, sőt, a három cég közül ők a legszimpatikusabbak (főleg mert még mindig támogatják a POWER-t). Én csak anyázok nekik, hogy má' megin elbaszták.

"Középen" alatt azt érted, hogy nem a elektronikárc, meg nem is gipszjakab? Hát vannak még azért páran. Pl. a System 3 még mindig létezik. De ott van az a cég is, ami a legújabb Elite-t fejleszti. Molyneux is tolja még a ipart tudtommal. Meg ott van még az id Software, az Epic, a Blizzard, ezek sose voltak kurwa nagy méretű cégek. Mire gondoltál pontosan nép? Méretre, lélekszámra, lóvére, vagy a játékok minőségére?
E-Mail
mutantleg
2014.11.17. 22:34:48
Az a gondom ezzel a konzolerosseggel hogy pl. sokan abban a hitben vannak hogy a ps1 erosebb gep volt mint a n64 (avagy eseztigyhogy)
Meg pl. a gamecube is egy brutal gep volt a ps2-hoz kepest de megintcsak
A ps3 erossege meg lofasz, mert ugyanaz a hiba volt mint a atari jaguar-nal, meg sega saturn-nal (plusz 3do) hogy azt hittek a processzor erossege a donto
Suxbox-nal gyakorlatilag mindegy milyen a gep mert a microsoft minosegnek hala max azt lehet felmerni veluk hogy ki az aki nemnormalis mer megvette

Nemtom, valahogy a nintendo az origo amihez kepest felemelkednek meg lealdoznak konzolok, ok meg maradnak a fenekukon, nem keresnek brutal penzt de esely sincs hogy eltunjenek

Amugy amire kivancsi vagyok hogy meddig lehet elmenni, mert most kb. bazi nagy fejlesztok vannak meg mini fejlesztok, kozepen mintha elfogytak volna a nepek? (vagy csak en nem latom oket)
E-Mail
TCH
2014.11.14. 16:07:20
És utána?

Sztem rövidesen úgyis történni fog valami, amiért újra neki lehet állni hőzöngeni.

Ok, de én ezt most en-bloc értettem a médiára, nem csak a játékoknál. Mondjuk attól még analógiába' áll, amit mondasz, aki még hisz ezeknek, az megérdemli...

Áh igazából a Nintendo most csak annak köszönheti, hogy nem utolsó, hogy a mikrofos még jobban elbaszta ezzel a médiacenternek álcázott kémgéppel. Mondjuk az is, amit mondasz, mert ahogy nézem, Wii U-ra van a legtöbb játék. Exkluzívból is, meg simából is. Persze a Wii U játékait nem lehet egy kalap alatt említeni a PS4 vagy a keresztcsont (xbone) játékokkal, lévén a Wii U még az előző konzolgenerációban is csak a középmezőnyben kapott volna helyet (fele oylan erős, mint a PS3 és kb. egyerős a suxbox360-al).
E-Mail
mutantleg
2014.11.13. 20:17:19
Amit elotte azt belinkeltem asszem, ott meg nem vettek tul komolyan, ujsagba a szokasos jaj-a-sok-nogyulolonek-habzik-csak-a-szaja tipusu cikk

De mind1 vegulis mert ugy tunik atment vegtelen patthelyzetbe

Mondjuk akit az x-edik szar jatek utan is palira lehet venni az meg is erdemli

Most ugy tunik a nintendo megis kezd beelozni ezzel a wii-u dologgal, azzal a kis trukkel hogy most kezdenek ra jonni a jatekok, masik kettore meg nem meg
vegulis igy hogy 6 ev egy konzolgeneracio meg 5 evig csinalnak egy jatekot nem tudom hogy igy zusammen mire szamitanak
E-Mail